Gå til innhold

Tone Damlis bunad, nydelig!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med å holde seg på hoftene når man har på seg bunad egentlig? Har lagt merke til på bilder at jeg gjør det sjøl :P

Du føler deg vel budeiete? Brette opp ermene og mjølke kua. Man ser i allefall bondsk og budeiete ut i bunad.

Anonymous poster hash: a0d6d...0b4

Gjest Hyssingen
Skrevet

Den er kjempefin:)

Liker de bunadene som ikke gjør at man ser overvektig ut.

Skrevet

Den blå sognebunaden er nydelig - og Tone kler den virkelig - den skjønne kler alt :Nikke:

Skrevet

Det var en helt vanlig, ganske kjedelig bunad.

• Liker 1
Skrevet

Kjedelig bunad. I tillegg vitner solbrillevalget om Damlis skjulte status som høy-på-pæra-hvitt-søppel :)

Anonymous poster hash: 87a48...8b6

Å bruke solbriller når en har bunad, forteller ikke hvilken type person du er. Solbriller har en funksjon, å beskytte øynene for den sterke solen. De beskytter effektivt mot UV-stråler, så jeg driter i hva du eller noen andre måtte mene om det.

• Liker 3
Skrevet

Synes den var kjempefin, jeg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Synes de solbrillene ødela helhetsinntrykket.

Anonymous poster hash: 74a81...3c8

må være lov å beskytte øya mot sola da
Skrevet

Minner meg bare om festdrakten fra…er det Sparkjøp?

Denne:

http://potter2.diskusjonsforum.no/potter2-about615-40.html

(Den i blått i fotballhjørnet, litt nede på siden)

Anonymous poster hash: 1127e...901

Nei. Sparkjøpkjolen er en billig kopi av en fabrikksydd barnebunad og er direkte schtøgg med de kantebåndene i sikk-sakk midt foran.

En sognebunad er fin og en ordentlig sydd nasjonaldrakt.

Tone var fin i den. Alle ville vært fin i den.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kjedelig bunad. I tillegg vitner solbrillevalget om Damlis skjulte status som høy-på-pæra-hvitt-søppel :)

Jeg tror du sliter med å forstå definisjonen på hva hvitt søppel er.

Med mindre du kan finne noen som kan bekrefte at Tone er fra en familie som ikke tar fem flate øre for å bryte loven og mishandle fremmede med penere klær og sko enn dem selv, fordi de forakter og hater samfunnet rundt dem, som indirekte er ansvarlig for at det føres en økonomisk politikk som bidrar til å holde underklassen nede i fattigdom.

Det er nemlig den delen av den hvite underklassen i USA som regelrett ignorerer gjeldende lover og regler for å ivareta seg selv ved å leve som i et anarki, som av den amerikanske befolkningen betegnes som "hvitt søppel." Og da er det særlig puritanske kristne som ser på seg selv som mere verdt, bedre og mere moralske mennesker enn andre, som slenger rundt seg med det uttrykket...

Men for all del. Om du er en puritansk kristen, hvit anglosakser fra middelklassen i USA, så betegn gjerne lyssky individer og utfattigefolk som bor i hus uten tett tak og sengetøy på madrassen som hvitt søppel.

Men Tone Damlie er ikke en av dem som av økonomiske årsaker har falt utenfor i det amerikanske samfunnet og derfor tvinges til å bo og leve fra hånd til munn, pga markedskreftene og den politiske grunnfilososfien i det nordamerikanske samfunnet..

Så hvitt søppel kvalifiserer hun ikke som.

Beklager.

Edit: Så vidt meg bekjent kvalifiserer hun til øvre middelklasse i et samfunn som faktisk har "hvitt søppel".

Noe som forøvrig er et rasistisk uttrykk. Av den enkle grunn at man i USA fram til 60-tallet opererte med "svart søppel" før hvite mennesker også ble så fattige at de ble betegnet som søppel. Men da altså "hvitt søppel"

Så pass den store munnen din. For du er klart rasist også mot svarte, nå du snakker om fattige hvite mennesker, på den måten der.

Endret av Tøytigern
  • Liker 7
Skrevet

Kjempefin, hun kledde det ven veldig godt :)

AnonymBruker
Skrevet

stygg så ut om en festdrakt ikke bunad

Anonymous poster hash: f1c82...e99
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes den så ut som sparkjøp-drakta, jeg...

Anonymous poster hash: 5d470...43a
  • Liker 2
Gjest FrkAnna
Skrevet

Jeg tror du sliter med å forstå definisjonen på hva hvitt søppel er.

Med mindre du kan finne noen som kan bekrefte at Tone er fra en familie som ikke tar fem flate øre for å bryte loven og mishandle fremmede med penere klær og sko enn dem selv, fordi de forakter og hater samfunnet rundt dem, som indirekte er ansvarlig for at det føres en økonomisk politikk som bidrar til å holde underklassen nede i fattigdom.

Det er nemlig den delen av den hvite underklassen i USA som regelrett ignorerer gjeldende lover og regler for å ivareta seg selv ved å leve som i et anarki, som av den amerikanske befolkningen betegnes som "hvitt søppel." Og da er det særlig puritanske kristne som ser på seg selv som mere verdt, bedre og mere moralske mennesker enn andre, som slenger rundt seg med det uttrykket...

Men for all del. Om du er en puritansk kristen, hvit anglosakser fra middelklassen i USA, så betegn gjerne lyssky individer og utfattigefolk som bor i hus uten tett tak og sengetøy på madrassen som hvitt søppel.

Men Tone Damlie er ikke en av dem som av økonomiske årsaker har falt utenfor i det amerikanske samfunnet og derfor tvinges til å bo og leve fra hånd til munn, pga markedskreftene og den politiske grunnfilososfien i det nordamerikanske samfunnet..

Så hvitt søppel kvalifiserer hun ikke som.

Beklager.

Edit: Så vidt meg bekjent kvalifiserer hun til øvre middelklasse i et samfunn som faktisk har "hvitt søppel".

Noe som forøvrig er et rasistisk uttrykk. Av den enkle grunn at man i USA fram til 60-tallet opererte med "svart søppel" før hvite mennesker også ble så fattige at de ble betegnet som søppel. Men da altså "hvitt søppel"

Så pass den store munnen din. For du er klart rasist også mot svarte, nå du snakker om fattige hvite mennesker, på den måten der.

WOW! Bra sagt! :D

• Liker 4
Annonse
Skrevet

WOW! Bra sagt! :D

Takker så mye :)

Er så lei av umodne kg-brukere som slenger rundt seg med merkelappen "white trash" om folk de ikke liker...

• Liker 2
Skrevet

Fin bunad :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Synes den er kjempefin, liker fargekombinasjonene og at den ikke er så skrikende som enkelte bunader.

Og skal man gå rundt og myse kun for å holde det tradisjonelt og norsk? Herregud da. Ser mange med solbriller og bunad om det er sol ute på 17 mai, folk føler kun et behov for å pirke fordi det er Tone som er avbildet.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Herregud. Utrolig hva janteloven gjør med folk i dette landet her. Jenta blir kjendis og dermed skal folk komme med kvalmt oppgulp mot alle som stikker seg litt ut. Skjerp deg.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Sparkjøpkjolen er en billig kopi av en fabrikksydd barnebunad og er direkte schtøgg med de kantebåndene i sikk-sakk midt foran.

En sognebunad er fin og en ordentlig sydd nasjonaldrakt.

Tone var fin i den. Alle ville vært fin i den.

Minner meg om drakten fra Sparkjøp! Hvordan kan du si at "nei, det gjør den ikke"?

Liker Tone godt, men synes hun har en kjedelig bunad. Hadde jeg vært fra Sogndal hadde jeg definitivt valgt sognebunaden med grønt/blomstrete liv. Min mening.

Anonymous poster hash: 1127e...901

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...