AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 er det bare jeg som opplever samboeren som veldig sytete når han er syk? Ikke at dere kan svare for akkurat mitt tilfelle men deres tilfeller Kjenner jeg blir litt irritert. Teller ned fra ti for å ikke vise det Anonymous poster hash: 4ceae...d0c
absinthia Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Dette er et allment kjent problem. Utrolig nok viste det seg at menn faktisk er sykere enn damer når de er syke, så du må bare leve med det. 3
LatersBaby Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Manflu? Mannesyk? Det er et ganske kjent fenomen ja
Teethgrinding Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Et legitimt spørsmål: Hvor vanskelig er det å ta vare på mannen sin når han har det vondt? Er det så vanskelig å vise omsorg? Man kan jo nesten spørre seg om du virkelig elsker partneren din når det irriterer deg at han har det vondt. 4
absinthia Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Et legitimt spørsmål: Hvor vanskelig er det å ta vare på mannen sin når han har det vondt? Er det så vanskelig å vise omsorg? Man kan jo nesten spørre seg om du virkelig elsker partneren din når det irriterer deg at han har det vondt. jeg kan fortelle deg hvordan det er hos mange familier, inkludert min egen: Når far er syk, får han ligge og slappe av til han blir friskere. Når mor er syk, kreker hun seg rundt og gjør nødvendige oppgaver og alle synes det er naturlig at hun feks står opp med barna, fikser matpakker og sørger for at ting er sånn halvveis på stell - legger hun seg, får hun dårlig samvittighet. Det er derfor "mannesyken" er et begrep som mange damer ler av Endret 15. mai 2014 av absinthia 32
Tante-Sofie Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Et legitimt spørsmål: Hvor vanskelig er det å ta vare på mannen sin når han har det vondt? Er det så vanskelig å vise omsorg? Man kan jo nesten spørre seg om du virkelig elsker partneren din når det irriterer deg at han har det vondt. Jeg irriterer meg over alle som sutrer unødvendig, inkl. mitt eget barn. Elsker ungen min over alt i verden likevel. Så det er ikke det at han har vondt som er irriterende, men sutringen. Eks-mannen min var ekstrem på det der. Vi fikk alle tre influensa da barnet vårt var ca fire uker, eks-mannen og jeg først. Da var det helt naturlig for eksen å låse seg inne på soverommet vårt i 3-4 dager mens jeg alene måtte ta vare på babyen vår. Da har jeg ikke så mye sympati. Kjæresten jeg har nå er heldigvis ikke sånn. Han klager nesten litt for lite når han er syk. Endret 15. mai 2014 av Tante-Sofie 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Dette er et allment kjent problem. Utrolig nok viste det seg at menn faktisk er sykere enn damer når de er syke, så du må bare leve med det. Dette er en myte som aldri er dokumentert noe sted. Faktum er uansett hvordan du vrir og vender på det at kvinner er mest sykemeldt, holder seg mest hjemme, går mest til lege, osv. Selv om det ikke finnes et fnugg av antydning til at kvinner er mer syke enn menn. Derimot finnes det nok av forskning som viser at menn i for stor grad går på jobb selv om de ikke burde det. Kanskje det er slike holdninger som du her presenterer med et "lurt" smil som er med å opprettholde synet på at menn er sytere. Du har jo tidligere vist avskyelige holdniger her på forumet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/ny-forskning-menn-blir-sykere-enn-kvinner/a/10149339/ Anonymous poster hash: d3455...ad6 4
absinthia Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Dette er en myte som aldri er dokumentert noe sted. Faktum er uansett hvordan du vrir og vender på det at kvinner er mest sykemeldt, holder seg mest hjemme, går mest til lege, osv. Selv om det ikke finnes et fnugg av antydning til at kvinner er mer syke enn menn. Derimot finnes det nok av forskning som viser at menn i for stor grad går på jobb selv om de ikke burde det. Kanskje det er slike holdninger som du her presenterer med et "lurt" smil som er med å opprettholde synet på at menn er sytere. Du har jo tidligere vist avskyelige holdniger her på forumet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/ny-forskning-menn-blir-sykere-enn-kvinner/a/10149339/ Anonymous poster hash: d3455...ad6 Kan du liste opp alle de avskyelige holdningene mine? Jeg skrev at menn faktisk ofte er sykere enn kvinner når de er syke, så vi må nesten bare høre på klagingen, for de har kanskje litt mer vondt og er litt slappere enn oss. Dette skyldes visstnok testosteronen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/ny-forskning-menn-blir-sykere-enn-kvinner/a/10149339/
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 En eks av meg var skikkelig syk. Sykere enn alle andre. Min mann må jeg nesten spørre om er syk. Han klager aldri. Anonymous poster hash: 39482...13f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Kan du liste opp alle de avskyelige holdningene mine? Jeg skrev at menn faktisk ofte er sykere enn kvinner når de er syke, så vi må nesten bare høre på klagingen, for de har kanskje litt mer vondt og er litt slappere enn oss. Dette skyldes visstnok testosteronen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/ny-forskning-menn-blir-sykere-enn-kvinner/a/10149339/ Tidligere har du ment at grov vold mot menn er en bagatell siden den blir utført av menn. Her er temaet "menn som syter ved sykdom" og du sier det er et allmenn kjent problem. Det er like allmenn kjent som at jenter ikke kan være gode i realfag, det er med andre ord ikke sant. Anonymous poster hash: 54f09...03f
absinthia Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Tidligere har du ment at grov vold mot menn er en bagatell siden den blir utført av menn. Her er temaet "menn som syter ved sykdom" og du sier det er et allmenn kjent problem. Det er like allmenn kjent som at jenter ikke kan være gode i realfag, det er med andre ord ikke sant. Anonymous poster hash: 54f09...03f Finn der hvor jeg har skrevet det. Jeg har aldri sagt at det er en bagatell, jeg har i en diskusjon om at voldtekt ikke er noe å klage over, sagt at folk som er kriminelle og bruker grov vold selv, er medskyldige i at de også er mer utsatt for grov vold og at kvinner som blir voldtatt neppe blir voldtatt av en mann fordi de tidligere har voldtatt ham. - Det er noe ganske annet enn å bagatellisere grov vold mot menn.
absinthia Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Dette er en myte som aldri er dokumentert noe sted. Faktum er uansett hvordan du vrir og vender på det at kvinner er mest sykemeldt, holder seg mest hjemme, går mest til lege, osv. Selv om det ikke finnes et fnugg av antydning til at kvinner er mer syke enn menn. Derimot finnes det nok av forskning som viser at menn i for stor grad går på jobb selv om de ikke burde det. Kanskje det er slike holdninger som du her presenterer med et "lurt" smil som er med å opprettholde synet på at menn er sytere. Du har jo tidligere vist avskyelige holdniger her på forumet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/ny-forskning-menn-blir-sykere-enn-kvinner/a/10149339/ Anonymous poster hash: d3455...ad6 Hvorfor i all verden er du mer opptatt av å spy edder og galle enn å lese hva jeg skrev? Du har linket til at menn faktisk er svakere enn kvinner i forhold til sykdom, noe jeg skrev i det første innlegget du hakket løs på meg for. Vi har også linket til samme link. Er det slik at du bare er opptatt av å hakke på kvinner generelt ved hvert tilhøve? 1
absinthia Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Forklaring på " manflu" - kjent sak verden over: http://en.wikipedia.org/wiki/Man_flu
Gjest Funky Punk Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 http://snapguide.com/guides/survive-the-manflu/ Min mann blir så syk så fort han hoster. Får hekt fnatt altså Han må ha te, ligge under teppet i sofaen, klarer ikke gjøre noen ting nesten...ja om det ikke er morsomme ting da selvfølgelig. Men når jeg har influensa, noe jeg dessverre får en gang hvert/annenhvert år, så får jeg beskjed om at det ikke er så ille jeg vil ha det til. Og her snakket vi da om minst 3-4 dager hvor jeg nærmest ligger i koma i tillegg til 3-4 uker hvor jeg er helt slått ut. Mens han er dødssyk bare han hoster bittelitt
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Jeg husker da eks fikk influensa. Han tok seg da ikke av barn.Så ble jeg smittet og tok fortsatt av meg barn. Så fikk barnet ørebetennelse og jeg tok meg fortsatt av barn. Sutring klarer jeg bare ikke. Selv ikke fra barn. Sutring som i klaging. At barnet gråter og er utilpass er helt ok. Sutrer du så kommer alle piggene mine. Det har med mine erfaringer i oppveksten å Gjøre. Anonymous poster hash: e09f1...3f0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Hvorfor i all verden er du mer opptatt av å spy edder og galle enn å lese hva jeg skrev? Du har linket til at menn faktisk er svakere enn kvinner i forhold til sykdom, noe jeg skrev i det første innlegget du hakket løs på meg for. Vi har også linket til samme link. Er det slik at du bare er opptatt av å hakke på kvinner generelt ved hvert tilhøve? Poenget er at menn selv ved bagatellmessig sykdom, syter og klager langt mer enn kvinner gjør for tilsvarende plager. Muligens er dette et utslag av menns ubendige hang til å ville herske over kvinner og bruke dem som tjenerinner i alle sammenhenger. Anonymous poster hash: 0fb4f...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Et legitimt spørsmål: Hvor vanskelig er det å ta vare på mannen sin når han har det vondt? Er det så vanskelig å vise omsorg? Man kan jo nesten spørre seg om du virkelig elsker partneren din når det irriterer deg at han har det vondt. Dæven, du burde satse på psykologyrket. Du kan jo tjene masse ved å gi råd/diagnoser bare ved å lese ett par linjer som pasientene kan skrive til deg f.eks. pr sms. Skaff deg litt humor i tillegg da. Anonymous poster hash: 4ceae...d0c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 jeg kan fortelle deg hvordan det er hos mange familier, inkludert min egen: Når far er syk, får han ligge og slappe av til han blir friskere. Når mor er syk, kreker hun seg rundt og gjør nødvendige oppgaver og alle synes det er naturlig at hun feks står opp med barna, fikser matpakker og sørger for at ting er sånn halvveis på stell - legger hun seg, får hun dårlig samvittighet. Det er derfor "mannesyken" er et begrep som mange damer ler av Ja vet du hva! Det er litt slik. Jeg lå syk i går med feber. Fikk spørsmål om jeg kunne lage middag blandt annet. Idag ligger han syk. Ikke noe hjelp å få når jeg slepte meg inn døra med tre fulle bæreposer. Da var det bare stønn og akk fra soverommet. Haha, må jo le litt av han. Han er jo ganske søt også i grunnen. Må legge til at han ellers er flink til å hjelpe til i huset altså . Bare så merkelig hvor utrolig mye sykere han alltid skal være enn meg Men vi kvinner legger kanskje litt opp til det selv. Vi får lettere dårlig samvittighet og tar oss knapt nok tid til å være syk når vi faktisk er det. Anonymous poster hash: 4ceae...d0c 1
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 I stede for å bli irriterte så snu litt på flisa. Gi han oppmerksomhet, kos, kjrælighet, mat, øl, ja hva som helst for å overøse han med din godhet for ham. Dere tenker kanskje at han ikke fortjener det (kronsike latsabber gjør ikke det, men de fleste menn er pliktoppfyllende og ordentlige karer), tenk heller at å føle seg satt pris på hever humøret, lager endorfiner som er smertestillende og bidrar til god stemng for begge. De av dere som er litt mer lekne en gjennomsnittet kan ta den helt ut og ikle dere en sykepleieruniform som ikke er godkjent ved helseinstitusjonene... Ja, menn er noen digre babyer av og til Men de er nå sterke og beskyttende om noen som står dem nær er i fare, aldri glem det
Teethgrinding Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Dæven, du burde satse på psykologyrket. Du kan jo tjene masse ved å gi råd/diagnoser bare ved å lese ett par linjer som pasientene kan skrive til deg f.eks. pr sms. Skaff deg litt humor i tillegg da. Anonymous poster hash: 4ceae...d0c Herregud. Idiot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå