Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Beklager på forhånd, men dette kommer nok til å bli et lang innlegg. Jeg trenger bare å få lufte tankene mine litt rundt dette, og kanskje få noen råd og meninger om hva jeg kan gjøre for å få kjæresten min til å stole på meg.

I begynnelsen av desember møtte jeg og kjæresten min hverandre for første gang på fest. Jeg blir 21 år om få uker, mens han blir 23 i sommer. Dagen etter at vi hadde møttes begynte vi å være sammen så og si hver dag. Det utviklet seg ganske fort til å bli ganske seriøst, og vi fikk fort følelser for hverandre. Begge to følte bare at det var rett, og jeg har aldri vært så forelsket før som jeg er nå, og det blir bare sterkere og sterkere for hver dag som går.

Etter noen uker etter vi hadde møtt hverandre for første gangen, var vi på fest sammen igjen. Vi var ikke sammen da, men hadde jo vært med hverandre, begynt å sove sammen og oppførte oss som kjærester. Da tabba jeg meg ut, og ble alt for full. Jeg var ikke utro (om det er mulig før man er sammen), jeg kyssa ingen, og gjorde ikke noe galt. Men jeg ble som sagt ganske full, og husker lite. Alle de andre vennene mine på festen sier at jeg ikke gjorde noe galt, og det samme sier kjæresten min. Han sier at jeg ikke gjorde noe galt, bare at jeg ble alt for full.

Etter det endra forholdet seg mellom oss totalt. Han var av og på hele tiden og ville "slå" opp. Han kunne ikke være sammen med noen som ikke har kontroll over seg selv når de drikker, for så full som jeg var så kunne hva som helst skjedd. Jeg ser jo den jeg også, men jeg pleier aldri å bli så full. Jeg drikker egentlig veldig sjeldent, og har aldri vært noen festperson. Drikker som regel 1 gang annenhver måned eller noe sånt. Og jeg pleier ikke å drikke meg så jævlig full at jeg ikke husker noe. Det er veldig sjeldent at det har hendt.

Han har vært usikker på meg siden det. Og jeg tørr nesten ikke å drikke lenger. Han er livredd for at jeg skal være utro virker det som, for jeg "greier jo ikke å kontrollere meg selv". Vi har ikke vært ute og drukket noen av oss siden den hendelsen der.

Ikke nok med det, men han har opp til flere ganger begynt å spørre og grave om alt med fortida mi. Han vet nå ALLE jeg har kysset, hvem jeg har vært på dater med osv.. og han snakker om disse guttene på en nedtalende måte. Jeg har aldri hatt sex med andre enn de to tidligere forholdene jeg har hatt, ikke hatt sex på fylla osv.. Men det tror han ikke på, fordi jeg som "ALLTID" blir så full husker jo sikkert ikke at jeg har hatt sex med masse folk. Det er egentlig veldig sårende. Han har perioder der han spør om alt mulig sånt, før han sier unnskyld og at han vet at jeg ikke er en sånn person osv.. og så er alt fint og flott og jeg er lykkelig forelsket, før det tar seg opp igjen.

Han får jo de samme svarene hver eneste gang, fordi jeg har sagt alt til ham. Jeg sa til han en gang at det virker som han prøver å få meg til å innrømme ting jeg ikke har gjort, og da sa han seg enig.

Det er også andre ting som han er mistenksom på.. spør hvem personer er som har likt bildene mine på facebook,hvordan jeg kjenner dem, om jeg har rota med dem osv.. , virker som han tror jeg chatter med andre gutter (selv om jeg ikke gjør det i det hele tatt, har sletta alle tidligere kjærester og flørter fra både facebook og snapchat, for det er kun han jeg er intererssert i og vil ha, og er ikke interessert i noen andre i det hele tatt)

Han tar ofte opp ting om hva jeg har gjort på fylla før, og det er utallige ganger jeg har begynt å gråte over hvordan han behandler meg. Det gjør vondt, for han drar opp alt jeg har gjort og fortalt han og bruker ting i mot meg. Har kun vært på fester med han 2 ganger, så han vet jo ikke hvordan jeg er i det hele tatt.. han kan ikke si han vet hvordan jeg er på fylla, og at jeg ikke kan kontrollere meg når han bare har sett meg sørpa full en gang. Og det er noe som skjer en gang kanskje annenhvert år. Ikke vært så full siden jeg var 18.. Og alle som jeg har kyssa og data.. Tar det opp igjen og opp igjen hele tiden!!! Han blir også sur over misforståelser osv, og da greier han alltid å blande inn noe av det som jeg har nevnt ovenfor..

Jeg har spurt han HVORFOR han spør så mye, og det er fordi han sier at det er hans måte å vise at han bryr seg. At han kan se en fremtid sammen med meg, og derfor vil vite hvordan jeg er. At jeg er noe å samle på. Han er ikke ute etter et kort forhold, for da hadde han gitt faen sier han. Han vil bare vite at jeg er hundre prosent til å stole på.

Nå er det faktisk ganske lenge siden han tok det opp, for forrige gang vi snakka om det så sa han at nå visste han alt, og skulle ikke spørre mer. Han har vært veldig kosete, kjærlig og snill de siste ukene. Nå er det helt perfekt mellom oss.

Jeg fremstiller han kanskje som en drittsekk, men han er ikke det. Han er helt perfekt for meg utenom det som jeg har nevnt. Han har alt som jeg ser etter, og kan faktisk se fremtiden min sammen med han. Men det sitter inne i meg hele tiden, at jeg vet han ikke stoler på meg, at jeg kan si noe feil sånn at han begynner å krangle igjen osv.. Jeg tørr ikke drikke lenger, for han blir sur bare jeg tar det opp og at jeg ikke kan kontrollere meg osv.. men hvordan kan jeg bevise noe for han om jeg ikke får sjangsen?

Anonymous poster hash: 90ac6...7b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verkar for meg at han har opplevd utroskap før i fylla? Og er då redd for at det skal skje igjen, mtp kor full du vart.
Hadde eg vore deg ville eg svart han neste gong han spør:
"Eg kan svare på dette èin gong til, men eg vil ikkje at du skal bruke fortid og utspørring for å finne grunnar for å ikkje stole på meg. Du kan stole på meg, og om du vil så ser du det sjølv"
Dersom han fortsetter å utspørre deg på den måten, vil forholdet dykkar til slutt ryke. Du må vise at han kan stole på deg, og han må lære å stole på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...