Gå til innhold

MÅ huseier ha depositum ved innflytting?

Anbefalte innlegg

Gjest Rogue
Skrevet

Jeg regner med at det er forskjellig fra eier til eier, men generelt sett, er det mulig at jeg kan flytte inn i den nye leiligheten 1 juni og betale depositumet 13 juni? Får ikke penger før den tid.. Takk for svar :laugh:

(ps, aner ikke hvor dette innlegget skulle vært..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, men det er faktisk det smarteste for begge parter.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer helt ann på hva som står i kontrakten din og hva du blir enig om med huseier. Jeg vil anbefale deg å kontakte han og forklare situasjonen akkurat som du skriver den her.

• Liker 1
Gjest Rogue
Skrevet

Nei, men det er faktisk det smarteste for begge parter.

Men det går vel fint uansett? Skulle gjerne gitt før, men får ikke lønning før da :vetikke:

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Men det går vel fint uansett? Skulle gjerne gitt før, men får ikke lønning før da :vetikke:

Er ikkje sikkert huseigar går med på det, men er jo berre til å høyre med h*n. Veit om fleire som har blitt lovd depositumpenger i ettertid men aldri fått dei. Då står jo huseigar der med skjegget i postkassen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmer huseier.

Anonymous poster hash: 971b2...c3a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var jeg huseier så hadde jeg neppe godtatt det, men om jeg skulle så hadde jeg skrevet en kontrakt på det.

Anonymous poster hash: a367b...49e

• Liker 1
Skrevet

Spør huseieren. Hvor lenge har du visst dette? Det er noe jeg hadde nevnt så tidlig som mulig, før kontrakten hadde blitt signert. Da hadde huseieren kunnet velge om de ville ha meg eller en som kan betale med en gang. Det blir som å lure huseieren om du ikke er ærlig fra starten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spør huseieren. Hvor lenge har du visst dette? Det er noe jeg hadde nevnt så tidlig som mulig, før kontrakten hadde blitt signert. Da hadde huseieren kunnet velge om de ville ha meg eller en som kan betale med en gang. Det blir som å lure huseieren om du ikke er ærlig fra starten.

Nå får jo uansett ikke denne huseieren direkte tilgang på depositumet, så det spiller vel ikke den største rollen om det er to uker forsinket sånn sett. Husleien er vel viktigere å få inn til rett tid.

Personlig ville jeg bare tatt kontokreditt eller dekket det med kredittkort, mindre stress enn å spørre om betale senere.

Anonymous poster hash: 6f24c...9eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at det er forskjellig fra eier til eier, men generelt sett, er det mulig at jeg kan flytte inn i den nye leiligheten 1 juni og betale depositumet 13 juni? Får ikke penger før den tid.. Takk for svar :laugh:

(ps, aner ikke hvor dette innlegget skulle vært..)

Kan du ikke bare dekke det med et kredittkort? Det løper jo ikke renter om du betaler innen to uker.

• Liker 6
Gjest Rogue
Skrevet

Kan du ikke bare dekke det med et kredittkort? Det løper jo ikke renter om du betaler innen to uker.

Jeg bruker ikke kredittkort

AnonymBruker
Skrevet

Det er iallefall utrolig respektløst å forvente at det skal gå bra for huseier å vente to uker på depositumet. Du kan forklare situasjonen og spørre VELDIG pent om det går bra, men huseier kan godt bestemme at depositumet skal være på depositumskonto før du får nøkkelen.

Hadde jeg vært huseier hadde jeg blitt skeptisk til en leietaker som ikke hadde såpass buffer at de kunne betale depositum.

Anonymous poster hash: 971b2...c3a
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke kredittkort

Vel, dette er en situasjon hvor du kunne ha hatt bruk for et.

• Liker 7
Skrevet

Vel, dette er en situasjon hvor du kunne ha hatt bruk for et.

Jeg vet ikke hva slags kredittkort du har, men det regnes som kontantuttak hos flere kredittkort og rentene løper fra første sekund. Det er mye bedre å ha en sparekonto, man får rentene selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt deg få nøklene før vi hadde vært i banken og ordnet depositmuskonto og pengene var satt inn på den. Husk at depositumet er min, altså utleiers, sikkerhet dersom noe går galt.

Anonymous poster hash: e95bb...77c
  • Liker 6
Skrevet

Du kan høre med banken din om å få et depositumslån, da depositumskonto skal være i din bank i ditt navn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg leier ut sokkelleilighet selv, og jeg hadde ikke overlevert nøklene før vi hadde vært i banken for å opprette depositumkonto.

Tross alt er jo dette et menneske jeg ikke kjenner, og jeg hadde faktisk blitt en smule skeptisk hvis det første min nye leietaker ba om, var å få utsettelse på innbetaling av depositumet... Tenker at det er en del av det å leie, nemlig å ha ryddige forhold i økonomien og ikke starte et leieforhold med å be om utsettelse på noe som helst .... :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du på et forum om det er greit for huseier? :klo: Det må du jo spørre huseier om!

Anonymous poster hash: 077e2...f39
  • Liker 1
Gjest Rogue
Skrevet

Hvorfor spør du på et forum om det er greit for huseier? :klo: Det må du jo spørre huseier om!

Anonymous poster hash: 077e2...f39

Jeg bare lurer på hva folk har vært borti :S

Gjest Rogue
Skrevet

Jeg leier ut sokkelleilighet selv, og jeg hadde ikke overlevert nøklene før vi hadde vært i banken for å opprette depositumkonto.

Tross alt er jo dette et menneske jeg ikke kjenner, og jeg hadde faktisk blitt en smule skeptisk hvis det første min nye leietaker ba om, var å få utsettelse på innbetaling av depositumet... Tenker at det er en del av det å leie, nemlig å ha ryddige forhold i økonomien og ikke starte et leieforhold med å be om utsettelse på noe som helst .... :)

Det er ikke like lett når jeg hadde depositum på 5000 der jeg bor nå og de nye skal ha 13 000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...