AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Hei! Som et innfall kjøpte jeg en pakke med 'Solaray betakaroten 150 kapsler' på helsekosten, men nå begynner jeg å tvile litt. Jeg har utrolig lys hud (C1 i loreal true match foundation), og jeg blir ellers ALDRI brun. Har ligget i solarium i flere titalls timer uten og få synlig skille. Blir fort brent, og hvis jeg er i syden må jeg bruke solfaktor 30-50 hvis ikke blir huden brent med en gang. Kommer betakaroten til å gjøre så jeg i allefall blir litt brun? har hørt man blir oransje, og det vil jeg defintivt ikke bli Anonymous poster hash: 82310...09d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Og hvor mange kapsler skal man ta hver dag for optimal effekt evt? 3mg høres veldig lite ut? Mvh TS Anonymous poster hash: 82310...09d
Gjest Dalma Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 En venninne av meg ble brun med betakaroten iallfall, hun er også en bleiking som svir bare av å tenke på sola. Ikke fryktelig brun, riktignok, men nok til at man så det, og fargen varte lenge. Ikke ble hun oransje heller. 1
Piken2 Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Høres ut som vi har lik hud. Etter en uke i syden er jeg ikke melkefritt lengre, men knapt noe skille. Jeg tar betakaroten fra Solaray, og tar kapsler hver dag fra mai og gjennom hele sommeren. Får litt glød, og så tåler jeg solen bedre; blir ikke solbrent og får ikke soleksem. Kan tidvis også unngå lette klær og parasoll midt på dagen fordi motstanden i huden blir bedre. Redigert: Siden det virket som flere reagerte på dosen min fjerner jeg dette så jeg ikke gir noen skumle tips! Hva som fungerer på meg kan jo være farlig for andre. Endret 18. mai 2014 av Piken2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 6-7 kapsler høres mye ut. Har Piken2 noen gode begrunnelser for å bruke såpass mye? Jeg spør fordi jeg er interessert i hvorfor, ikke for å kritisere. Har hørt at det ikke er bra å ta betakaroten hvis man røyker, da. Men det er eneste negative jeg har lest om betakaroten. Anonymous poster hash: 08084...fcf
bippo Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 (endret) 6-7 kapsler er ikke sunt, ettersom det omdannes til a-vitamin, som er et fettløselig vitamin. Vannløselige kan du ta omtrent til krampa tar deg (c-vitaminer og sånt), men a-vitamin er sånt som kan ha uheldige konsekvenser for deg over lengre tid. Helt ærlig vil jeg anbefale å spise masse gulrøtter, det funker som faen (jeg er også av typen som ikke blir brun), og ettersom man også blir mett av det så er det litt vanskelig å få i seg for mye. Jeg spiste tre gulrøtter hver dag i to uker, tok sol i ti minutter, og hadde sinnsykt fin brunfarge i lang tid etterpå http://no.wikipedia.org/wiki/Vitamin_A om noen vil lese seg opp. Endret 16. mai 2014 av bippo 3
Piken2 Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Jeg har bare fått det anbefalt av homeopaten min, så har ingen begrunnelse egentlig. Men hun er nøye på at det kun er solaray. Kjøper du f.eks fra iherb er jo dosen høyere per kapsel uansett...
Faina Skrevet 18. mai 2014 #8 Skrevet 18. mai 2014 Det funker ikke på meg. Jeg er kritthvit og får aldri farge. Jeg blir brent, men er like hvit når rødfargen forsvinner. Prøvde det første gang før jeg fikk barn, og så var det noen som sa at jeg måtte prøve etter å ha fått barn også, men det funket like lite da som første gangen. Jeg har innfunnet meg med at jeg er hvit. Likblek. Og sånn er det meningen jeg skal være. 1
Gjest kassycat Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 hjelper betakaroten på hals og ansikt? blir aldri brun på hals og ansikt.... (bruker riktignok alltid solfaktor, men når man er ute så mye om sommeren og i syden så bør man jo uansett få litt farge der også..)
Explosive Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Slutt å prøv å være noe dere ikke er og vær heller fornøyd sånn som dere er. Jeg er veldig lys i huden, rødhåret og blir ikke brun at all. Og jeg er strålende fornøyd med det:) 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er veldig lys i huden og det tar en evighet å bli brun, selv med "100" timer i solarium. Etter å ha begynt med betakoren fikk jeg tydelig skille etter trusen når jeg hadde solet meg noen ganger i solarium. Jeg har aldri fått så raskt farge, er ikke knallbrun, men har en lys, gyllen fin farge. Jeg tar to kapsler, 6 mg - det funker for meg :-)Anonymous poster hash: 0c2ab...192
Infinite Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Jeg blir ikke særlig mye brunere av betakaroten, men jeg syns brunfargen holder lenger
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #13 Skrevet 6. juni 2014 Hva med selvbruning? Anonymous poster hash: 9d6d0...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå