AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Hei! Jeg lurer på om det er noe galt med meg, eller om dette er normalt. Hadde satt ekstremt stor pris på svar! Jeg sluttet på cerazette den 25. april etter 7 års bruk. Vi har startet prøvingen og vi er såå klare for barnJ For ca 9 dager siden fikk jeg vondt nederst i magen + at det strakk på høyre side ved enkelte bevegelser. Jeg fikk vondt i underlivet når jeg satte meg ned på f.eks en stol. Dette varte ca. en dag. Smerten var borte etter en natts søvn. Den samme uken hvor jeg hadde disse smertene hadde jeg litt ekstra utflod, som var “melke/lotion” aktig. (Har aldri hatt dette berømte slimet rundt eggløsning) Jeg var sikker på at jeg hadde eggløsning. Jeg har de siste 8 dagene ikke hatt noe spesiell utflod eller smerter. Har hatt jevnlig samleie siden jeg sluttet på pillen. Men i natt (9 dager etter smertene) våknet jeg av at jeg hadde en bløding. En kraftig bløding hvor jeg må bytte den største OBen hver 2. time. Både blanding av brunt og rødt friskt blod. Nå utover dagen har blødingen roet seg og den er betydelig mer sparsommelig. Noen som har opplevd lignende etter pilleslutt? At du har fått første blødning rundt 19 dager etter pilleslutt? Kan smertene jeg hadde for 9 dager siden vært noe annet enn eggløsning? Det skal jo gå 14 dager til mens etter eggløsning? Kan jeg ha hatt eggløsning i så mye som 5 dager før jeg fikk smertene? Noen som har opplevd det? Det kan vel ikke vært festeblødning som jeg har nå, siden den var så kraftig? Er det normalt å plutselig ha vondt i underlivet etter p-pille slutt? Beklager rotete innlegg og mange spørsmål. Jeg bare lurer så veldig! Tusen takk til de som evt. svarer! Anonymous poster hash: 9f85c...4c6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Mange opplever et par rare menssykluser etter pilleslutt. Smertene kan ha vært EL, forsøk på EL (kroppen vil slippe egg men det er ikke egg å slippe), det kan ha vært en vanncyste som sprakk, eller livmorsammentrekninger. At det "skal" gå 14 dager mellom EL og mens er kun et gjennomsnitt. Noen kvinner får mens så kort som 7-8 dager etter mens. Dette kalles lutealfase. Man regner med at man må ha lutelfase på ca 10 dager for å kunne bli gravid (at egget skal rekke å feste seg og hormoner bygges opp til at det gule legemet rekker å stoppe menstruasjonen, for å si det enkelt). Noen har lutealfase på opp til 16-17 dager. En lutealfase på 9 dager er regnet som for kort til å kunne bli gravid, men "alt er normalt" de første syklusene etter hormonslutt. Ingen "har eggløsning" i fem dager. Eggløsningen bygges opp til med økende LH-verdier til et egg slipper (eller i noen tilfeller.. ikke slipper). Egget lever deretter i ca ett døgn. Det er ikke vanlig å ha vondt i underlivet etter p-pilleslutt, uten andre årsaker som nevnt: Cyster, eggløsning, sammentrekninger av livmoren pga hormonubalanse osv. Noen har faktisk også "festesmerter" når egget fester seg. Anonymous poster hash: 80da3...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå