Gå til innhold

Kjerringråd mot sopp i munnen som funker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har selverfart brukt ikke reseptbelagte medisiner eller andre ting (farris, youghurt, blåbær osv) som har hatt god effekt, og hva brukte du?

Har aldri hatt sopp i hele mitt liv, verken her eller der, men nå føles det som om tungen min er forbrent på varm suppe og den er helt hvit. Ekle greier.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Munnskyllevann. Og børste tungen (selvom det blør).

Anonymous poster hash: 93f35...b6a

Skrevet

Ja, der sliter jeg litt. *brekningsrefleks* Men har kjøpt corsodyl gel, som muligens skulle hjelpe.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

tyttebær

Skrevet

Really? Har du prøvd?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

nei, eg har aldri hatt sopp. men huska då eg studerte naturfag så hadde me om tyttebær. Og me lærde at det var eit bakteridempande stopp i tyttebær. Bestemora mi sa alltid at dei som hadde sopp måtte ete tyttebær

Skrevet

Det er det i blåbær også. Og jeg har kjøpt blåbær. Som er bedre enn tyttebær. Men kjerringråd sier så mangt, så veldig greit dersom noen har personlige erfaringer. ;)

Skrevet

Der var det mye rart, hehe.

Corsydolen hjalp kjempegodt. Brenner nesten ikke i munnen i det hele tatt i dag. Eller så var det blåbærsmoothien jeg skylte munnen med, hehe.

Skrevet

Tyttebær er faktisk brukt mot munnsopp hos ammende babyer, så det er nok verdt et forsøk. Både syltetøy med lite sukker og saft funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...