AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Denne situasjonen plager meg, nå tar jeg mot og søker råd her... Jeg eier et hus. Jeg har klart å nedbetale det meste på det nå. (verdi ca. 1.700 000) Oppussing er dermed ikke prioritert. De siste to årene har jeg vært under utdanning, og inntekten har vært lav. Jeg har klart å rote det til, og skylder 9000 kr. i inkasso. Jeg begynner i jobb i august, fast stilling, og økonomien blir selvsagt romsligere. I forhold til oppussing, er jeg nå redd det haster. Badet har muggflekker, og det har spredd seg på utsiden av veggen... Jeg har ikke mulighet til å nedbetale gjeld før fra august. Men hvordan vil banken se på meg med inkasso? Jeg har planer om å få pusset opp en del fremover, og er redd for å vise banken inkassogjeld, da jeg tenker dette kan begrense lån. På en annen side er jeg redd for at muggen sprer seg, og sommeren er det lettest å evt. bytte panel/ male veggen med mugg. Hva bør jeg gjøre? Anonymous poster hash: e13e0...e80
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Banken kan ikke se at du har inkassosak. Hvis du låner mer på leiligheten for å pusse opp kan du bruke av det til å betale gjelden. Ikke vent med det!Anonymous poster hash: e4792...93a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Banken kan ikke se at du har inkassosak. Hvis du låner mer på leiligheten for å pusse opp kan du bruke av det til å betale gjelden. Ikke vent med det!Anonymous poster hash: e4792...93a Det spørs på hvor gammel saken er. Er den fra før utgangen av 2013 vil det framkomme av selvangivelsen. Du har ikke noen du kan låne av privat for å fikse det værste da? Anonymous poster hash: afca9...217
gjestgjestgjest1 Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 De kommer til å ta en kredittvurdering av deg og dersom du har betalingsanmerkninger får du mest sannsynlig ikke lån.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Altså.. 9.000kr er jo ingenting. Tar 1mnd eller 2 og få det betalt ned. Men skal du låne av banken uansett så betaler du jo bare dem 9.000kr med dem du tar opp i lån. Men hvor mye du får i lån når du ikke har jobb er veldig usikker.. du må nok skaffe deg en sommer jobb. Så kan du sikkert ta opp et lite lån på 100.000kr.. Om dem ser vanskeligheten i betalingsevnen så kan du bare betale renter til du begynner i august. Anonymous poster hash: 3230d...7e2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 De kommer til å ta en kredittvurdering av deg og dersom du har betalingsanmerkninger får du mest sannsynlig ikke lån. Inkasso er ikke lik betalingsanmerkning, fyi. Anonymous poster hash: afca9...217
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 9000,- er nedbetalt på en måned eller to. Med et nedbetalt hus med verdi på 1,7 millioner skjønner jeg ikke hvorfor du stresser. Anonymous poster hash: 5c213...564
Surriball Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Her ville jeg hørt med familie om et privatlån. 9000 er ikke mye, og du kan ha en avtale om å betale det tilbake innen jul feks 3000 hver måned i 3 måneder etter at du har begynt å få lønn. Få i hvertfall bort inkassosaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå