Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 20 år som har en hemmelighet, nemlig at min stefar misbrukte meg seksuelt i mange år. Fra jeg var 14 til jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19.

Jeg turte aldri å si det til noen, selv om jeg visste at det var galt. Jeg truet han med å fortelle det til mamma, men da sa han bare at mamma kom til å miste huset og miste halvsøsknene mine fordi at "moren din er lat, udugelig og har ikke penger".

Etterhvert som jeg ble eldre så skjønte jeg at det han sa ikke var helt sant. For eksempel så skjønner jeg jo at han hadde mistet omsorgsretten hvis han ble dømt for det + at han sikkert må betale bidrag. Men likevel så har jeg ikke klart å si noe - tanken på å snu hele verden opp ned for hele familien og frykt for at halvsøsknene mine skal skylde på meg for at familien ble splittet når de blir eldre har holdt meg tilbake.

Jeg betrodde meg om dette til en venninne for noen år siden, og hun sa at jeg burde dokumentere det, så jeg begynte å ta opp rommet mitt med webcam på pc-en. Har sikkert 20-30 klipp fra da jeg var 16-17 som viser at han kommer inn til meg før jeg legger meg og at det som skjer er mot min vilje. Har opptak om at han truer med å vekke halvsøsknene mine for å vise dem hvor "ekkel jeg er", om at han truer med å ta alle pengene til han og mamma og reise bort hvis jeg sier noe...

Over helga reiser han på guttetur og skal være borte i 2 uker. Jeg tenker at jeg kanskje kan si det til mamma da, for da kan han ikke gjøre meg noe før jeg rekker å gå til politiet og anmelde det. Men jeg har noen spørsmål:

- Kan han dømmes for incest selv om han bare er stefaren min og ikke biologisk far og jeg er 16-17 på klippene - har ingen dokumentasjon fra da jeg var 14, bortsett fra dagbok.

- Hva skjer rent praktisk? Han og mamma er gift og hun jobber bare deltid, jeg har to stesøsken (gutter) på 10-12 år som koster mye fordi de driver med sport. Han og mamma har lån på huset..

- Hva skjer i verste fall hvis han ikke blir dømt? Jeg vet at mamma kommer til å støtte meg, men hva om han prøver å ta fra henne huset og omsorgen for mine søsken? Hva er mammas rettigheter her?

- Hvis han må betale oppreising til meg, hvor mye blir det? Nok til å hjelpe mamma til å betale huset slik at søsknene mine ikke må flytte?

Anonymous poster hash: a4196...b13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du anmelder han! Alt det andre ordner seg. Vil du at moren din skal være sammen med en slik mann, uten at hun egentlig vet at han er et rasshøl??????????

Anonymous poster hash: 49f21...829
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan begynne med å ringe et av nr. i linken og snakke med dem?

http://io.no/incesttelefon

Anonymous poster hash: c5338...1b8
  • Liker 2
Skrevet

Du har sterke kort for å få denne mannen dømt. Men er de andre barna dine halvsøsken eller din stefars fra tidligere forhold?

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville absolutt anmeldt han. Rett skal være rett. Du har bevis. Alt det andre hjelper advokat deg med. Spørsmål om økonomi osv er småsaker som ordner seg. Du får garantert hjelp og støtte til å finne ut av alt annet. Hovedsaken er at han er jævel, og fortjener sin straff. Hva du evt vil få i oppreising er jeg usikker på, men tviler det blir veldig mye dessverre. Dessuten syntes jeg pengene man mottar er et hån mot det man blir utsatt for, da penger ikke kan oppveie for skaden. Fungerer dog for mange som et plaster på såret, det får da være noe. Likevel er jeg usikker på hvordan det fungerer i praksis med bevis da du "ulovelig" har filmet det, selv om du filmet en ulovelig handling.

Jeg har ikke bakgrunn eller kunnskap til å sette meg inn i det etter loven, men jeg vil uansett sterkt anbefale deg å anmelde dette. Slike mennesker bør ikke få gleden av å være ute i det fri, eller ha barn. Dessuten bør du ta kontakt med en psykolog, gjennom fastlegen f.eks. Jo fortere du får "orden" på livet ditt, jo færre år av ditt liv stjeler dette rasshølet.

Kan tenke meg det hele er skummelt og ubehagelig, men kan ikke tenke meg annet enn at moren din vil støtte deg. Du skal heller ikke tenke på ANDRE, du må tenke på deg selv. Du som har vært offeret her. At andre i familien sliter økonomisk skal ikke du lide for.

Ønsker deg alt godt, og lykke til uansett hva du bestemmer deg for. God klem til deg! :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Per def. er det ikke incest

Anonymous poster hash: 5c760...cc5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

DU MÅ ANMELDE DETTE. TeNk på hva dine halvsøsken kan gjennomgå.

Anonymous poster hash: e6142...21d
  • Liker 3
Skrevet

Incest eller ikke; det er voldtekt når det er mot din vilje. Få jævelen dømt sier nå jeg

• Liker 7
Skrevet

Det er kanskje ikke insect, men det er voldtekt. Og voldtekt er ulovelig.

Gjest Eurodice
Skrevet

Per def. er det ikke incest

Anonymous poster hash: 5c760...cc5

incest

Incest, seksuell omgang mellom personer som er så nært beslektet at slik omgang mellom dem er forbudt.

De norske straffebestemmelser om incest finnes i straffeloven av 1902 §§ 197–198. § 197 rammer den som har utuktig omgang med slektning i nedstigende linje, dvs med barn, barnebarn eller oldebarn. Det rammer både biologiske og adopterte. Straffansvaret er begrenset til opphavssiden (ascendenten). Har en far utuktig omgang med sin datter, rammes faren av straffebestemmelsen, men ikke datteren. Straffen for utuktig omgang med slektning i nedstigende linje er fengsel inntil 5 år. § 198 retter seg mot incest mellom søsken. Straffeansvaret er her begrenset til samleieforhold, og straff kommer ikke til anvendelse på personer under 18 år. Straffen for incest mellom søsken er fengsel inntil 1 år. Her kan begge straffes.

Etter bestemmelsen i § 199 kan det gis inntil 5 års fengsel til den som har seksuell omgang med fosterbarn, pleiebarn, stebarn eller noen annen person under 18 år som står under hans omsorg, myndighet eller oppsikt. Dette er ikke incest slik begrepet er definert i straffeloven, men det er forbudt ut fra de samme beskyttelsesverdige interesser som er satt for å hindre incest.

Dersom incest begås mot barn under 16 år, kan straff i tillegg ilegges etter bestemmelsens som omhandler seksuell omgang med mindreårige i straffeloven §§ 195-196, og medføre at strafferammen øker opp mot lovens lengstestraff på 21 år.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Først: :hug:

For det andre: du MÅ gjøre noe med dette TS, du må si ifra. Tenk viss det samme skjer med dine ste-søsken? Du er voksen og kan nå ta kontroll over situasjonen og gjøre det riktige! Det kan virke skremmende men det er det som må gjøres! :hug:

Anonymous poster hash: f320d...0e4
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Blir det ikke incest når det er stefar da? Blir jo en omsogsperson som forgriper seg.

Men uansett så har du TS bevis mot han, som han ikke kan forklare seg unna uansett. Om han blir dømt fra du var 14 år blir jo usikkert, men kan jo hende det også går igjennom.

Uansett så anmeld han. Ang din mor og søsken så ordner det seg, det skal du ikke tenke over. Det viktigste er å bli kvitt jævelen. Håper han ikke misbruker de andre barna også.

Anonymous poster hash: 756eb...420
Skrevet

Han er en syk, syk menneske totalt splittet for alt som heter moral. Søk etter god advokat på nettet, ring og avtal samtale med advokaten for å få oversikt over om du har en god sak (1 time er graits. Du har forøvrig rett på frirettshjelp om du tjener under 200000,- i året. Dette kan du også ta opp med advokaten.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ikke per def. incest, men ulovlig er det uansett! Jeg vet ikke om dagboken kan være et eventuelt bevis, ettersom advokaten hans sikkert kan komme med argumenter som at du helt sikkert har skrevet den nå nylig eller noe. Men langt hadde du kommet uansett! Bare snakk emd moren din og anmeld dette. Hun fortjener ikke å leve med løgn .. hun fortjener å vite hva slags svin av et menneske han er.
Var så trist å lese alt det der. Håper du har det bra :hug:

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg syns ikke du skal tenke så mye. Jeg syns du skal ta med den info du har til politiet og så får du god hjelp videre.

Når det gjelder økonomi, hva som skjer i familien osv så er det ikke noe som du skal tenke på. Det kommer til å ordne seg underveis. Det som er riktig å gjøre for deg og familien din er å si ifra på den rette måten. Det gjør du hos politiet. Ikke tenk tanker som om at du ødelegger for familien osv. Det er stefar som ødelegger for familien sin.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :hug:

Jeg skjønner godt at mange av dere reagerer på at det ikke er så lett for meg å anmelde - jeg hadde sagt akkurat det samme hvis dette var noen andres historie.

Men det er så vanskelig for meg å tenke på søsknene mine (de er min mors + stefaren min sine barn til dere som lurte). Jeg vet godt at det han har gjort gjør han til et forjævlig og ekkelt menneske, men jeg klarer ikke å ignorere at brødrene mine er veldig lykkelige og har hatt en god oppvekst. At de har det trygt og godt er det viktigste i hele livet for meg. Under overgrepene var det eneste som motiverte meg at han i det minste aldri var på deres soverom om nettene (man må gå gjennom mitt rom for å komme inn til deres) og at de hadde det bra i familielivet selv om jeg sleit mye.

Det er også stefaren min som tjener mesteparten av familiens inntekt. Han har vært i livet mitt siden jeg var baby - og jeg kaller han for pappa. Frem til jeg var 14 så såg jeg på han som min ekte far (selv om jeg visste at han ikke var biologisk) - etter det som skjedde har jeg ikke klart å se på han som en far lengre, men jeg gjorde det da jeg var liten. Han har også vært veldig snill mot meg i oppveksten, alltid han som kjørte meg til trening og kjøpte utstyr da jeg drev med hobby for mamma var syk. Da jeg var 5 adopterte han meg for at jeg skulle ha like rettigheter som søskene mine ved arv.

Men nå klarer jeg altså ikke å prøve å være takknemmelig for det mer. Orker ikke å sove hjemme lengre (har flyttet hjemmefra, men mamma spør jo hele tiden om jeg kan komme på besøk) og tror ikke at jeg klarer å skjule det lengre. Savner ofte søsknene mine og mamma men vil jo ikke sove der hjemme. :( Skal si det til mamma når han drar.

TS

Anonymous poster hash: a4196...b13
Skrevet

Realiteten er jo at for alt du vet så forgriper han seg på brødrene dine nå! De kan jo skjule det like godt som du har gjort? Anmeld!

Skrevet

Siden du er adoptert så er det incest etter straffeloven. Vær så snill å anmelde - for din egen, dine søskens, din mors og eventuelle andre ofre sin del.

• Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg vil bare få frem at jeg ikke skriver dette for å være "slem",og jeg mener selvfølgelig at du skal anmelde!Men siden du nesten ikke har noe dokumentajson må du forberede deg på at saken enten vil bli henlagt,eller at han frikjennes hvis det blir rettsak. Jeg er selv utsatt,og uten og gå i detaljer var det ganske mange bevis så klart og tydelig pekte mot at noe hadde skjedd,pluss synlige tegn(fysisk) på at noe hadde foregått.Dette gjaldt både meg og min søster.Saken kom til retten,og flere eksperter uttalte seg,men han vant rettsaken p.g.a bevistes stilling.Utrolig nok. Men det ironiske oppi det hele var at han mistet både omsorgsrett og besøskrett,men han vant rettsaken p.g.a bevisets stilling..Han ble ikke dømt med andre ord.

Men igjen jeg mener ikke å være "slem",men vil bare at du skal forberede deg på at saken ikke vil ende i din favør.Men anmelde han synes jeg du skal gjøre uansett!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...