Gå til innhold

Hvor lang er din arbeidsdag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle utearbeidende kvinner!

Jeg satt og så programmet om karrierekvinner på TV2 på mandag.

Der ble det fokusert på hun som er sjef for SOL, og hvordan hun fikk tid til barna. Hun gikk på jobb i halv 9 - 9 tiden, og gikk hjem til halv 5. Hjemme hadde hun noen som tok seg av barna og huset. Hun jobbet jo selvsagt hjemmefra når barna var lagt, men dette er jo en drømmesituasjon.

Det jeg nå lurer på er hvor mange timer er du borte fra hjemmet, inkl. reisetid??

For å begynne med meg selv; jeg er gift og har to barn, vi jobber begge fulle stillinger, min mann i skiftordining.

Barna og jeg forlater hjemmet kl 07.10, kjører i barnehage og SFO, så 30 min til jobb. Begynner på jobb kl 08.00. Etter endt arbeidsdag kl 16.00 er det rotterace for å nå barnehagen kl. 16.30. Så er det hjem til middagslaging, klesvask og annet husarbeid. Nå skal det sies at min mann har dager han har fri, og da er henting, levering overlatt til ham, og vi har en veldig fin arbeidsdeling. Men poenget er (dette ble litt lenger enn jeg hadde planlagt), jeg er ute minst 9 timer vær dag, og må ta husarbeidet selv. Hvordan har du ordnet deg.

Må bare få legge til at det jeg skrev om sjefen for SOL, ikke var ment som kritikk av henne, men synes det er flott at dette lar seg gjøre. Syns i tillegg at det er irriterende at kvinner skal få slike spørsmål som hun fikk om barna.

Håper noen gidder svare (hvis dere finnner spørsmålet)

MVH

Viking

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg reiser hjemmefra 05.55 med kollektivt og er på jobb ca 07.30.

Hjem reiser jeg fra jobb (hvis jeg ikke jobber overtid) 15.50 og er da hjemme (forutsatt at busser og tog ikke er forsinket) ca. kl. 17.30

Det betyr en arbeidsdag på 11,5 time for å jobbe i 8 timer.

Etter dette kommer da det vanlige husarbeide og slikt. Vi har heldigvis ikke barn enda....

Og ja, jeg er på utkikk etter ny jobb. :D

- Ayla (som ikke er logget på fordi noen har gjort passordet mitt ugyldig!!!)

- Husk at SMIL smitter! :D

Skrevet

Nå har jeg enda ikke fått meg barn, men det har funket dårlig med min arbeidsdag som begynner klokken 1000 og slutter klokken 1700. Ca. 1/2 time i reisevei.

Jeg er førnøyd med dette så lenge jeg bare har meg selv å tenke på (typen min er glad for å få sitte i fred forann pc)

Jeg beundrer alle dere som har barn, jobb, bil og mann og som atpåtil jobber i byen, det må være fryktelig stressende :D

Skrevet

Jeg drar hjemmefra 06.45 og er på jobb 8.00 - 15.00/15.45 (sommer og vintertid). Er da hjemme 75 minutter seinere (16.15/17.00) hvis jeg ikke har ærend på veien. Ja, jeg har lang arbeidsvei :roll: , og nei, vi har ikke barn ennå...

I tillegg til kontortiden er det mye uregelmessig jobbing pga reiser (både på kveldstid og i helg)...

Må nok roe meg ned (jobbe deltid) når barna kommer om noen år...

Gjest Nathalie
Skrevet

Jeg jobber slik at jeg har forskjellige vakter fra uke til uke. Enten starter jeg 07.30 og er ferdig 15.00 på det tidligste. Eller så starter jeg 09.30. og er ferdig 17.00. på det seneste.

Så hvis man går utifra at jeg har den siste vakten som jeg har denne uken, så går jeg hjemmefra kl. 09.20. og er framme på jobb kl. 09.25. Liker å være litt før man egentlig skal begynne. Så jobber jeg til 17.00, og får jeg gått derfra akkurat da, så er jeg hjemme kl. 17.05..... :D

Jeg bor like ved jobben, så jeg bruker 5 minutter på å gå dit! :) Har en arbeidsdag på 7,5timer da jeg har betalt pause fordi jeg må være tilgjengelig også i pausen min.

Skrevet

Jeg har 6 timers arbeidsdag (80%) og jobber fra 09.00 - 15.00. Jeg bruker ca 45 min. hver veg, inklusiv henting og bringing av 2 barn på 2 forskjellige plasser.

Fra 1. januar skal jeg øke stillingen min til 100 % og vil da få en arbeidstid fra 08.00 - 15.45. Jeg må innrømme at jeg gruer meg. Jeg er enslig forsørger og har jo "hus og heim" å ta vare på, og ser jo at jeg da mister mye tid sammen med barna, så det vil bli en tøff overgang. Men pga økonomien er jeg nødt.

Jeg tror allikavel det blir verst for ungene som får så lange dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...