AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg begynte å slanke meg for to uker siden, første uke gikk fint, gikk ned rundt 5 kg på en uke. Har hatt mye vann i kroppen, med hovne føtter og slik så regnet med at det kom til å styrte første uken. Men denne uken står alt stille, har ikke mistet cm eller kg. Er redd for at jeg rett og slett har lagt meg for lavt på kalorinnhold. Spist rundt 1300 men vet jeg egentlig skal ha 1800 for å gå ned. Vet at det ikke anbefales i lengden, men kan vekten virkelig stagnere etter en uke på lavt inntak? Spiser riktig mat og går aldri sulten, trodde det bare tok litt før kroppen begynte å reagere. Noen som har peiling? Tror dere kroppen vil reagere igjen hvis jeg legger meg opp? Anonymous poster hash: fd272...d29
Gjest Runforit Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Hva er høyde, alder og vekt? Med for lite mat så setter kroppen ned forbrenningen noe. Det er en overlevelse strategi kroppen har så den kan overleve lengre perioder uten mat. Men ved sulting så vil du ikke bli fit og lekker. Du vil bare bli seende mager og syk ut ut og mest sannsynlig føle deg crap. Om målet er en sunn kropp som er stram, definert og fit så må du gi kroppen nok næring til å vedlikeholde musklene, men akkurat lite nok underskudd så du brenner bort fettet. Eneste løsningen er å kombinere et sunt og godt kosthold kombinert med trening. Og det må bli en livsstil, ikke en kræsjdiett. Da har du innarbeidet deg gode vaner og du vil dermed holde deg slank og fit året rundt.
Winterfresh Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Man går fortsatt ned i vekt på lite kalorier, men det er ikke anbefalt. Det har jeg erfart. Forbrennigen går ned fordi man også mister muskelmasse i tillegg til fett. Man har ikke overskuddet til å være i aktivitet hele tiden, nettopp fordi kroppen må prøve å overleve. Om du ikke har gått ned noe kan det være at du spiser for mye for å kunne gå ned? Eller kanskje du ikke har vært aktiv nok. Husk at energibehovet ditt også minker ettersom du blir mindre.
Pringle Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Du kan ikke regne med å gå ned noe hver uke, og ihvertfall ikke i femkilos intervaller! Nedgang bør regnes i hg. Ikke ha for stort kaloriunderskudd, det er lite hensiktsmessig, av grunner de over her har forklart inngående.
Inwe Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Du er nok bare litt utolmodig, Roma ble ikke bygd på en dag. Fortsett sånn som du har gjort, men legg deg over 1300 kcal. 1500-1800 er bra Og tren vedsiden av, om du trener styrke får du muskler som hjelper deg og forbrenne fett, i tillegg vil du se fit ut når du er der du vil være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå