AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg bare tenkte på noe.. Hvis jeg feks finner en bolig med to-tre utleiemuligheter, der jeg kan tjene inn minimum 30 000 i mnd, kan jeg da få et meeget høyere boliglån siden dette da vil bli ekstra inntekt? Hvis man går ut ifra at vi har en gjennomsnittlig inntekt (300 000-400 000 hver). Jeg regner med at jeg må ha egenkapital uansett, men hvis jeg da i utgangspunktet kan kjøpe bolig til bare 1 500 000-2 000 000, vil jeg da kunne kjøpe en til 5 000 000 med slike muligheter? Hvis jeg viser til et regnestykke i banken om at det er mulig å finansiere det på denne måten, kan de gi meg et lån på det grunnlaget? Anonymous poster hash: 17a9a...c14
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Det hadde jeg aldri turt, for å være ærlig. Du er jo avhengig av at leietaker betaler i tide da, og sitter plutselig i en veldig kjip situasjon hvis leieinntektene ikke kommer inn. Vi har alltid sett på leieinntektene som bonuspenger, og har en økonomi der det går rundt selv om leietaker ikke betaler for seg. Nå antar jeg, men jeg vil tro banken ser på det på samme måte. De låner jo ut penger basert på fast inntekt, og regner jo ikke med overtid, bonus, provisjon osv siden den inntekten ikke er garantert. Anonymous poster hash: 970a6...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Det hadde jeg aldri turt, for å være ærlig. Du er jo avhengig av at leietaker betaler i tide da, og sitter plutselig i en veldig kjip situasjon hvis leieinntektene ikke kommer inn. Vi har alltid sett på leieinntektene som bonuspenger, og har en økonomi der det går rundt selv om leietaker ikke betaler for seg. Nå antar jeg, men jeg vil tro banken ser på det på samme måte. De låner jo ut penger basert på fast inntekt, og regner jo ikke med overtid, bonus, provisjon osv siden den inntekten ikke er garantert.Anonymous poster hash: 970a6...3c7 Takk for svar Det er selvfølgelig alltid en risiko. Vi vil jo ikke bruke kun utleieinntektene til å betale ned lånet, vi må jo bruke litt av jobbinntekter også, så ville være tøft å dekke en leie på feks 10 000, ja. Jeg vet at man kan få høyere boliglån om man har en utleiedel, men jeg vet ikke hvor mye. Da vil det kanskje være lurt å sette opp et budsjett med litt slingringsmon, sånn at man ikke er helt kjørt om noen ikke betaler. Vet noen har gjort det før. De fikk innvilget mye høyere lån fordi de hadde en god nedbetalingsplan. Noen som jobber i bank her? Anonymous poster hash: 17a9a...c14
Gjest M1A Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Godt slingringsmonn er nok lurt ja, det er jo dessverre en prosess som tar sin tid dersom du må gå til det skritt å få leietaker ut fordi de ikke betaler.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Utleiedeler gir høyere lån. Anonymous poster hash: 73294...03c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå