Fiolinisten Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Irriterer meg noe innmari over sengetøyet her i hus. Har ikke så mye forskjellig, har to laken, 4 dynetrekk og 4 putetrekk. Disse har vært flittig i bruk i årevis, noe som begynner å synes på det. Med tiden har trekkene blitt gul aktig i fargen og blitt mer og mer "uappetitelige" ut. Bytter trekk 2 ganger i uka, så det burde ikke være grunnen til det. Vasker det som anbefalt på trekkene (60 grader, normal vask.) Er det noen som har noe tips til hvordan en kan få hvite laken til å se någenrunde hvite igjen?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Jeg kjører alt sengetøy på 90 grader en gang innimellom. Det som er helt hvitt (så sant det ikke er sateng eller silke, flanell har jeg ikke noe av...) vasker jeg litt oftere på 90 grader... Kanskje hver tredje gang? Også vasker jeg det med forvask og har en liten kork klorin i forvaskkammeret på maskinen. Det holder seg da skinnende hvitt. Om det allerede har gulvet så ville jeg lagt det i bløt en gang i bøtte/stamp/badekar, enten i klorinvann (husk i så fall å blande ut klorin i vannet før du bløtlegget der), eller kanskje vanish eller biotex hvitt? Og deretter vasket på kokvask. Anonymous poster hash: ed9a3...3e4
Gjest Yrsa Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Jeg har hatt hvitt sengetøy i oppimot 10 år. Det har holdt seg kritthvitt hele tiden, men måtte kastes nå fordi det var utslitt. Jeg har bare hatt dette, tatt det av og vasket det annenhver uke på 90 grader og tromlet det tørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå