AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Innledet et ikke-eksklusivt forhold med en mann for ett år siden. For min del var det greit å ikke være eksklusiv for jeg er ikke klar for å gå inn i et typisk kjæresteforhold jeg heller. I følge han var det snakk om en tur-venninne som det innimellom hadde blitt sex med fordi de hadde "havnet i situasjonen". Ingen kjærestefølelser, men glad i som person, sa han. Han ga inntrykk av at han traff henne leilighetsvis, fortrinnsvis på vinteren for å gå på ski sammen. Vi ble tidlig enig om at vi skulle si fra hvis vi hadde sex med eller hadde følelser for andre. Det eneste jeg hørte om hans turvenninne etter denne førstepraten om saken (som var helt innledningsvis i forholdet vårt), var et kort svar på direkte spørsmål et par mnd senere at hun var så godt som ute av bildet. Vi har utviklet et lidenskapelig og tett bånd, hvor åpne og ærlige samtaler har vært svært sentralt. Jeg har fått mange rapporter om at han har vært ute og gått tur (vi bor langt fra hverandre så har ikke fysisk innsyn i hverandres hverdag). Hvis han har sagt noe om turfølge har han enten gått alene eller sammen med en navngitt kamerat. Noen ganger har jeg fått en magefølelse på at det med kameraten ikke stemmer, men ikke brydd meg noe mer om det siden det har vært uvesentlig for meg hvem han går tur med. MEN her om dagen kom det fram (også på konkret spørsmål fra meg) at han hele tida har gått tur med henne minst en gang i uka! Og at han er veldig glad i henne som person (fremdeles ikke sex og kjæresteobjekt), og ikke vil såre verken seg selv eller henne med å avvise henne (jeg har ikke bedt om det). Jeg føler meg unektelig litt ført bak lyset her. Det er forskjell på å ikke avvise en venninne, og treffes hver eneste uke (faktisk langt hyppigere enn han treffer meg). Følte meg plutselig litt usikker på ærligheten. Hva mener dere? Er dette en typisk variant av "åpenhet" i ikke-eksklusive forhold? Hva ville dere gjort med saken? Anonymous poster hash: 3d362...003 Anonymous poster hash: 3d362...003
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 For meg ligner det mest "dobbeltforhold" enn åpent forhold. Men det er vel avhengig av hvilken betydning åpenbt forhold har for partene. FOr min del er det snakk omå ha kun én fast, og så kan man ha sex med andre. Men mellom dem utvikler nok seg et sterkt forhold som kanskje er på grensen mellom vennskap og kjærlighet. Spesielt hvis han ikke før nå ha fortalt at det var henne han gikk tur med... Også har han brytt avtalen dere, da dere var blitt enige om å fortelle det til hverandre. Så ta en prat med ham hvis du føler behov for det, men jeg tenker at hvis du reagerer på det, er du ikke lenger enig i å ha et åpent forhold, og han vil sannsynligvis fortsette med å ha et forhold til deg og et til henne... Så utifra det du har skrevet, virker det ikke lovende ut, men jeg vet jo ikke hva han tenker eller føler, så jeg kan jo ta feil. Lykke til Anonymous poster hash: ed02f...566 2
Gjest brutal_mann Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Det fremstår som ingen av dere reellt sett er klare for eller takler et åpent forhold. Det er ikke bare han som bedriver kreativ lyssetting. Du har ført deg selv bak lyset ved å la ting bli noe mer lidenskapelig og tett enn hva du ønsket. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Han lyver jo for deg, og spørsmålet er om du ønsker å ha et forhold til en som ikkehar noen betenkeligheter med å lyve for deg. Hvem vet hva annet han lyver om, plutselig har han smelt noen på tjukka eller smitter deg med en kjønnssykdom. Anonymous poster hash: 6d500...3fd
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Det fremstår som ingen av dere reellt sett er klare for eller takler et åpent forhold. Det er ikke bare han som bedriver kreativ lyssetting. Du har ført deg selv bak lyset ved å la ting bli noe mer lidenskapelig og tett enn hva du ønsket. Ja, jeg ønsker ikke et "vidt åpent" forhold, men muligheten til å gå veldig pent fram og ikke brenne andre broer før vi så hvilken retning det ville bære mellom oss. Jeg tror sterk kjærlighet ikke alltid treffer oss som lyn fra klar himmel, den kan utvikle seg fra så mangt. Anonymous poster hash: 3d362...003 Anonymous poster hash: 3d362...003
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Han lyver jo for deg, og spørsmålet er om du ønsker å ha et forhold til en som ikkehar noen betenkeligheter med å lyve for deg. Hvem vet hva annet han lyver om, plutselig har han smelt noen på tjukka eller smitter deg med en kjønnssykdom. Anonymous poster hash: 6d500...3fd Tja, det er vel mer det at han har unnlatt å fortelle enn å lyve. Men som en annen sier her, han har jo brutt avtalen vår om å fortelle om andre. For når en mann ukentlig treffer en dame (selv i uskyldig nok former) som vil være kjæreste med han (han sier hun har ytret det ønske flere ganger, hvorpå han har avvist muligheten), så er han jo selv interessert også? Om ikke i et forhold til dama, så i det at hun får han til å føle seg attraktiv? Jeg tenker at hvis det bare var snakk om å ha turfølge så ville en uinteressert mann styrt klar av de komplikasjonene forsmådde damer kan føre med seg. Ishh, her har jeg rota meg bort i noe som er for komplisert for meg. (TS de to forrige innleggene) Anonymous poster hash: 3d362...003
Ferny Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Tja, det er vel mer det at han har unnlatt å fortelle enn å lyve. Men som en annen sier her, han har jo brutt avtalen vår om å fortelle om andre. For når en mann ukentlig treffer en dame (selv i uskyldig nok former) som vil være kjæreste med han (han sier hun har ytret det ønske flere ganger, hvorpå han har avvist muligheten), så er han jo selv interessert også? Om ikke i et forhold til dama, så i det at hun får han til å føle seg attraktiv? Jeg tenker at hvis det bare var snakk om å ha turfølge så ville en uinteressert mann styrt klar av de komplikasjonene forsmådde damer kan føre med seg. Ishh, her har jeg rota meg bort i noe som er for komplisert for meg. (TS de to forrige innleggene) Anonymous poster hash: 3d362...003 De har hatt sex tidligere, men nå bare "går de tur en gang i uken"? Hehe. Åkei. Han løy om hvem han gikk tur med, og han lyger nok om flere ting. Enten synes du det er greit at han holder på med flere enn deg, eller så synes du ikke det. Dersom du likevel ikke vil at han skal treffe andre enn deg, så sier du ifra. Da får han velge deg eller "de andre". Men han er tydeligvis ikke til å stole på da, bare sånn at du har det i bakhodet dersom du ønsker et fast forhold til han....
Gjest Lille-pus Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Det avhenger helt fra par til par hvorvidt de deler kunnskap om hvem eventuelle andre er, og hva som skjer når disse møtes. Åpne forhold er basert på et parforhold med solid trygghet, aksept og kjærlighet mellom partene. Dere er ikke et par på den måten.... for meg høres det mest ut som dere er elskere med konflikt i forhold til hva dere ønsker å dele med hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå