AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Hvorfor er kvinner i amerikanske serier/filmer besatt av å være sammen med leger? Jeg skjønner det ikke! Er det sosial status eller noe? Er holdningen slik i USA generelt?Anonymous poster hash: 9aef0...d7f 2
Gjest Blubbs Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Det handler jo om sosial status og misunnelse. Selv om det ikke er så utbredt i Norge, vil jeg påsta at kvinner vil si "Han jeg dater/er sammen med er lege" med større stolthet i stemmen enn "Han jeg dater/er sammen med jobber på rimi". Ikke at det er riktig, eller at jeg er enig. Men en lege vil mest sannsynlig kunne gi en høyere økonomisk livsstil.
Gjest Elseby13 Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Dette har jeg også lagt merke til. Heldigvis er dette ikke vanlig i Norge, men sånn som vi adopterer amerikanske ting, blir det vel snart....
Eriks Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Det handler jo om sosial status og misunnelse. Selv om det ikke er så utbredt i Norge, vil jeg påsta at kvinner vil si "Han jeg dater/er sammen med er lege" med større stolthet i stemmen enn "Han jeg dater/er sammen med jobber på rimi". Ikke at det er riktig, eller at jeg er enig. Men en lege vil mest sannsynlig kunne gi en høyere økonomisk livsstil. Inntrykket mitt er at kvinner er ekstra glad i leger. En god siviløkonom eller sivilingeniør kan fort ha samme (eller bedre) lønn, men det gir høyere status blant kvinner å være lege. Man må opp i ganske høye stillinger før statusen blir tilsvarende. 1
ekkoet Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Kort oppsummert så vil vel en doktor være intelligent, tjene bra og i tillegg ha et statusyrke. 1
chouette Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Av de kvinnene jeg kjenner som er sammen med leger er det de med minst utdannelse som er de flinkeste til å skryte av akkurat det. Siviløkonomen og juristen gidder ikke nevne det med mindre de blir spurt. Sier ikke det er sånn, men utbredt blant de jeg kjenner.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Jeg merker dette selv, da kjæresten min snart er ferdig utdannet lege. Er utrolig hvor mer imponerte og interesserte folk blir når de spør hva kjæresten min studerer til enn hva jeg opplevde med eksene mine (som "bare" gikk høyskole og humanistiske fag). Min kjære liker ikke å snakke om utdanningen sin i det hele tatt og svarer ofte at han studerer noe "innen helse" til perifere mennesker. Anonymous poster hash: 95efd...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå