AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Del Skrevet 16. mai 2014 Ser at abonnementene til One Call er mye billigere enn Telenor sine, og vi vurderer å bytte over til de. Problemet er bare at vi jevnlig befinner oss i utkantstrøk av i Norge der vi er avhengig av å ha god dekning. Hvordan står det egentlig til med One Call i forhold til dekning både på ringing og datatrafikk? Anonymous poster hash: ebe06...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Del Skrevet 16. mai 2014 Ja. De bruker samme dekning Anonymous poster hash: 6ba22...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 16. mai 2014 #3 Del Skrevet 16. mai 2014 Like bra dekning og du har i tillegg tilgang på Network Noway sitt nettverk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Del Skrevet 16. mai 2014 Nei. Alle operatører bruker av enten Telenor eller Netcom sitt dekningsnettverk, men det er Telenor og Netcom som dekker mest av sitt dekningsnett. Har hatt onecall, de er like bra som alle andre vanlige operatører, bortsett fra Telenor som jeg har erfart har bedre internett dekning på hytten Anonymous poster hash: bb5e4...260 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Del Skrevet 16. mai 2014 Hadde bedre dekning med onecall før enn jeg nå har med telenor. Må ha telenor pga bedriftsabonnement. Kjipt. Var mye bedre med Onecall. Men kommer sikkert an på hvor man er tenker jeg, så det kan nok variere. Jeg synes Telenor er overraskende dårlig selv sentralt på østlandet... Og dessuten er det kanskje mest fraværet at 3g eller edge som er fremtredende. Mulig jeg får ring om jeg prøver, helt tomt for streker blir det vel ikke. Anonymous poster hash: 6b52f...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 16. mai 2014 #6 Del Skrevet 16. mai 2014 ja de har det, også på bygda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Del Skrevet 16. mai 2014 Dekning ja, men om du bruker mobildata, nei. Hvis du er i områder hvor de ikke har eget nett må du betale for mobildata uavhengig om du har brukt opp pakken din eller ikke, og da blir det brått ikke så billig allikevel. Skal visstnok stå kjempe tydelig i avtalen deres, jeg er ikke helt enig... Og når du ikke har nett midt i Oslo, da er ikke dekningen "like bra bare billigere" Anonymous poster hash: 2672f...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 16. mai 2014 #8 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) En kompis av meg hadde OneCall, han datt ut på strekninger som ingen av oss andre hadde problemer med. (Gjelder bygd). Om dette skyldtes abonnomentet eller ikke skal jeg ikke svare på, men det skjedde iallefall gjentatte ganger. Endret 16. mai 2014 av _Essx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva som helst Skrevet 16. mai 2014 #9 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) Dekning ja, men om du bruker mobildata, nei. Hvis du er i områder hvor de ikke har eget nett må du betale for mobildata uavhengig om du har brukt opp pakken din eller ikke, og da blir det brått ikke så billig allikevel. Skal visstnok stå kjempe tydelig i avtalen deres, jeg er ikke helt enig... Og når du ikke har nett midt i Oslo, da er ikke dekningen "like bra bare billigere" Anonymous poster hash: 2672f...040 Hvis du er på Telenor eller Network Norway sitt nett må du ikke betale ekstra. Onecall har like bra dekning som Telenor. Til dere som har opplevd bedre dekning med Telenor, så er det sannsynligvis fordi telefonen i noen tilfeller foretrekker Network Norway sitt nett, selv om Telenor har bedre dekning i samme område. Dette er en innstilling du enkelt kan endre på telefonen din. Selv har jeg stilt min telefon til å alltid velge Telenors nett. Nei. Alle operatører bruker av enten Telenor eller Netcom sitt dekningsnettverk, men det er Telenor og Netcom som dekker mest av sitt dekningsnett. Har hatt onecall, de er like bra som alle andre vanlige operatører, bortsett fra Telenor som jeg har erfart har bedre internett dekning på hytten Det finnes et tredje nett, Network Norway Endret 16. mai 2014 av Flyndrefisken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Del Skrevet 16. mai 2014 One Call er ikke like bra som telenor, da alle nett eieren er litt selektive på hvem som får bruke hva av nettet. Men for folk flest(så lenge du ikke vil ha 4G) er det nesten ikke noe å si. Anonymous poster hash: 8a897...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 16. mai 2014 #11 Del Skrevet 16. mai 2014 Har kjørt med Onecall siden 2004. Aldri vært uten dekning, alltid vært på nett. Gruser de fleste andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #12 Del Skrevet 17. mai 2014 OneCall har blitt kritsiert for deres påstand om å være billigst. Det er mange andre alternativ til Telenor. Jeg har nettopp byttet fra OneCall til TalkMore. OneCall er blandt de dyreste på spesialnummere. Anonymous poster hash: d753a...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå