Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj det må bare ut..!

Jeg er så møkka lei venninna mi. (Vi er begge 23). Hun har kjæreste, og jeg har samboer. De krangler støtt og stadig og ofte vil hun at jeg skal være der på minuttet for henne.. Greit selvfølgelig stiller jeg opp, men jeg føler meg bare utnyttet nå.

Også er det jo slutt og på'n igjen hele tiden, og hun vil jo gjerne alltid møte meg, og kanskje 1 time før vi skal møtes så avlyser hun med meg. Hun tar meg helt for gitt.. :jolie:

I morgen er det 17 mai. Jeg har en mor med mine søsken på 6 år og 14 år, og hun skal være med stefaren min - som jeg aldri har kommet overens med, med god grunn - og dette vet hun. Derfor skal jeg da feire med typen min og være litt med hans familie, og hun maser og maser om at jeg MÅ møte henne i morgen, en eller annen gang i løpet av dagen. Feks møte henne kl 17 å sette av resten av kvelden til å være med hu...

Fysh jeg blir så lei. :sinnatagg: Er ikke bare denne episoden, men en haug andre.
Sist jeg ble ordentlig drit lei oppførselen hennes var når jeg hadde tatt en liten operasjon og hadde smerter dagene etterpå (hun var klar over dette) men fortsatte like vel å mase om å møtes...

Hva gjør jeg? Hva skal jeg si til henne? Er det bare meg som tenker at hun er en stor egoist som bare tenker på seg selv å skal ha meg når det enn passer henne?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

si det til henne

• Liker 3
Skrevet

Det er lov å si nei :)

Om veninnen din er vant til at du alltid stiller opp, så tar hun kanskje ikke et nei for et nei i starten, men om du ikke gir deg så vil hun vel forstå etterhvert at du mener det når du sier det passer dårlig.

Har selv hatt en veninne som var litt sånn da vi var yngre, men vi er fortsatt gode venner i dag, selv om jeg lærte meg å sette foten ned innimellom.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar:)
Nei, jeg har nok bare vært redd for å si det til henne og på en måte såre henne, men jeg tenker at det er på vei til å bli totalt respektløst, og jeg kan egentlig ikke fordra at mennesker blir slik at de bare krever og forlanger av andre, også ikke gjøre noe selv (Hun har aldri stilt opp for meg når jeg har trengt henne)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg bare gitt totalt faen i henne. Når hun ikke klarer å være en god venn for deg i det hele tatt, og skal ha deg til å være det hele tiden... :vetikke:

Anonymous poster hash: 0913d...e25
  • Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Begynn å si nei, og stå for det. Det er kun du selv som kan sette grenser for deg selv.

Endret av Jørild
  • Liker 1
Skrevet

Har hatt en slik venninne selv. Min erfaring er at det beste er å sette ned foten :)

Skrevet

Si at du er opptatt i morgen.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar:)

Nei, jeg har nok bare vært redd for å si det til henne og på en måte såre henne, men jeg tenker at det er på vei til å bli totalt respektløst, og jeg kan egentlig ikke fordra at mennesker blir slik at de bare krever og forlanger av andre, også ikke gjøre noe selv (Hun har aldri stilt opp for meg når jeg har trengt henne)

Vel, men da kan du jo for det selv at hun tar deg for gitt.

Skrevet

Venninnen din maser fordi hun vet at du bare skal være med typen og hans familie? Send en sms med beskjed om at hele kvelden er planlagt. Men egentlig ville jeg bare lett etter en annen venninne. Jeg har selv hatt en venninne som avlyste planer i siste minutt. Det er vanskelig å forholde seg til noen som stadig vekk skal noe annet istedenfor.

Skrevet

Du får si det til henne. Hun oppfører seg ikke akkurat som en god venn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

"Beklager, jeg har allerede en annen avtale"

"Beklager, jeg har tatt en operasjon, så i dag skal jeg slappe av og hente meg inn igjen"

"Beklager, i dag har jeg ikke lyst til å finne på noe"

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Hun virker veldig bortskjemt. Og egoistisk.

Du er med på å skjemme henne bort. Gjør både deg og henne en tjeneste ved å stoppe henne fra å hele tiden få viljen sin. Hun er tross alt tjuetre,ikke tre.

Du kommer til å sprekke en dag,og da vil du kanskje si noe du angrer.

Si nei du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...