AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Hei alle sammen. Jeg er ei jente på 19 år som iløpet av 2 år har gått ned 26 kg kun ved hjelp av kosthold. Det har vært litt av og på, men siden tidlig i vinter har jeg ligget stabilt på 59-62 kg. Jeg er 167 cm høy. Jeg er fornøyd med den størrelsen jeg har nå, og liker at jeg har litt former med smal midje og brede hofter. Har det meste overflødige fettet på nedre del av mage og lår, men ønsker egentlig ikke å gå ned noe mer nå. Formen min var elendig når jeg hadde nådd 60 kg, hadde kun spist meg slankere. Så jeg har i en ganske lang periode gått turer 3-4 ganger i uka for å bedre formen min. Gikk ikke ned med et spesielt sunt kosthold, spiste egentlig det aller, aller meste bare at jeg holdt meg mellom 1500-2000 kcal. Jeg teller ikke kalorier etc lenger, men spiser sunnere nå enn hva jeg gjorde når jeg gikk ned. Har meldt meg inn på et treningsstudio, men når jeg er der føler jeg meg veldig ubekvem. Vet ikke hvordan jeg bruker de ulike apparatene, og tørr ikke gå bort til vekter etc, for jeg har null peiling. Jeg er også veldig svak, og lite muskler. Har litt muskler i beina, men armene osv er jeg latterlig svak i. Så det ender med å løpe litt på mølla, og gå på de 2-3 apparatene jeg er trygg på. Det er et for lår, en for armene, og en sjelden gang går jeg på et som er for skuldre og rygg. Så målet mitt er altså ikke å gå ned noe spesielt ned i vekt, men å komme i en bedre fysisk form, og stramme opp det overflødige fettet. Vil ikke bli helt hard eller ha store, synlige muskler, men fortsatt være litt myk og noe å "ta litt i" som kjæresten min så fint sier. Det eneste jeg virkelig vil forandre er rumpa, vil at den skal bli litt større og mer spretten. Den er litt dissete og hengete nå. Så er det noen som har noe "program" for meg som jeg kan følge? Hadde vært mye enklere å gå på gymmen og vite hva jeg skal gjøre, istedet for å gå rundt og kikke og være usikker på hva jeg skal osv.. Og evt. hva slags mat jeg bør innta før og etter trening? Og generelt et kosthold som er bra når man trener? Har ikke så stor erfaring eller peiling på trening, så setter stor pris på alt hjelp jeg kan få! :D Anonymous poster hash: a641e...e9b
^^Belle^^ Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Jeg ville fått en av instruktørene på senteret til å sette opp et eget treningsopplegg for deg. På de aller fleste sentre er dette gratis. Da forteller du først hva som er dine ønsker, og så får du et skreddersydd opplegg som er bare ditt. Dere går gjennom hver øvelse, og instruktøren ser på teknikken din og korrigerer om nødvendig. Jeg er også latterlig svak, selv til tross for at jeg trener en del spinning. Men vet du, du må bare bite i deg den dårlige selvtillitten og drite i de andre. Jeg selv tar knebøy uten en eneste vekt på stangen (dvs 20 kg ) og prøver å synes at det er greit. Synes jeg begynner å bli ganske flink til å ikke være selvbevisst. Og så må jeg jo ikke glemme å applaudere deg for vektnedgangen din. Du er superflink!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Gratulerer med vektnedgang! Fikk du noe løshud? Har samme utgangspunkt som du hadde før du gikk ned i vekt.. Var i bedre form selv før og trente noe som heter p90x. Det er trening en gjør hjemme med kostholdsplan og treningsplan. Men det er litt ekstremt da. Jeg gikk fra 0 til å klare 40 ordtentlige armhevinger. Var gøy å slå gutta i gymmen på det xDAnonymous poster hash: abe5b...df1
Fraggzy Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Jeg liker denne siden veldig godt og føler at stoffet her er lett å forstå og tar for seg mange segmenter innen trening: http://www.aworkoutroutine.com/the-ultimate-weight-training-workout-routine/ Selv ville jeg nok bare ha fulgt et nybegynner program. Ikke vær redd for å få "store klumpete muskler" å bygge muskler tar lang tid og hard insats, så bare peis på! For et treningsprogram kan du høre med venner som trener mye, ta noen timer med personlig trener eller prøve noe her: http://www.aworkoutroutine.com/beginner-workouts/ Når det gjelder hvordan øvelser skal gjennomføres kan du lese beskrivelser og se filmer av øvelsene på youtube, ellers ville jeg anbefale at du snakker med noen på treningssenteret, feks. en som gjør samme/lignende øvelse allerede, en venn eller tar en PT time for å gå igjennom de ulike øvelsene i programmet. Korrekt teknikk er veldig viktig for å unngå treningsskader og få best utbytte av øvelsene! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå