Gå til innhold

Bråkete nabo - hva skal man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bor i en blokk hvor det er to leiligheter som har ekstremt mye festing og minst en gang i uken, og det er samme om det er ukedag eller helg. Det er ikke "normalt" støy nivå heller, den værste pleier av og til å spille så høyt at det durer i veggen og jeg kan bare skru av tvn fordi det bli for mye lyder. Man kan rett og slett høre hvilken sang det er inn. De slenger seg i veggene og hoier og skriker. Dette begynner å bli svært plagsomt, men jeg vil ikke være den som må finne meg et nytt sted å bo - for jeg trives trossalt godt her i området.

Greia er at jeg sier ofte ifra til utleier om problemet og han sier han tar tak i det, på denne leiligheten ved siden av virker det som at det aldri nytter. Han er og frekk og ufin om jeg snakker til han, så det er ikke aktuelt lengre. Ved flere anledninger har vi og ringt politiet, men de har jo selvsagt ikke tid.

Jeg aner rett og slett ikke råd for hva som skal gjøres lengre, jeg vil ikke virke som en sutrekjærring til utleier som alltid klager. Det skal dog sies at han sier han ofte for klager og det er ofte gjengangere. Kan man ikke kreve at utleier snart tar mer tak i problemet? Det er jo regler som tilsier det skal være stille etter 23.00, og man burde jo vise vanlig folkeskikk før det tidspunktet og?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt på til vedkommende som hadde hatt fest, når han åpner døren hadde jeg masjert inn, ødelagt annlegget, dratt hjem og lagt meg :)

• Liker 2
Gjest Malanthor
Skrevet

Det foreligger vel muligens en mangel ved leilighet siden støyen er såpass konstant og høy, se husleielovens kap 2.

Du har vel da bl.a muligens krav på avslag i leie med mindre det ordnes opp i.

Ta kontakt med utleier og si at støyen er uakseptabel utifra de regler som gjelder for støybruk i bebygd område (sjekk opp om det er det først) og krev at dette ordnes opp i snarest.

Han har mulighet for og si opp leieavtalen med vedkommende hvis hun ikke slutter og bråke - se § 5-2 i husleieloven kap 2.

Greit og vite dette også hvis han bare svarer at han ikke får gjort noe med det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Borettslaget eller sameiet har et styre. Finn ut av hvordan du kontakter dette, og send klage.

Anonymous poster hash: 01bc8...25e
  • Liker 4
Skrevet

Politiet? Tar de slikt seriøst?

Gjest fotballflue
Skrevet

Jeg hadde først gått bort til de og spurt om de kan dempe seg, hvis de ikke hadde gjort det, så hadde jeg uten tvil ringt politiet. Hvis det er etter klokken 23.00, selvfølgelig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt på til vedkommende som hadde hatt fest, når han åpner døren hadde jeg masjert inn, ødelagt annlegget, dratt hjem og lagt meg :)

Ja, altså, dette hørtes jo ut som en helt fantastisk løsning. :dry:

Anonymous poster hash: fb266...ddf

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hehe, skulle gjerne ødelagt det anlegget og kastet det ut vinduet!!

Har ikke noe styre å kontakte, kun utleier siden har leier ut hele bygningen. Kontakter han hele tiden, og sier fra om problemet, og han sier gang på gang han skal ta en snakk med leieboerne, men det skjer jo veldig lite. Kanskje det er stille i en uke, så klinker naboen til igjen med en fest. Har sagt ifra relativt ofte siden høsten ifjor. Skal se litt nærmere på dette med husleieloven! :D

Får heller ikke ringt på hos dem, siden det kun er ringeklokke nede ved hovedøren, ellers må man banke på... og da kan man jo stå der til hendene blir blå!

Tror heller ikke det er noen mangler når det kommer til lydisolering, vi bor i midten av 3 leiligheter og den andre naboen har vi aldri hørt noenting til ..

Endret av Bee21
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet hver gang det blir slik. Dersom de har ressurser kommer de og stopper festen. Og innringingen vil jo bli loggført. Dette vil nok få utleier til å få litt mer fart på seg.

Anonymous poster hash: 01bc8...25e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...