Gå til innhold

Hjelp ang GPS. Mobil vs vanlig GPS (TomTom)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal kjøre i Europa og skal kjøpe meg GPS. har sett på Tomtom GPS fra elkjøp til 1500kr ca. Det var noen som sa jeg skulle bare i steden laste ned tomtom app som kostet rundt 500kr som hadde europakart. min bekymring var jo at jeg kom til å få en svær telefonregning når jeg kom hjem igjen, men de som anbefalte meg å laste ned appen sa at telefonen har innebygd GPS, slik at jeg ikke trengte å bruke mobilnett, så det var akkurat det samme som å ha en vanlig GPS, så jeg bare slo på GPRS. Så jeg prøvde å slå på stedstjenester uten å slå på mobilnett, men da kom det opp at den ikke kunne finne min plassering fordi den trengte internett... Noen som kan forklare dette for meg?

Anonymous poster hash: 50ae2...0d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TomTom på telefonen skal virke uten nett så jeg vet ikke hva som har skjedd hos deg. Vil uansett anbefale en dedikert bilnavigator. De mottar gpssignalene bedre, og jeg synes det er mindre stress med en sånn i forhold til å bruke telefonen.

Anonymous poster hash: d38d5...049
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TomTom på telefonen skal virke uten nett så jeg vet ikke hva som har skjedd hos deg. Vil uansett anbefale en dedikert bilnavigator. De mottar gpssignalene bedre, og jeg synes det er mindre stress med en sånn i forhold til å bruke telefonen. Anonymous poster hash: d38d5...049

Ha og nei. Vi kjøpte en Garmin bil-GPS, men jeg syntes faktisk at GPS-app på mobilen var greiere. Nå har vi innebygd GPS i bilen og den er veldig bra. Den innebygde GPS-en i bilen til foreldrene mine er skikkelig søppel.

Anonymous poster hash: 99804...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ha fått et mandagsprodukt. Kjøper du på Komplett så kjøper du ikke i blinde (ikke at du har gjort det da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

okei, nei jeg har ikke lastet ned tomtom appen enda, jeg prøvde å finne lokasjonen med google maps som jeg har på mobilen, men selv om jeg hadde stedstjenester på kom det bare opp at den ikke kunne finne plassering siden internettet var slått av. Hører mange sier at tomtomappen til mobilen er et bedre valg for den oppdaterer seg automatisk gratis, mens med vanlig gps må man koble den til PC og laste ned oppdateringer av kart som koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil liksom vite at tomtom appen fungerer som en gps selv om jeg ikke har internett på.. altså at man kan se på skjermen hvor bilen er og hvor vi skal og gi kjørenavigasjon uten at internettet er på.

Er det noe annet på iphonen som må være slått på for at det skal fungere? det fungerer ikke på google maps på mobilen hvis internettet er slått av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Google Maps trenger tilkobling men TomTom på Android har jeg brukt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha,okei så bra.. tar det opp veldig mye plass? har tenkt å bruke iphonen til å ta bilder med også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...