Gjest Nosoul Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Hei! Noen her som har erfaring med feriering i Alaska? Tenker da på alt fra store byer som Anchorage til feks Willow, Nome ect. Hva er lurt å tenke på, feks, hvilket flyselskap er en god ide å reise med, hvilke hoteller/moteller/B&B anbefaler du? Hva finnes det av "turist" atraksjoner der? Tenker da i sommer månende. Hvilke sommer måneder er "best"? Tidsperiode, alt fra to uker til ca en mnd. Og sist, hva burde man ha i lommeboken(penger), tenker da på en person. Reise, overnatting, opplevelser, transportmidler ect. Har siden jeg var liten jentunge hatt en stor drøm om å, i første rekke, feriere i Alaska. Ser heller ikke at det skal være umulig å bo/studere der noen år heller. Man lever jo bare en gang! Endret 16. mai 2014 av Nosoul
Kjetil E Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Hei! Noen her som har erfaring med feriering i Alaska? Tenker da på alt fra store byer som Anchorage til feks Willow, Nome ect. Hva er lurt å tenke på, feks, hvilket flyselskap er en god ide å reise med, hvilke hoteller/moteller/B&B anbefaler du? Hva finnes det av "turist" atraksjoner der? Tenker da i sommer månende. Hvilke sommer måneder er "best"? Tidsperiode, alt fra to uker til ca en mnd. Og sist, hva burde man ha i lommeboken(penger), tenker da på en person. Reise, overnatting, opplevelser, transportmidler ect. Har siden jeg var liten jentunge hatt en stor drøm om å, i første rekke, feriere i Alaska. Ser heller ikke at det skal være umulig å bo/studere der noen år heller. Man lever jo bare en gang! Hvis du har tenkt deg til Junea så kan du ihvertfall ikke bruke bil dit. Dit må du bruke båt eller fly. Har ikke vært i Alaska selv, men kunne gjerne tenkt meg en tur. Men ut av det jeg vet så er det jo dyrelivet og naturen som er de store turistatraksjonene. Langs kysten av den smale landtunga, den smale delen av Alaske klemt mellom Stillehavet og Canada (hvor du blant annet finner Junea) har du flere store isbrees som kalver rett i havet blant annet. På denne strekningen finner du og en gammel dampjernbane som følger fotsporene til gullgraverne inn i Canadas Youkon Teritory over spektakulære fjellpass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå