Gå til innhold

One calll, har de like god dekning som Telenor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser at abonnementene til One Call er mye billigere enn Telenor sine, og vi vurderer å bytte over til de. Problemet er bare at vi jevnlig befinner oss i utkantstrøk av i Norge der vi er avhengig av å ha god dekning. Hvordan står det egentlig til med One Call i forhold til dekning både på ringing og datatrafikk?

Anonymous poster hash: ebe06...234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. De bruker samme dekning :)

Anonymous poster hash: 6ba22...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like bra dekning og du har i tillegg tilgang på Network Noway sitt nettverk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.
Alle operatører bruker av enten Telenor eller Netcom sitt dekningsnettverk, men det er Telenor og Netcom som dekker mest av sitt dekningsnett. Har hatt onecall, de er like bra som alle andre vanlige operatører, bortsett fra Telenor som jeg har erfart har bedre internett dekning på hytten :)

Anonymous poster hash: bb5e4...260
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde bedre dekning med onecall før enn jeg nå har med telenor. Må ha telenor pga bedriftsabonnement. Kjipt. Var mye bedre med Onecall. Men kommer sikkert an på hvor man er tenker jeg, så det kan nok variere. Jeg synes Telenor er overraskende dårlig selv sentralt på østlandet... Og dessuten er det kanskje mest fraværet at 3g eller edge som er fremtredende. Mulig jeg får ring om jeg prøver, helt tomt for streker blir det vel ikke.

Anonymous poster hash: 6b52f...af2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dekning ja, men om du bruker mobildata, nei. Hvis du er i områder hvor de ikke har eget nett må du betale for mobildata uavhengig om du har brukt opp pakken din eller ikke, og da blir det brått ikke så billig allikevel. Skal visstnok stå kjempe tydelig i avtalen deres, jeg er ikke helt enig...

Og når du ikke har nett midt i Oslo, da er ikke dekningen "like bra bare billigere"

Anonymous poster hash: 2672f...040
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde OneCall, han datt ut på strekninger som ingen av oss andre hadde problemer med. (Gjelder bygd). Om dette skyldtes abonnomentet eller ikke skal jeg ikke svare på, men det skjedde iallefall gjentatte ganger.

Endret av _Essx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst

Dekning ja, men om du bruker mobildata, nei. Hvis du er i områder hvor de ikke har eget nett må du betale for mobildata uavhengig om du har brukt opp pakken din eller ikke, og da blir det brått ikke så billig allikevel. Skal visstnok stå kjempe tydelig i avtalen deres, jeg er ikke helt enig...

Og når du ikke har nett midt i Oslo, da er ikke dekningen "like bra bare billigere"

Anonymous poster hash: 2672f...040

Hvis du er på Telenor eller Network Norway sitt nett må du ikke betale ekstra. Onecall har like bra dekning som Telenor.

Til dere som har opplevd bedre dekning med Telenor, så er det sannsynligvis fordi telefonen i noen tilfeller foretrekker Network Norway sitt nett, selv om Telenor har bedre dekning i samme område. Dette er en innstilling du enkelt kan endre på telefonen din. Selv har jeg stilt min telefon til å alltid velge Telenors nett.

Nei.

Alle operatører bruker av enten Telenor eller Netcom sitt dekningsnettverk, men det er Telenor og Netcom som dekker mest av sitt dekningsnett. Har hatt onecall, de er like bra som alle andre vanlige operatører, bortsett fra Telenor som jeg har erfart har bedre internett dekning på hytten :)

Det finnes et tredje nett, Network Norway

Endret av Flyndrefisken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

One Call er ikke like bra som telenor, da alle nett eieren er litt selektive på hvem som får bruke hva av nettet. Men for folk flest(så lenge du ikke vil ha 4G) er det nesten ikke noe å si.

Anonymous poster hash: 8a897...8cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Har kjørt med Onecall siden 2004.

Aldri vært uten dekning, alltid vært på nett.

Gruser de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

OneCall har blitt kritsiert for deres påstand om å være billigst. Det er mange andre alternativ til Telenor. Jeg har nettopp byttet fra OneCall til TalkMore. OneCall er blandt de dyreste på spesialnummere.

Anonymous poster hash: d753a...c3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...