Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg trenger sårt en ny foundation og har fortsatt ikke funnet the holy grail for meg innen dette ennå, så her har jeg prøvd mye uten stor suksess.

Det jeg trenger er en medium/high coverage foundation som helper til å jevne ut min hudtone, men som samtidig ser naturlig ut. Jeg har ikke så mye kviser, men jeg har ganske mye pigmentering i huden og bruker være veldig rød på kinn, hake og panne.

Forøvrig er jeg typisk nordisk i hudtone, ganske lys men får litt brunfarge mot sommeren. Jeg har tørr til normal hud.

Er det noen med lignende hud som har tips til foundation som kan passe bra til meg?

Tusen takk! :)

Endret av Renso
Videoannonse
Annonse
Skrevet
P1601-080.jpg_600_600.Jpeg

Denne fra Max Factor har jeg brukt i over 6 år, og er dødsfornøyd! Den tørker ikke med en gang heller, så man "rekker" og smøre den utover hele ansiktet før den har tørket :)

Skrevet

Bruk en cc-krem som korrigerer rødtonet hud først. Legg den som en foundation. Legg et tynt lag! Jeg har en fra Gosh som er helt super.

Deretter legger du foundation. Kan anbefale Estee Lauder Double Wear og Smashbox Studio Skin.

Jeg får aldri glatt, skinnende og oljet hud, men om du skulle fått det er pudderet fra The Body Shop fantastisk. Ta en med lyst gulskjær i, helst litt for lys for deg. Du kan alltids korrigere det med solpudder om du føler deg altfor blek, men det styggeste som finnes er pudder som gjør huden din mørkere...

Håper noen av disse produktene hjelper deg :)

Skrevet

Kjempeflott!

Takk for svar begge to, skal sjekke ut tipsene deres så krysser vi fingrene for at det fungerer for meg også :)

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Perfection Lumiere eller Perfection Lumiere Velvet er hva du kan gå å få en prøve på.

Endret av Gjest
Skrevet

Mine favoritter:

* Max Factor - 3 in 1 Foundation

* Estee Lauder - Double Wear Foundation

* Christian Dior - Forever Foundation

* Laura Mercier - Silk Creme Foundation

Skrevet

Lancome 24 hour har flott dekkevne og er meget holdbar. Jeg har tørr hud, og med gode hudpleierutiner tørrer ikke denne ut huden min.

Este lauder double wear er som å smøre sement på fjeset

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme hud som deg, og sverger til Kanebo/Sensai sin Fluid Finish.

Brukt den i flere år.

Anonymous poster hash: 76e4b...3eb

Skrevet

Jeg har Bare Minerals foundation etter tips fra ei på Kicks, jeg har svært tørr hud og er veldig lys noe som gjør at de alle fleste foundationer blir orange på meg, samt at de flaker seg. Det jeg liker godt med den er at det bare er å ta på mer for å øke dekkevnen og om du har valgt rett farge så vises det ikke at du har mye foundation på deg. Jeg skulle teste hvor god dekkevnen på den er og brukte den på noen større brannmerker jeg har på hendene, det krevde litt tid, men etter noen lag kunne en kun skimte disse arrene i sterkt sollys :-)

Skrevet

Jeg har samme hud som deg, og sverger til Kanebo/Sensai sin Fluid Finish.

Brukt den i flere år.

Den er også fin, men har vel mer lett/medium dekkevne, ikke medium/full?

AnonymBruker
Skrevet

Den er også fin, men har vel mer lett/medium dekkevne, ikke medium/full?

Jeg har aldri prøvd en med full dekkevne, men vil si at den er medium + sammenlignet med andre jeg har prøvd.

Dekker ujevn hud (Jeg har røde områder) uten problem :)

Skrevet

Hei!

Jeg trenger sårt en ny foundation og har fortsatt ikke funnet the holy grail for meg innen dette ennå, så her har jeg prøvd mye uten stor suksess.

Det jeg trenger er en medium/high coverage foundation som helper til å jevne ut min hudtone, men som samtidig ser naturlig ut. Jeg har ikke så mye kviser, men jeg har ganske mye pigmentering i huden og bruker være veldig rød på kinn, hake og panne.

Forøvrig er jeg typisk nordisk i hudtone, ganske lys men får litt brunfarge mot sommeren. Jeg har tørr til normal hud.

Er det noen med lignende hud som har tips til foundation som kan passe bra til meg?

Tusen takk! :)

Disse er fantastiske, eChemist leverer til Norge og frakten er ikke dyr :)

http://www.echemist.co.uk/c-make-up-foundations?bb=52

Skrevet

Her var det mange fine svar, så da er det bare å prøve meg frem litt så satser jeg på at jeg finner noe som fungerer supert for meg også :) Det har jeg tro på. Tusen takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...