Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et helt ferskt forhold med en fantastisk mann. Han er ærlig, tålmodig og snill. Jeg vet at han aldri hadde vært utro mot meg, men jeg er urolig likevel.

For et år siden ble jeg singel etter et 3 år langt forhold. Han løy, var utro og gjorde meg alltid usikker.

Jeg hater at jeg drar usikkerheten fra mitt forrige forhold inn i det nye.

Noen tips?

Anonymous poster hash: e9473...fa1
Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet

Du må ikke la det gå utover kjæresten din at eksen din var et rasshøl. Hittil har han jo ikke gjort noe som kan gjøre at du ikke kan stole på han? Ikke tenk det verste.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å slapp av, og han blir hos deg:)

For så lenge din nye kjæreste ikke har den samme personligheten som din forrige, da har du lite å frykte.

Anonymous poster hash: 1593b...e02

AnonymBruker
Skrevet

Har folk mistet totalt evnen til å legge ting bak seg og gå videre?

Anonymous poster hash: ee156...3f5
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten din er ikke eksen din.

Anonymous poster hash: 8b577...7b3

AnonymBruker
Skrevet

det er desverre slik at om du drar med deg laster fra tidligere forhold, så er du ikke klar for et nytt forhold. Om du drar med deg ny lærdom så er du klar. Alle fortjener å bil møtt med blanke ark, for vi er faktisk det :) Det er ikke rettferdig å gå inn i ett forhold hvor du allerede har gitt din partner gråtoner som veldig lett kan ende opp med svartmaling fordi din tillit ikke er tilstedet. Jobb med deg selv, bli trygg på deg selv! Om din partner er utro, så er det ikke din feil!! Det betyr desverre at du har en kjæreste som ikke elsker deg fullt ut, det betyr at det er forskjeller og mangler/savn som ikke kan forenes mellom dere.

Anonymous poster hash: 1b0c3...033
  • Liker 2
Skrevet

Du må nok bare tenke positive tanker og jobbe med deg selv så du ikke drar gamle vaner inn i det nye forholdet... Tungt, men verdt det :)

Skrevet

Hei ts.

jeg var i den settingen du er nå med min nye kjæreste lenge. Jeg hadde også en eks som va utro flere ganger og en av gangene var på et julebord etter mye fyll innabords. Da jeg ble sammen min nye kjæreste følte jeg og føler fortsatt at han er stikk motsatt av eksen min. Fortsatt var jeg usikker hver gang han skulle ut å drikke med gutta alene. Han bad meg om å gi det tid for han skulle bevise for meg at han var verdig tilliten min. Etter ca 7 mnd innså jeg at det var ikke det faktum at typen dro på byen uten meg som plagde meg men heller min egen usikkerhet. Fortsatt dukker det opp noe redsel hos meg men jeg vet at det bare er tull egentlig. Jeg vet det vil bedre seg med tiden. Så mitt råd til deg er gi det tid. Det er først med tiden at du vil legge bort denne usikkerheten.

Skrevet

Jeg er i et helt ferskt forhold med en fantastisk mann. Han er ærlig, tålmodig og snill. Jeg vet at han aldri hadde vært utro mot meg, men jeg er urolig likevel.

For et år siden ble jeg singel etter et 3 år langt forhold. Han løy, var utro og gjorde meg alltid usikker.

Jeg hater at jeg drar usikkerheten fra mitt forrige forhold inn i det nye.

Noen tips?

Anonymous poster hash: e9473...fa1

Det er vel, mildt sagt, litt overdrevent å si at du er livredd når han er på byen. Jeg trodde du hadde seriøs angst og faktisk var livredd for å være alene hjemme.

Skrevet

Det er bedre å være føre var enn etter snar som jeg pleier å si.

Gjest lillelarve
Skrevet

Slapp av, finn på noe som krever full konsentrasjon eller rett og slett legg deg for å sove :) Det hjalp meg. Jeg har aldri opplevd utroskap, men jeg brukte å bekymre meg veldig uten grunn. Det er jo vanlig å være redd for sin partner, at det skal skje noe eller at han/hun skal gjøre noe dumt. Men jeg har lært meg at å bekymre meg ikke gjør noe godt. Det skaper bare problemer i hodet som ikke en gang har oppstått.

Ro ned og prøv å tenke positivt. :) (Eller legg deg for å sove så du slipper å en gang tenke på det, hehe. Men det beste er å prøve å fikse problemet selvfølgelig. Unødvendig bekymring kan ødelegge mye).

Gjest Blomsterert
Skrevet

Slapp av, finn på noe som krever full konsentrasjon eller rett og slett legg deg for å sove :) Det hjalp meg. Jeg har aldri opplevd utroskap, men jeg brukte å bekymre meg veldig uten grunn. Det er jo vanlig å være redd for sin partner, at det skal skje noe eller at han/hun skal gjøre noe dumt. Men jeg har lært meg at å bekymre meg ikke gjør noe godt. Det skaper bare problemer i hodet som ikke en gang har oppstått.

Ro ned og prøv å tenke positivt. :) (Eller legg deg for å sove så du slipper å en gang tenke på det, hehe. Men det beste er å prøve å fikse problemet selvfølgelig. Unødvendig bekymring kan ødelegge mye).

Enig i dette.

Skrevet

Du må ha positivt tankemønster og tolke alle tegn positivt.

Etterpå, når mobilen hans er skrudd av så er det fordi den er tom for strøm. Og etterpå når det er litt strøm på telefon igjen er det fordi han fikk ladet den hos en snill kamerat.

Skrevet

To av mine ekser var utro de også. Den ene hadde blant annet et forhold til min bestevenninne bak min rygg.

Har aldri falt meg inn å ikke stole på den nye kjæresten min, heller ikke å ikke stole på de andre venninne mine. Fortid er fortid, ingen mennesker er like.

Skrevet

Hva er vitsen med å ta sorgen på forskudd? Skal man aldri stole på typen,fordi han kan være utro? Skal man droppe ut av skolen fordi man kan stryke? Skal man la være å gå ut,fordi man kan bli ranet? altså, alt av det kan skje,men hvis du er lei deg for det allerede nå, så er det ikke stor forskjell om det faktisk har skjedd.

Og ikke for å være tøff mot deg,men det er urettferdig å videreføre dårlig samvittighet til din nåværende pga noe den ubetydelige drittsekken av en person gjorde mot deg tidligere. Exen din er ikke verdt det. Han skal ikke ødelegge nye forhold også vel?

Finn på noe å holde deg opptatt med når han drar,og bygg deg selv opp igjen Exen din har nok tatt en stor del av selvtilliten og tilliten din med seg når han dro ut døren. Finn den igjen! Begynn med å utfordre deg selv og gjør ting som er utenfor din komfort sone.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du bare kutte ut først som sist, eller du risikerer å miste han. Han kommer til å gjennomskue deg raskt selv om du tror du klarer å skjule din mistillit til han.

Det er ingenting som er verre for et forhold enn mistillit og sjalusi.

Anonymous poster hash: 24db2...1b4
AnonymBruker
Skrevet

Ts er fult klar over at det er henne som er problemet, og fikk ikke inntrykk av at hun nekter typen å gå på byen. Bare ba om hjelp til hvordan hun skulle takle disse følelsene hun viste ubegrunna. Hvorfor kritisere henne for det? Bra å ha selvinnsikt vil jeg si da. Jeg var sjalu i starten av forholdet til mannen min. Jeg nekta han ingenting og snakka ikke med han om det. Gikk over etterhvert, for han viste jo jeg faktisk kunne stole på han og at han elsket meg. Prøv å finn på ting så du slipper å sitte å tenke på usikkerheten din! Og tenk over når han viser han elsker deg og faktisk ikke gjør noe som gir deg en orntelig grunn til å være usikker og sjalu!

Anonymous poster hash: d0a28...e91

AnonymBruker
Skrevet

Dump ham. Hvis han gjør deg usikker så er det sikkert en grunn til det.

Anonymous poster hash: d82cb...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...