AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Selv forer jeg på V&H, men tenkte å begynne å fore Orijen til frokost. Slik at jeg forer 50/50. Men det blir jo dyrt i lengden, da noen sier at hunden spiser like mye av orijen som de gjør av noe annet for? Mens andre sier at de kan ha en 13 kgs sekk i rundt 5-6 uker når de fullforer på det. Så jeg blir jo litt usikker på hva som er hva. Noen mener jo at de trenger mindre siden det er kraftigere, men når folk sier at det går like fort som vanlig for, ja da blir det ganske dyrt i lengden Hva er deres erfaringer rundt det? Spiser din like mye på Anonymous poster hash: 2a60f...2c5
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Det kommer ann på hva hunden er vant til fra før og hva hunden brukes til. Noen hunder har stor appetitt, noen har liten. Noen har høy forbrenning/aktivitet, andre lav og må fores deretter. For noen går det mye for og for andre holder en sekk i 1 måned eller mer. Du kan fint fullfore på V/H om du bruker den med tilsatt omega-3. Om du er fornøyd med V/H så er det ikke nødvendig å fore 50/50. Du får regne deg fram til hva som er billigst for deg i forhold til formengden din hund trenger.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Prisen driter jeg regelrett i ( selv om at jeg ser at det kan bli dyrt i lengden ja), bare opptatt av at han får det beste. Jeg har fullfort på vom frem til nå.. Jeg fikk høre at det inneholdt for mye kalsium av noen oppdrettere så det var ikke lurt å fullfore på det, derfor har jeg begynt med 50/50. Han er jo bare valpen enda, så en del for får han jo, og aktivitetsnivået er høyt. Så litt nysgjerrig på hvor lenge andre hundeeiere med høyt aktivitetsnivå har en 13 kgs sekk. Anonymous poster hash: 2a60f...2c5
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Jeg legger til at om du allerede forer rått kan du godt spe på V/H med frossent og ukrydret kylling, koteletter, ribbe og hva det nå måtte være for å få litt forandring i kosten. Mange ganger har butikker rabatter eller tilbud på kjøtt som du kan kjøpe store partier av og ha i fryseren (om du har plass da).
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Ja vet det Men fryseplass er det dårlig på, har 3 stk, å den siste kjøpte jeg for å fylle opp med vom, men nå er det slik at 2 av de er fylt opp med mat og vom Neida, han får mye ekstra mat, så variert er det jo Anonymous poster hash: 2a60f...2c5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Det er bare å teste hvordan akkurat din hund fungerer på det. Det er et godt fôr, og jeg har ikke vært borti noen som droppet Orijen pga pris. Det er jo næringstett og minimalt med fyllstoff som bare kommer ut igjen, så teoretisk sett bør hunden trenge mindre av Orijen enn av et klassisk kornbasert tørrfôr. Anonymous poster hash: e2d69...ae2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå