Avalon Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Bare flytt innlegget om det ligger feil. Jeg har en samboer som ikke sover, han ligger i koma. Han våkner ikke av noe. Høyest volum og vibrering samt en eksplosjon utenfor, men han sover igjennom alt. Hjelper også lite å riste i han. Nå kan ikke jeg vekke han hver eneste dag, så jeg er på let etter en vekkerklokke for døve. Han sover igjennom absolutt alt. Her må det mye til for at han skal våkne, så vekkerklokker som stikker av osv vil fungere dårlig da han først må våkne av dem (noe han ikke gjør). Har prøvd å google litt, men ble ikke mye klokere. Hvor kan jeg få tak i vekkerklokke for døve?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Bestemor er døv, hun har en seng som rett og slett rister for at hun skal våkne :-) Tror det finnes puter også som vibrerer/rister når det er på tide å stå opp. Jeg aner ikke hvor man får tak i slik, du kam kanskje høre med hjelpemiddelsentralen hvor man kan få tak i slikt? Anonymous poster hash: ba135...cd5 1
Plommetreet Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Kast vann i ansiktet hans. Det er effektivt og moro. 4
Notisblokk Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Morfar har ett gult lys på soverommet som blinker når han må stå opp. Og ett rødt som blinker når det er brann Legger til: Han er ikke døv, men liker bedre lysene enn lyden. Endret 16. mai 2014 av Notisblokk
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Hva med denne? http://www.clasohlson.com/no/Vibrerende-vekkerur/31-4476 Anonymous poster hash: b3f27...934
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Kjøpte en gang en vekkerklokke med ekstra høyttaler til mannen da han ikke våknet av vanlig lyd. (Glad jeg var oppe nesten hver dag den ringte, for hvis jeg sov hoppet jeg høyt i senga av lyden) Kjøpte den hos en urmaker. Etter det har han ikke sovnet av en eneste dag . Anonymous poster hash: fad6b...3ef
Chloe- Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Bestemor er døv, hun har en seng som rett og slett rister for at hun skal våkne :-) Tror det finnes puter også som vibrerer/rister når det er på tide å stå opp. Jeg aner ikke hvor man får tak i slik, du kam kanskje høre med hjelpemiddelsentralen hvor man kan få tak i slikt? Anonymous poster hash: ba135...cd5 Litt off topic, men jeg vet om en som hadde ONS med en døv jente. Han våknet, fortsatt drita full, kastet seg ned på gulvet og trodde det var jordskjelv. 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Litt off topic, men jeg vet om en som hadde ONS med en døv jente. Han våknet, fortsatt drita full, kastet seg ned på gulvet og trodde det var jordskjelv. Hahahahaha! Anonymous poster hash: ba135...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Min døve bror hadde en vekkeklokke som var koblet til en boks som man legger mellom sengerammen og madrassen. Den fikk hele senga til å vibrere. Han fikk den via hjelpemiddelsentralen. Vet ikke hva han bruker nå, vi har ikke bodd sammen på mange år. Men spørs om det fungerer på samboeren din. Anonymous poster hash: f80ba...7eb
Avalon Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2014 Kast vann i ansiktet hans. Det er effektivt og moro. Jeg kan ikke vekke han hver dag. De gangene jeg har gjort det derimot er det en ganske så sur og gretten mann som gjemmer seg under dyna og sover videre.
Avalon Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 16. mai 2014 Hva med denne? http://www.clasohlson.com/no/Vibrerende-vekkerur/31-4476 Anonymous poster hash: b3f27...934 Skal se nærmere på den!
Avalon Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2014 Vet egentlig ikke hva som skal til, men må prøve noe nytt. Noe med en jævlig høy lyd, selv om det kommer til å gå utover både meg og naboer.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Det er jo ikke ditt ansvar da, han bør vel egentlig finne seg en sånn slags vekkerklokke selv? Hvordan kom han seg gjennom skolen, og jobben før han traff deg egentlig? Anonymous poster hash: 260e9...017 3
Avalon Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #14 Skrevet 16. mai 2014 Det er jo ikke ditt ansvar da, han bør vel egentlig finne seg en sånn slags vekkerklokke selv? Hvordan kom han seg gjennom skolen, og jobben før han traff deg egentlig? Anonymous poster hash: 260e9...017 Han bodde hjemme mens han gikk på skole. I perioder kan han klare å komme seg opp, men det tar tid. Er enig i at det ikke er mitt ansvar, men er drita lei av at han sover seg gjennom ørten vekkerklokker og anrop.
Minya Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Gjør det enkelt; Legg et balltre ved siden av sengekanten. Når alarmen hans går av og han ikke gidder å høre den, så måker du til ham med balltreet. Hodet er off limits, du vil vekke ham, ikke drepe ham. Selv om akkurat det er någet diskutabelt klokka seks om morran 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Jeg foreslår utredning ved søvnlab.Anonymous poster hash: 0f96b...5b4 3
Avalon Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #17 Skrevet 16. mai 2014 Gjør det enkelt; Legg et balltre ved siden av sengekanten. Når alarmen hans går av og han ikke gidder å høre den, så måker du til ham med balltreet. Hodet er off limits, du vil vekke ham, ikke drepe ham. Selv om akkurat det er någet diskutabelt klokka seks om morran Veldig fristende den der!
Gjest Evans Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Skulle vært slike vekkerklokker det er i typsik donald-filmer. Slike som drar av deg dyna og heller kladt vann på deg når det er på tide å stå opp.
Avalon Skrevet 16. mai 2014 Forfatter #20 Skrevet 16. mai 2014 Skulle vært slike vekkerklokker det er i typsik donald-filmer. Slike som drar av deg dyna og heller kladt vann på deg når det er på tide å stå opp. Ja, eller sånn som Wallace har i Wallace & Gromit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå