AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Driver for tiden med nettdating og lurer på om dere damer med mye utdanning (minst master) kan date en mann uten utdanning som ikke har noe jobb. Grunnen til at han ikke jobber er fordi han ikke finner en passende jobb. Kunne dere datet en uten utdanning? Anonymous poster hash: 89ca0...e63
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Jeg kan selvsagt, men det er lite sannsylig at jeg ville gjort det. Anonymous poster hash: 2a6ad...bb9
Grønt blad Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Uten utdanning: ja Uten jobb: nei Jeg har også vanskelig for å forstå hva som ligger i at han ikke har funnet en passende jobb. Er man arbeidsløs uten utdanning kan man ikke være kresen. 25
Ultiva Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Uten utdanning: ja Uten jobb fordi ingen jobber passer ham: nei Enhver jobb er langt mer passende enn ingen jobb. 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Uten utdanning: ja Uten jobb fordi ingen jobber passer ham: nei Enhver jobb er langt mer passende enn ingen jobb. Eh har du hørt om NAV? Hvis man ikke finner en kul jobb så får man penger fra NAV fram til man finner en. Det kalles å være mellom jobber og ikke arbeidsløs. Har man NAV har man alt! Anonymous poster hash: 89ca0...e63 1
Purple Diamond Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Nå har ikke jeg master, men bachelor. For meg har det ingenting å si med utdanning eller ei, så lenge han har en jobb han trives i Endret 15. mai 2014 av Purple Diamond 4
Cata Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Ja, jeg kan - og har vært sammen med en med lite utdanning. Det går helt fint så lenge fyren er oppegående. Hvor ofte sitter man hjemme og snakker fag egentlig? Men i evt fremtidige forhold så håper jeg mannen har en utdanning som er omtrent på samme nivå som min egen, slik at vi har noenlunde samme referanserammer med tanke på fordum studietid og nåværende jobbambisjoner. 1
Chia Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Ja... mange suksessfulle grundere uten særlig utdannelse.. det er ikke diplomet det kommer an på. Men jeg kunne aldri vært sammen med en som går på NAV 1
Cascol Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Ja, jeg kunne godt vært (og er) sammen med en uten utdanning. Men etter min mening kan ikke en uten utdanning tillate seg å være uten jobb fordi han "ikke finner noe passende". Det finnes sikkert mange gode grunner til å være utenfor arbeidslivet, men "finner ikke noe passende" er ikke en av dem. Det er bare latskap, uavhengig av utdanningsnivå. En kan alltids ta en mindre relevant jobb mens man leter etter drømmejobben. Det er viktigere for meg at min partner er engasjert og har god arbeidsmoral enn at han har høy utdannelse. 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har høy utdannelse, solid erfaring- men har ufrivillig grunnet nedbemanning og vanskelig jobbmarked havnet i det systemet selv. For meg som ikke vil annet enn å ha en jobb så virker det galskap å ikke gidde fordi det "ikke er passende". Og enda verre når man faktisk har all mulighet til å ta utdannelse. Så; uten utdanning ja, ikke gidde jobb; aldri. Anonymous poster hash: a2877...9a8
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Det er nok av menn uten utdanning som er selvhjulpne entrepenører med millioner i både formue og inntekt. En skal som kjent ikke skue hunden på hårene. Men, er vi realistiske så er disse mennene i mindretall, så sjansen for å finne en u-utdannet mann med intelekt og liv nok til å utfordre en utdannet og tenkende kvinne er nok heller liten. Så ja, kan gi en slik mann en sjanse, selv om oddsene for suksess er lave. 3
Anglofil Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Ja, samboeren min har ikke høyere utdanning. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Uten utdannelse og uten jobb - nei. Anonymous poster hash: 06553...321
Teeden Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Det er nok av menn uten utdanning som er selvhjulpne entrepenører med millioner i både formue og inntekt. En skal som kjent ikke skue hunden på hårene. Men, er vi realistiske så er disse mennene i mindretall, så sjansen for å finne en u-utdannet mann med intelekt og liv nok til å utfordre en utdannet og tenkende kvinne er nok heller liten. Så ja, kan gi en slik mann en sjanse, selv om oddsene for suksess er lave. Hahaha, en kvinne med en universitetsgrad er liksom verdt en mangemillionær entrepenør som lever et liv i sus og dus? Dette er grunnen til at jeg holder meg unna kvinner som har flere års utdannelse. De bringer bare inn masses studiegjeld og innbiller seg at de har noe bare fordi de har tatt grader det for lengst har gått inflasjon i og som nærmest er forventet. Ikke skjønner jeg hvordan de har fått stempel som tenkende heller, når flere av dem ser ut til å ta utdannelsen nettopp for å kunne kalle seg det. En tenkende, sterk, selvstendig kvinner bla bla bla...Som alle andre kvinner der ute som finner en eller annen dårlig unnskyldning for å kalle seg det samme, 7
Tarsan97 Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 (endret) De fleste med mye penger her i landet har ikke mye utdanning....De er grundere og den slags bak Fredriksen og røkke. Penger veier opp. Slik er mentaliteten deres. På bunn og grunn den samme som f.eks Nigeria horene. De er til salgs også, men på en litt mer raffinert måte. Anbefaler deg å gjøre som Leonardo Di Caprio i filmen der han stjeler en pilot uniform og får seg ett haleheng av damer på slep ved å lyve allt om livet sitt, svindle penger og tømme andre sine kredittkort. Effekten er den samme ser du, damene kommer så lenge du ikke avslører deg. Så mye er de verdt. De med "utdanning". Endret 15. mai 2014 av Tarsan97 1
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Hahaha, en kvinne med en universitetsgrad er liksom verdt en mangemillionær entrepenør som lever et liv i sus og dus? Dette er grunnen til at jeg holder meg unna kvinner som har flere års utdannelse. De bringer bare inn masses studiegjeld og innbiller seg at de har noe bare fordi de har tatt grader det for lengst har gått inflasjon i og som nærmest er forventet. Ikke skjønner jeg hvordan de har fått stempel som tenkende heller, når flere av dem ser ut til å ta utdannelsen nettopp for å kunne kalle seg det. En tenkende, sterk, selvstendig kvinner bla bla bla...Som alle andre kvinner der ute som finner en eller annen dårlig unnskyldning for å kalle seg det samme, Her hyller en selvhjulpne entrepenører mellom linjene, og får dette til svar? 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Høyere utdanning er sterkt overvurdert. Det er flere yrkesfaglige utdannelser som er bedre enn svært mange typer høyere utdanning med tanke på forventningsverdi av fremtidig inntekt, inkludert arbeidsutsikter.
Gjest Steamboat Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Høyere utdanning er sterkt overvurdert. Det er flere yrkesfaglige utdannelser som er bedre enn svært mange typer høyere utdanning med tanke på forventningsverdi av fremtidig inntekt, inkludert arbeidsutsikter. Men er vel ikke nødvendigvis inntekt man tenker på når man ønsker en med høyere utdanning. Kan jo være at man ønsker en som har litt akademiske evner og interesser, er vel høyere andel av dem om man ser på folk med høyere utdanning. 2
Gjest Faerunpedia Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Uten utdannelse er null problem, uten jobb nei. Med mindre det er snakk om en kortere periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå