Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se her

Der var det bevist. Det er ikke oss jentene som er store, men klærne som er bittesmå. Det er hvertfall fint at Dagbladet og Kathrine Sørland setter fokus på dette. :D Bare tenk på alle tenåringene som tror de er tykke. :(

:klappe: for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det der er garantert sant - har opplevd det jeg også...

Har hørt at i USA er det omvendt... Small kan være som Large f.eks sånn at jentene kan si at de fortsatt bruker samme størrelse som de gjorde i high school....

Skrevet

Har hørt at i USA er det omvendt... Small kan være som Large f.eks sånn at jentene kan si at de fortsatt bruker samme størrelse som de gjorde i high school....

:ler: Genialt. :wink:

Skrevet
Ja det der er garantert sant - har opplevd det jeg også...

Vel, jeg er en jente i medium/38/40 str. Og jeg endte opp med en bikini i str LARGE i USA... Puppene mine er heller ikke noe jeg vil kalle LARGE, ei heller rumpen min... :roll:

Skrevet

Ja, det er veldig bra at det blir satt fokus på slikt, men det skal nok dessverre mer til før det skjer en forandring i jenters hoder.

Skrevet
Ja' date= det er veldig bra at det blir satt fokus på slikt, men det skal nok dessverre mer til før det skjer en forandring i jenters hoder.

Sant nok, men det er en begynnelse. En begynnelse jeg er glad for.

Skrevet

Bra at noen maner til kamp, for dette trengs å gjøres noe med

Skrevet

Vel, jeg er en jente i medium/38/40 str. Og jeg endte opp med en bikini i str LARGE i USA... Puppene mine er heller ikke noe jeg vil kalle LARGE, ei heller rumpen min... :roll:

Åh oj... vel det varierer vel litt der også da sikkert...

Skrevet

Jepp, et sted må det begynne. :)

Skrevet

Min kampsak :sjarmor:

Jeg opplever oftere og oftere at butikkene er like misfornøyde som kundene. Det de får inn i butikken er ofte kjøpt inn i hele kartonger med en serie størrelser og de får ikke kjøpt en og en bukse f.eks.

Dette betyr at de kanskje får kartonger som er sortert sånn:

3 x str 36

4 x str 38

2 x str 40

2 x str 42

1 x str 44

Om klærne er små i størrelsen selger de ut str 42 og 44 på et blunk og sitter igjen med masse i små størrelser.

Dette tjener ikke butikkene på og de vil nok heller ha inn klær som selger (altså normale størrelser).

Gjest Anonymous
Skrevet

Denne nyheten begynner vel å bli gammel nå?

Gjest Lizbet
Skrevet
Denne nyheten begynner vel å bli gammel nå?

Og dermed ikke verdt sette fokus på mener du??

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes det er utrolig bra at frk.Sørland uttalte seg om dette i media, det viser jo at hun er mer enn "ett pent fjes"!

Clea

Skrevet

Det er fint at det blir satt fokus på det, men det har blitt satt fokus på det før og ingenting har blitt gjort (..som jeg vet).

Er enig i at det var bra at Kathrine Sørland sto fram i denne artikkelen. hun som er så vanvittig tynn passer ikke moteklærne, og da burde det vel ringe noen varselklokker..?

Skrevet
Det er fint at det blir satt fokus på det, men det har blitt satt fokus på det før og ingenting har blitt gjort (..som jeg vet).

Er enig i at det var bra at Kathrine Sørland sto fram i denne artikkelen. hun som er så vanvittig tynn passer ikke moteklærne, og da burde det vel ringe noen varselklokker..?

Klokkene burde ringe hos dere jenter for lenge siden...

Men så er det sånn at dere er så vektorienterte at dere lar selvtillits avgjøres av noe så simpelt som buksestørrelse...

Man har bare bevist at kvinner er særdeles enkle når det gjelder å få dårlig selvtillit..... Hvorfor man ønsker seg slankere er et mye interessantere spørsmål enn at jenter som vanlig skylder på andre enn seg sjæl pga dårlig selvtillit.

Selv om en bukse ikke passer til KS så betyr ikke det at dere resten av jenter også skal ha dårlig selvtillit...

KS ble selv kjendis av å stå som en nikkedokke i et gamblingshow på tv-3, så jeg forstår ikke at hun plutselig skal fremstille seg som de svakes hjelpere...

Waco

Skrevet

Men det har det jo også gjort da! jeg snakker om varselklokkene til de som selger disse ørsmå moteplaggene!

Men så er det sånn at dere er så vektorienterte at dere lar selvtillits avgjøres av noe så simpelt som buksestørrelse...

Ikke dra alle under en kam nå da..

Selv om en bukse ikke passer til KS så betyr ikke det at dere resten av jenter også skal ha dårlig selvtillit...

Er ikke dette litt motsatt da? at noen jenter føler seg bedre når ikke en supermodell passer inn i de små størrelsene engang?

KS ble selv kjendis av å stå som en nikkedokke i et gamblingshow på tv-3' date=' så jeg forstår ikke at hun plutselig skal fremstille seg som de svakes hjelpere... [/quote']

Fra nikkedokke på tv til dette til jeg si er en forbedring.

Skrevet

Man har bare bevist at kvinner er særdeles enkle når det gjelder å få dårlig selvtillit..... Hvorfor man ønsker seg slankere er et mye interessantere spørsmål enn at jenter som vanlig skylder på andre enn seg sjæl pga dårlig selvtillit.

KS ble selv kjendis av å stå som en nikkedokke i et gamblingshow på tv-3, så jeg forstår ikke at hun plutselig skal fremstille seg som de svakes hjelpere...

Waco

Det var da voldsomt da, Waco. :o

Jeg er da ikke så vektorientert som du skal ha det til. Det som irriterer meg er at de som er mest sårbare, nemlig unge jenter, føler seg tykke fordi buksestørrelsen de må opp i er "stor". Det irriterer meg også at mange klesprodusenter ikke ønsker at jenter som er større enn 36-38 ikke skal få gå med deres klær.

Jeg synes absolutt at det er et tankekors, når KS har problemer med å finne klær som passer. Hva sier ikke det om hvordan produsentene av klær vil at vi skal være? En annen ting er at mange unge jenter føler at de må gå med bestemte typer bukser for å passe inn. Det er ikke mange unge jenter som synes det er gøy å skille deg ut. Det er ikke rart det er ekstra sårt å finne ut at de merkene de ønsker seg ikke passer dem.

Jeg ønsker ikke at jeg var mye tynnere enn det jeg er. Jeg er ganske slank uansett. Jeg ønsker å finne klær som passer meg. Jeg ønsker også at tommestørrelsen faktisk måler tommer. Selv er jeg ca 29 tommer rett over hoftene (der hoftebukser skal sitte), og jeg gav opp når jeg kom til 31 tommer og det var alt for lite. 2 tommer er skal faktisk utgjøre 5 cm! Og det er en del det.

Skrevet
Jeg synes det er utrolig bra at frk.Sørland uttalte seg om dette i media, det viser jo at hun er mer enn "ett pent fjes"!

Clea

:Nikke:

Skrevet

Tja...jeg vet ikke helt hva jeg syns.

Det er jo i hodene våre det sitter, og det er ingen andre enn akkurat du som kan gjøre noe med din selvtillit. Men det er jo så mye enklere å be alle andre om å gjøre noe..

Jeg har aldri reagert om jeg har måttet gå opp en størrelse i et plagg, helt ærlig!

Så jeg skjønner kanskje ikke helt problemet?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har aldri reagert om jeg har måttet gå opp en størrelse i et plagg, helt ærlig!

Så jeg skjønner kanskje ikke helt problemet?

Problemet er jo når det ikke finnes store nok størrelser.. Den største størrelsen er for liten..

Dessuten går det veldig fort tomt for normale størrelser (der de finnes) og det henger igjen en haug av mikrostørrelser.

hilsen 180 høy og "normal" -sliter med å finne klær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...