AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Var hos legen for noen dager siden, ser jeg at jeg holder på å gå tom for min faste medisin dagen etter. Ikke noe avhengihetskapende. Jeg ringer ned til legen og ber sekretæren om at de skal sende e-resept til apotek. Nei, det kan de ikke sa hun. ??? Jeg må ha legetime. Så i dag hadde jeg time bare for en resept. Var vel inne hos legen i tre minutter, og betaler full pris. Helt utrolig. Er dette bare for å få presset mest mulig penger ut av systemet? Medisinen blir ganske dyr også for meg, når jeg skal betale legen full pris Anonymous poster hash: 851a2...e79
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Sikkert sekretæren som tenkte feil, økonomisk sett tjener de ikke så mye. Ditt tap Spurte du legen om du trenger time for neste resept? Anonymous poster hash: 7bf10...012
Pialill Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Legen min skriver ut medisiner som jeg har brukt før uten noe problem over telefon, med mindre de er avhengighetsskapende eller om det er medisin som antibiotika. Medisiner til kroniske sykdommer som insulin til diabetikere, astma medisin eller allergimedisin får man over telefonen Eneste unntaket er hvis jeg hadde byttet lege og fastlegen for første gang skulle skrive ut disse medisinene, da må pasientene inn til time.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Er det hormoner eller noe annet som kan være skadelig i medisinene? Anonymous poster hash: cbc5d...1a2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Nei ikke noe skadelig sånn sett. Nå er dette legesenteret vist nok kjent for dette. Snakket med flere i dag som bruker samme senteret. Anonymous poster hash: 851a2...e79
Crobern Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Jeg sender sms, og får sms tilbake om at resepten er på apoteket.....
Gjest Blomst83 Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 På mitt legesenter kan man sende mld hvor man skriver hvilke medikamenter man ønsker resept på hvis dette er faste medisiner du står på. Det høres jo helt merkelig ut at du må bestille time kun for en resept.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Spør pasientombudet. Anonymous poster hash: c9297...ae5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Var hos legen for noen dager siden, ser jeg at jeg holder på å gå tom for min faste medisin dagen etter. Ikke noe avhengihetskapende. Jeg ringer ned til legen og ber sekretæren om at de skal sende e-resept til apotek. Nei, det kan de ikke sa hun. ??? Jeg må ha legetime. Så i dag hadde jeg time bare for en resept. Var vel inne hos legen i tre minutter, og betaler full pris. Helt utrolig. Er dette bare for å få presset mest mulig penger ut av systemet? Medisinen blir ganske dyr også for meg, når jeg skal betale legen full pris Anonymous poster hash: 851a2...e79 Spurte du ikke hvorfor du måtte ha time for å fornye resepten? Anonymous poster hash: c9297...ae5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Jo jeg spurte om det, fikk til svar at det er slik det er. Så da må jeg ut med 145 kr ekstra for å hente med, og legen kan fakturere staten for pasientbesøk. Forige gang gjaldt det sykemeldingen min. Det står i papirer om hvorfor jeg er sykemeldt, hvilke behandling, og at jeg ikke kan jobbe. Legen min var borte, og da svarer sekretæren at det var vikar, så jeg måtte møte opp. Jeg spør om det r nødvendig , for om du leser så skjønner du det. Inn til legen, fikk sykmld. Tok tre minutter og betalte full pris igjen. Og det er ikke bare vikaren, en må møte til fastlegen og hente sykmld også. Betaling igjen. Anonymous poster hash: 851a2...e79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå