Solknapp Skrevet 16. mai 2014 #1 Del Skrevet 16. mai 2014 Hei. Før det blir aktuelt vil jeg gjerne at noen kan dele sine erfaringer med å ha katten på kattehotell/pensjonat? Tilføy gjerne hvor lenge oppholdet var og om det er ute-/innekatt. Har lest om katter som ble deprimerte etter et slikt opphold og lurer på om det er flere erfaringer. (I dette tilfellet er det Asker kattehotell som vurderes, så om du har erfaring derfra er det bonus) En annen ting; når dere får en nabo til å passe katten (fylle på mat, tømme doen og litt kos) har dere betalt vedkommende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 16. mai 2014 #2 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg har erfaring fra den som er ved Gardermoen/Dalen. Katten er en ute katt. Han var der i to uker, ca. 1. Katten fikk gå inn og ut som den selv ville. Dog børstet de ikke kattene så da han kom hjem hadde han så mye løs pels at hånda bokstavlig talt ble fylt med hår om man klappet han fra hodet og ned til halen. 2. Han hadde fått mark under oppholdet. 3. Han kjente meg ikke igjen da jeg kom for å hente han. 4. Veldig hyggelige folk som jobbet der! De fortalte hvordan det hadde gått, hvordan han var sammen med andre katter (som da ikke hadde gått så bra siden han var en dominant liten dust) Mitt helhetsinntrykk er at de kanskje ikke tar såå godt vare på katten i og med at de ikke gredde katten (de sa de ikke gjorde det for å ikke lage noe bånd til katten) og at han hadde fått mark under oppholdet. (La merke til det samme kvelden som vi kom hjem da det piplet hvite mark ut av kaviarkrysset hans). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg har erfaring fra den som er ved Gardermoen/Dalen. Katten er en ute katt. Han var der i to uker, ca. 1. Katten fikk gå inn og ut som den selv ville. Dog børstet de ikke kattene så da han kom hjem hadde han så mye løs pels at hånda bokstavlig talt ble fylt med hår om man klappet han fra hodet og ned til halen. 2. Han hadde fått mark under oppholdet. 3. Han kjente meg ikke igjen da jeg kom for å hente han. 4. Veldig hyggelige folk som jobbet der! De fortalte hvordan det hadde gått, hvordan han var sammen med andre katter (som da ikke hadde gått så bra siden han var en dominant liten dust) Mitt helhetsinntrykk er at de kanskje ikke tar såå godt vare på katten i og med at de ikke gredde katten (de sa de ikke gjorde det for å ikke lage noe bånd til katten) og at han hadde fått mark under oppholdet. (La merke til det samme kvelden som vi kom hjem da det piplet hvite mark ut av kaviarkrysset hans). Ok, takk for svar Det at han ikke kjente deg igjen når du hentet han kjente jeg at var litt ekstra sårt - men det kunne kanskje likegodt skjedd når han var hjemme og ble passet? Men han fikk ikke noe form for depresjon eller virket stresset etter oppholdet? Nå har katten vår fått mark-kur hos dyrlegen (og vil sannsynligvis være oppdatert om det blir aktuelt med et slikt opphold) så akkurat den delen vil gå greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 16. mai 2014 #4 Del Skrevet 16. mai 2014 Min katt har vært på et pensjonat der hun fikk gå fritt sammen med andre katter. Jeg liker ikke pensjonat hvor de bare sitter i et bur i to uker uten å kunne bevege seg. Hun la litt på seg da hun ikke kunne gå ut, og var veeeldig glad da jeg hentet henne etter to uker. Jeg var like glad som hun. Men jeg tror hun hadde det bra, men hun gledet seg veldig over å få ut hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 16. mai 2014 Min katt har vært på et pensjonat der hun fikk gå fritt sammen med andre katter. Jeg liker ikke pensjonat hvor de bare sitter i et bur i to uker uten å kunne bevege seg. Hun la litt på seg da hun ikke kunne gå ut, og var veeeldig glad da jeg hentet henne etter to uker. Jeg var like glad som hun. Men jeg tror hun hadde det bra, men hun gledet seg veldig over å få ut hjemme. Takk for svar. Det aktuelle pensjonatet vi muligens vil bruke har luftegård så sånn sett håper jeg det blir bra. Forstår at gjensynsgleden vil være stor uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newbitch Skrevet 16. mai 2014 #6 Del Skrevet 16. mai 2014 Hva med å ikke skaffe dere dyr om dere ikke tar vare på de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 16. mai 2014 #7 Del Skrevet 16. mai 2014 Hva med å ikke skaffe dere dyr om dere ikke tar vare på de? Det må da være lov å reise på ferie i blandt uten katt 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 16. mai 2014 #8 Del Skrevet 16. mai 2014 Ok, takk for svar Det at han ikke kjente deg igjen når du hentet han kjente jeg at var litt ekstra sårt - men det kunne kanskje likegodt skjedd når han var hjemme og ble passet? Men han fikk ikke noe form for depresjon eller virket stresset etter oppholdet? Nå har katten vår fått mark-kur hos dyrlegen (og vil sannsynligvis være oppdatert om det blir aktuelt med et slikt opphold) så akkurat den delen vil gå greit. At han ikke husket meg ville nok skjedd uansett. Nå som jeg ikke bor med mor, far og katten husker han meg uansett hvor lenge jeg har vært borte Han virket noe deprimert da vi hentet han.. Han bare lå der og så kjempe trist ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 16. mai 2014 #9 Del Skrevet 16. mai 2014 Min katt var på Asker kattehotell for noen år siden. Endte med at hun ble deprimert og nektet å spise, moren min måtte hente henne. Har ikke noe med stedet å gjøre, men min katt er utrolig glad i kroppskontakt og trives ikke i å være stengt inne. Katten til moren min trives derimot veldig godt på Asker kattehotell, hun koser seg Fredrik som driver det er veterinær og veldig hyggelig. Nå har jeg kun folk jeg kjenner til å passe katten min. Skal reise bort i hele juni og da er en venninne så snill å bo hos meg. Det viktigste er at katten min trives, og hun trives best hjemme, der hun kan løpe inn og ut og få masse kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 16. mai 2014 #10 Del Skrevet 16. mai 2014 Hva med å ikke skaffe dere dyr om dere ikke tar vare på de? Feil svar i feil tråd. Den som tar vare på dyrene sine sørger for skikkelig tilsyn når eier skal bort. Erfaringer med pensjonalt siden 1997. Tid: lengste var 4 uker. Ute-/inne-/ute katt og innekatter. Oppholdene har vært bra. Jeg har alltid reist på besøk til pensjonat jeg ikke alt hadde kjennskap til, og valgt det jeg syntes var det beste. Alle mine har alltid kjent meg igjen, men de vet samtidig at min tilbakekomst betyr biltur.... og ingen av mine katter har noengang vært overbegeistret for bilturer. Ergo har velkomsten kunnet bli oppfattet som 'noget avmålt'. Rom med uteplass/luftegård er foretrukket ved opphold over litt tid. Send gjerne med katten et par leker. Jeg har valgt mine pensjonat utifra størrelsen på rommene og innehavers innstilling til dyr (katt spesielt). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg hadde katten min på pensjonat for noen år siden. Var lei seg da han kom hjem og hadde diare som varte lenge. Ble med den ene gangen. Bedre for de å være hjemme om man har noen som kan komme hver dag og fore og gi litt kos imens man er borte. Anonymous poster hash: 4ca48...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 18. mai 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 18. mai 2014 Tusen takk for alle svar (er det flere som vil dele sin erfaring så kom gjerne med det!) Og til "Newbitch" som sier at man ikke skal skaffe seg dyr om man ikke kan ta vare på de; Jeg skal si den en ting; vi drar ingen steder før vi vet at katten har det 110% bra! Det er jo nettopp derfor jeg spør om erfaringer her! Men det er jo ikke slik at man kan stoppe opp med alt i livet og bare være hjemme når man skaffer seg husdyr, det er derfor man legger det til rette slik at man kan fortsette med ting i livet man ønsker, samtidig legge til rette slik at katten har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 18. mai 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 18. mai 2014 Min katt var på Asker kattehotell for noen år siden. Endte med at hun ble deprimert og nektet å spise, moren min måtte hente henne. Har ikke noe med stedet å gjøre, men min katt er utrolig glad i kroppskontakt og trives ikke i å være stengt inne. Katten til moren min trives derimot veldig godt på Asker kattehotell, hun koser seg Fredrik som driver det er veterinær og veldig hyggelig. Nå har jeg kun folk jeg kjenner til å passe katten min. Skal reise bort i hele juni og da er en venninne så snill å bo hos meg. Det viktigste er at katten min trives, og hun trives best hjemme, der hun kan løpe inn og ut og få masse kos! Takk for svar. Jeg har inntrykk av at Asker er veldig bra, men som du sier, så kommer det nok an på katten også. Vi får kanskje prøve en helg først, før vi evt tar noe lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mai 2014 #14 Del Skrevet 18. mai 2014 Takk for svar. Jeg har inntrykk av at Asker er veldig bra, men som du sier, så kommer det nok an på katten også. Vi får kanskje prøve en helg først, før vi evt tar noe lenger... Det er en veldig god idè Den støttes til fulle. Det har forøvrig aldri vært noe problem å sende med katten eget tørrfor for oppholdet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 18. mai 2014 #15 Del Skrevet 18. mai 2014 Jeg har erfaring fra den som er ved Gardermoen/Dalen. Katten er en ute katt. Han var der i to uker, ca. 1. Katten fikk gå inn og ut som den selv ville. Dog børstet de ikke kattene så da han kom hjem hadde han så mye løs pels at hånda bokstavlig talt ble fylt med hår om man klappet han fra hodet og ned til halen. 2. Han hadde fått mark under oppholdet. 3. Han kjente meg ikke igjen da jeg kom for å hente han. 4. Veldig hyggelige folk som jobbet der! De fortalte hvordan det hadde gått, hvordan han var sammen med andre katter (som da ikke hadde gått så bra siden han var en dominant liten dust) Mitt helhetsinntrykk er at de kanskje ikke tar såå godt vare på katten i og med at de ikke gredde katten (de sa de ikke gjorde det for å ikke lage noe bånd til katten) og at han hadde fått mark under oppholdet. (La merke til det samme kvelden som vi kom hjem da det piplet hvite mark ut av kaviarkrysset hans). Jeg reagerte på dette altså. Veldig merkelig innstilling.. De gangene jeg har passet puser her, kortere eller lengre perioder, så har jeg da gjort alt for at de skal føle seg mest mulig "hjemme". Prøvd i det lengste å videreføre rutiner som katten har fra før, inklusive børsting og massevis av kos der pus har behov for det. Alt for at pus skal føle seg trygg og glad! Jeg synes helt ærlig ikke denne uttalelsen vitner om særlig mye forståelse for katters behov. Pusina har ikke vært på pensjonat, og kjenner jeg henne rett ville hun omtrent ha tatt sin død av det. Hun er livredd andre katter, ekstremt knyttet til matmor og veeldig lite tilpasningsdyktig.. Det måtte i så fall ha vært et "enkattspensjonat" med full oppvarting på omtrent døgnlig basis. Ikke så lett å være matmor til en sånn en, og jeg tør ikke tenke på den dagen jeg må dra bort for mer enn noen dager og ikke kan ta henne med.. Inntil da får jeg bare drasse rundt på henne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå