AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Hei, Jeg skal være forlover for bestevenninnen min i sommer. Da lurer jeg på hvor mye jeg bør gi? Jeg er i ferd med å avslutte utdanningen min, men har ikke fått meg jobb. Økonomien er noe trang akkurat nå (kanskje ikke så rart når man er student). Jeg har ingen jobb ved siden av. Jeg arrangerte et utdrikningslag i den byen hvor hun bor, så jeg tok fly dit. Med reise og selve utdrikningslaget brukte jeg cirka 3000 kr. I tillegg kommer kjole til 2500. Jeg vet ikke om dette har noe å si, men jeg nevner det likevel. Jeg vet de ønsker seg penger. Men hvor mye skal jeg gi? Som dere sikkert forstår, er økonomien min ganske trang for tiden. Det er særlig vanskelig da jeg ikke vet hvor lenge jeg blir å gå uten inntekt (før jeg får jobb). Anonymous poster hash: 7b7ea...b14
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Gi etter hva du har råd til enkelt og greit. Du skal ikke blakke deg og nesten ikke ha råd til mat for å kjøpe dyr gave... Anonymous poster hash: 8d7de...377 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Hei, Jeg skal være forlover for bestevenninnen min i sommer. Da lurer jeg på hvor mye jeg bør gi? Jeg er i ferd med å avslutte utdanningen min, men har ikke fått meg jobb. Økonomien er noe trang akkurat nå (kanskje ikke så rart når man er student). Jeg har ingen jobb ved siden av. Jeg arrangerte et utdrikningslag i den byen hvor hun bor, så jeg tok fly dit. Med reise og selve utdrikningslaget brukte jeg cirka 3000 kr. I tillegg kommer kjole til 2500. Jeg vet ikke om dette har noe å si, men jeg nevner det likevel. Jeg vet de ønsker seg penger. Men hvor mye skal jeg gi? Som dere sikkert forstår, er økonomien min ganske trang for tiden. Det er særlig vanskelig da jeg ikke vet hvor lenge jeg blir å gå uten inntekt (før jeg får jobb). Anonymous poster hash: 7b7ea...b14 Jeg kan også nevne at jeg må reise med fly osv for å komme meg dit bryllupet er. Det koster meg 1600 kr.. Anonymous poster hash: 7b7ea...b14
Gjest Jørild Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Hvor mye har du råd til? Det er det som avgjør, tenker jeg. Har du ikke tåd til mer en 500kr gir du det, har du råd og lyst til å gi 2000kr gir du det. Eventuelt en helt annen sum. Din økonomi må nesten avgjøre. 3
Melodii Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Jeg kan klare 800 kr, men vil jo ikke bli oppfattet som gnien :S
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Jeg kan klare 800 kr, men vil jo ikke bli oppfattet som gnien :S Da gir du 800. Du har også brukt en del penger på dette allerede, og det er noe bruden bør ha i bakhodet før hun evt tenker på at du er gnien. Anonymous poster hash: 8d7de...377 1
Gjest Jørild Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Da gir du 800,- og sier deg fornøyd. Totalt har du brukt mye penger, mer en hva man kan forvente. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Forloveren min hadde ikke god råd da jeg giftet meg, og verdien på gaven ble deretter. Likevel var det gaven fra henne en av de vi satt størst pris på Hun kjenner både meg og min mann så godt, og gaven fra henne viste det Trenger ikke koste en formue for å være en fin gave som blir satt stor pris på!Anonymous poster hash: 95355...101 1
Lille Rosa Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Kan du heller finne på noe personlig? Det trenger ikke å koste mye Jeg har null kunstneriske evner, så må kjøpe gaver til andre, men vi har fått egenlagde gaver selv til stor glede. Snakker vel og merke om ordentlige ting, ikke strektegninger Endret 15. mai 2014 av Lille Rosa
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Jeg ville ha rundet opp til en tusenlapp. Anonymous poster hash: 008d7...e88
Selma1984 Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har også vært forlover. Jeg ga: et utdrikningslag der min del kom på nærmere 700 kr et par hjemmestrikka småting en gave til 700 kr kjøring frem og tilbake mellom der jeg bor, og der bruden bor, dvs en god slump bensinpenger ettersom det er en halvannen time unna. Tok sikkert 4-5 slike turer måneden før bryllupet. overnatting på stedet for 800 kr, noe jeg fikk høre etterpå at var normalt at forloveren ikke skulle betale bakst til dagen. Jeg føler absolutt IKKE at jeg har vært gnien, selv om det kan se sånn ut mtp skjulte kostnader. Det kan virke stusselig med den ene gaven på gavebordet, men det var ikke vanskelig å sette et punktum for pengebruket etter at jeg så hva alt havner på til slutt. Hadde jeg hatt mer penger ville saken stilt seg annerledes. Gi så mye du føler at du kan 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Jeg som brud kommer til å si til min forlover at vi ikke ønsker oss gave fra henne, hun bruker mer enn nok av både tid og penger på utdrikiningslag og reise til bryllupet. Hun har heller ikke god råd. Vurderer også å betale kjole for henne om hun må kjøpe ny. Det blir helt feil å ønske seg penger av folk som har lite. Anonymous poster hash: 9e537...14f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Som brud så forventer jeg ikke å bli overøset med gaver. Jeg får jo den beste gaven av alt, mannen min:) Så jeg kan ikke si jeg ville tenke at noen var gniene. Det er deres valg hva de gir, om de gir penger eller ting og tang. Jeg synes og at forlovere gjør mye i forkant så gaver hadde de faktisk ikke trengt å gi... 800kr er mer en nok Anonymous poster hash: 2c620...177
Melodii Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Tusen takk for hjelpa, dere! Da blir det maks 800 kr. 2
Purple Basil Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kan klare 800 kr, men vil jo ikke bli oppfattet som gnien :S Synes ikke du er gnien i det hele tatt. 800,- er da ganske mye penger 1
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kan klare 800 kr, men vil jo ikke bli oppfattet som gnien :S Mer enn generøst med tanke på hvor mye utgifter du har hatt allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Forloveren min kommer mest sannsynlig ikke til å gi egen gave og det er helt ok. HUn er søsteren min og jeg vet at foreldrenene mine kommer til å dekke gaven fra henne. Det er helt ok, hun er student og har ikke pengene. Hun må allerede fly fra andre siden av jorden for å delta Anonymous poster hash: a737c...2e7
Gjest Daenerys Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 For å være helt ærlig ville jeg ikke forventet gave fra forlover, for meg er det mer enn nok med utdrikningslaget og å signere på papirene. Og det kommer jeg til å si til forloveren min Hun bor også et annet sted i landet, så hun må reise litt til bryllupet og til utdrikningslaget.
Gjest Whitestripes Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Hvorfor ikke lage en personlig gave i stedet for å gi penger? Mulig jeg er rar, men jeg ville syntes det var rart å få penger i gave av bestevenninnen min. Har du noen fine bilder av brudeparet? Lag en fin kollage og ram den pent inn. Det fikk jeg til bursdag en gang, og det er den fineste gaven jeg har fått noen gang. Kostet ikke all verden, men jeg satte veldig pris på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå