AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 jeg blir stadig invitert på besøk av kusiner og venner som jeg egentlig ikke har noe nært forhold til.. jeg vet ikke hvordan å si nei uten at de blir sure så jeg ender ofte med å ikke svare for så å skrive neste dag at jeg ikke så meldingen... veldig dumt jeg vet, har dere noen ideer til hvordan man avslår besøksinvitasjon uten å være frekk? Anonymous poster hash: 6ee01...1f6
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 jeg blir stadig invitert på besøk av kusiner og venner som jeg egentlig ikke har noe nært forhold til.. jeg vet ikke hvordan å si nei uten at de blir sure så jeg ender ofte med å ikke svare for så å skrive neste dag at jeg ikke så meldingen... veldig dumt jeg vet, har dere noen ideer til hvordan man avslår besøksinvitasjon uten å være frekk? Anonymous poster hash: 6ee01...1f6 Si du er opptatt? 1
Maximillian Cohen Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Det er jo ikke noe rart dere ikke har et nært forhold om du ikke besøker dem. Du burde bare være ærlig å si at du ikke ønsker noe kontakt. De vil sikkert reagere noe negativt på et slikt utsagn, men på en annen side; uten kontakt vil det ikke påvirke deg. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Det er jo ikke noe rart dere ikke har et nært forhold om du ikke besøker dem. Du burde bare være ærlig å si at du ikke ønsker noe kontakt. De vil sikkert reagere noe negativt på et slikt utsagn, men på en annen side; uten kontakt vil det ikke påvirke deg. jamen jeg kan jo ikke si det til kusina mi foreksempel, fordi jeg kommer jo fortsatt til å møte henne i familiemiddager osv. Anonymous poster hash: 6ee01...1f6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 er dette greit person: hei har du lyst til å komme en tur? meg: det er jo ganske sent synes du ikke? person: neida, bare kom en tur jeg har ikke lyst til å være alene med *søsken* meg: nei sorry ass, jeg kan ikke, men vi møtes jo ganske snart i *familieevent* Anonymous poster hash: 6ee01...1f6
The Kitten Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Kan du ikke bare skrive: Beklager, jeg er dessverre opptatt. Herregud hva folk trenger hjelp og råd til. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Kan du ikke bare skrive: Beklager, jeg er dessverre opptatt. Herregud hva folk trenger hjelp og råd til. ja, ugh jeg er vell bare dårlig sosialt Anonymous poster hash: 6ee01...1f6
Chloe- Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 ja, ugh jeg er vell bare dårlig sosialt Anonymous poster hash: 6ee01...1f6 Da bør du øve deg på å bli flinkere sosialt. Med feks kusinen din.. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Syns du kan ta deg sammen og faktisk stikke innom på besøk. 2
LukaFrost Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Hvis du begynner å besøke dem kan du jo få et nært forhold til dem. De ønsker jo åpenbart å ha kontakt med deg. Hvis de ikke er fryktelig forferdelige personer skjønner jeg ikke hva som er galt med det. 3
AnAngel Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Synes nå det må gå fint an å spørre om råd og synspunkter på det meste her på KG... Er det sånn og forstå at du sliter litt sosialt, eller bare disse enkeltpersonene som inviterer deg? Du er jo tydeligvis likt og ønsket, det bør jo du se på som positivt Men om du virkelig ikke ønsker noe videre kontakt utover familiebegivenheter, så må det vel gå an å svare noe sånt som: slapper av med en god film, skal tidlig opp i morgen, takk for invitasjonen men jeg får heller ha det til gode til en annen gang, os.v. Er de ellers hyggelige og greie mennesker, så går det vel an å ta det opp på neste begivenhet - setter pris på at du inviterer meg, bla bla. Men det er absolutt lurt å trene seg litt sosialt om det er et utfordrende område for deg Da kan det være smart å begynne i det små, en kjapp kaffekopp på "vei til et møte", slik at situasjonen ikke varer så lenge om gangen, så øke etter hvert. Har du bare behov for mye alenetid, uten å føle noe problem over det, må det jammen meg være lov også! Vi er da forskjellige mennesker! Men avvis på en hyggelig måte 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #14 Skrevet 17. mai 2014 Med mindre disse kusinene/"vennene" er helt usmakelige og forferdelige mennesker, så synes jeg egentlig at du godt kan takke ja en og annen gang. Er ikke alle som er så heldige at de har venner eller familie å være sosiale med, og da er det vel ikke verdens undergang å ta turen innom av og til når man blir invitert. Når du er den som besøker kan du jo også gå etter en time eller to. At man ikke har noe nært forhold er vel ingen god unnskyldning, heller, egentlig. Med mindre de er fæle mennesker. Et nært forhold er noe man får over tid, og hvis de ønsker å bli bedre kjent med deg synes jeg egentlig du bør være glad for det. Anonymous poster hash: fc36a...e69
Jade Skrevet 17. mai 2014 #15 Skrevet 17. mai 2014 Hei! Man føler ofte at man trenger en "gyldig grunn" for å takke nei til invitasjoner. Men fakta er at man faktisk har lov til å kose seg hjemme uten planer selv om man får invitasjoner til noe annet. Det er lov å si at man er opptatt uten å utdype det videre. Det er også lov å si at man er sliten og ønsker å slappe av alene hjemme (alene - tilfelle den andre inviterer seg selv på besøk til deg istedet). Eller at man bare har lyst til å være alene i dag. Hvis noen blir sur for det, så kan man jo bare spørre hvorfor i all verden vedkommende reagerte på det. Da blir de nok svar skyldig. En invitasjon skal jo være et tilbud, ikke et tvang. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2014 #16 Skrevet 17. mai 2014 Hei! Man føler ofte at man trenger en "gyldig grunn" for å takke nei til invitasjoner. Men fakta er at man faktisk har lov til å kose seg hjemme uten planer selv om man får invitasjoner til noe annet. Det er lov å si at man er opptatt uten å utdype det videre. Det er også lov å si at man er sliten og ønsker å slappe av alene hjemme (alene - tilfelle den andre inviterer seg selv på besøk til deg istedet). Eller at man bare har lyst til å være alene i dag. Hvis noen blir sur for det, så kan man jo bare spørre hvorfor i all verden vedkommende reagerte på det. Da blir de nok svar skyldig. En invitasjon skal jo være et tilbud, ikke et tvang.men jeg skjønner jo de blir skuffa når hun vil ha alenetid hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå