AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Skal man ignorere eller late som man liker noen på facebook? Hva er det mest voksne å gjøre? Tenker at jeg viser normal høflighet, men kjenner jeg har personen laaangt oppe i halsen, så ignorering kjennes mest riktig ut. Kan ikke slette personen heller. Da tenker jeg på å like og kommentere. Utad virker det nok rart om jeg ikke liker eller kommenterer på vedkommende. Anonymous poster hash: 2ad90...86c
ZANET Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Skal man ignorere eller late som man liker noen på facebook? Hva er det mest voksne å gjøre? Tenker at jeg viser normal høflighet, men kjenner jeg har personen laaangt oppe i halsen, så ignorering kjennes mest riktig ut. Kan ikke slette personen heller. Da tenker jeg på å like og kommentere. Utad virker det nok rart om jeg ikke liker eller kommenterer på vedkommende. Anonymous poster hash: 2ad90...86c No worries, ingen som tenker "hvorfor liker/kommenterer aldri X det som Y legger ut?"
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 No worries, ingen som tenker "hvorfor liker/kommenterer aldri X det som Y legger ut?" Jo det blir et mønster om jeg aldri liker og kommenterer akkurat denne personen. For "alle" gjør det. Anonymous poster hash: 2ad90...86c
Gjest Blomsterert Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Hvorfor er du venn med vedkommende i det hele tatt?? Så mange idiotiske problemer!
ZANET Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Jo det blir et mønster om jeg aldri liker og kommenterer akkurat denne personen. For "alle" gjør det. Anonymous poster hash: 2ad90...86c Hvis man fanger opp slike mønstre, så bryr man seg litt for mye om hva som foregår på Facebook. Jeg tviler på at du blir konfrontert med det eller at noen begynner å baksnakke deg, dikter opp mulige forklaringer osv.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Hvorfor er du venn med vedkommende i det hele tatt?? Så mange idiotiske problemer! Vi er i nær familie. Og du, her har vi lov å spørre om det man vil. Anonymous poster hash: 2ad90...86c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Hvis man fanger opp slike mønstre, så bryr man seg litt for mye om hva som foregår på Facebook. Jeg tviler på at du blir konfrontert med det eller at noen begynner å baksnakke deg, dikter opp mulige forklaringer osv. Jo det kan det være. Legger ikke ut alt her. Anonymous poster hash: 2ad90...86c
Gjest Blomsterert Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Vi er i nær familie. Og du, her har vi lov å spørre om det man vil.Anonymous poster hash: 2ad90...86c Ok. Blir litt annerledes om en er i familie. Er bare å ignorere. Hvis det er det du vil.
Notisblokk Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Har samme problemet selv. Det jeg gjør er at jeg liker bare noen få ting av det personen legger ut. Når jeg ignorerte henne helt begynte faktisk folk å lure på om vi var uvenner. Vi er ikke uvenner, men jeg ønsker bare å komme meg bort fra "grepet" hennes:)
ZANET Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Jeg tenkte at det var en bekjent eller kollega. Når personen er i nær familie blir saken en helt annen. Det burde du fått med i første innlegget.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Selv om det er familie så kan man slette, tenker jeg. Anonymous poster hash: 9de32...c33 1
zingeling Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Nær familie..desto større grunn til ikke å måtte "like" noe på FACEBOOK. Det er facebook det er snakk om,ikke real life. Familie og nære venner forholder jeg meg til i det virkelige liv. Ikke pokker om facebook er en del av det. Ingen kan.bør.må eller burde tørre mene noe om hva andre liker eller ikke på FB,uansett familie,venner eller annet.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Nær familie..desto større grunn til ikke å måtte "like" noe på FACEBOOK. Det er facebook det er snakk om,ikke real life. Familie og nære venner forholder jeg meg til i det virkelige liv. Ikke pokker om facebook er en del av det. Ingen kan.bør.må eller burde tørre mene noe om hva andre liker eller ikke på FB,uansett familie,venner eller annet. Høres bra ut, men sannheten er at flere enn man skulle tro lar seg påvirke av livet på facebook. Anonymous poster hash: 2ad90...86c
Gjest Geit Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Nær familie..desto større grunn til ikke å måtte "like" noe på FACEBOOK. Det er facebook det er snakk om,ikke real life. Familie og nære venner forholder jeg meg til i det virkelige liv. Ikke pokker om facebook er en del av det. Ingen kan.bør.må eller burde tørre mene noe om hva andre liker eller ikke på FB,uansett familie,venner eller annet. Hvorfor er det forskjell på FB og "det virkelige liv"? I dag er sosiale medier som FB en viktig måte å pleie relasjoner og være sosial på (for mange), og uansett er det ikke et paralellunivers der sosiale koder ikke teller i det hele tatt. Jeg er helt enig i at man ikke skal overanalysere eller henge seg opp i livet på sosiale medier, men blir bare så oppgitt over holdningen mange har om at det liksom ikke er "det virkelige liv".
zingeling Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Høres bra ut, men sannheten er at flere enn man skulle tro lar seg påvirke av livet på facebook. Anonymous poster hash: 2ad90...86c Ja, det er jeg enig i. Desverre.
zingeling Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Hvorfor er det forskjell på FB og "det virkelige liv"? I dag er sosiale medier som FB en viktig måte å pleie relasjoner og være sosial på (for mange), og uansett er det ikke et paralellunivers der sosiale koder ikke teller i det hele tatt. Jeg er helt enig i at man ikke skal overanalysere eller henge seg opp i livet på sosiale medier, men blir bare så oppgitt over holdningen mange har om at det liksom ikke er "det virkelige liv". FB er hva du gjør det til. Jeg deler iallefall ikke hverdagen min på FB. Sosiale koder og høflighet er en selvfølge overalt, men man skal og kan ikke forvente at folk sitter klare til å trykke "like" på alt. Jeg personlig blir mere oppgitt over at folk legger så stor vekt på hva som skjer eller ikke på FB. Mye "uvirkelig liv på FB gitt
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 TENKER ALDRI OVER, ELLER TROR NOEN ER UVENNER OM DE IKKE LIKER NOE DEN ANDRE HAR SKREVET OSV. Jeg trykker kun likes om det r noe som intr meg. Bamser, hjerter, roser, og ordtak som er masseprodusert trykker jeg aldri på. Blir litt kleint for meg når voksne folk driver med dette. Anonymous poster hash: 1c9ba...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå