Gå til innhold

Jeg er virkelig i en dyp krise, og trenger hjelp og råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på en privatskole. Jeg måtte betale en viss sum, og jeg fikk penger fra lånekassen til å betale dette. Før jeg går mer inn på det så har jeg brukt litt av pengene på andre ting. Nå står det at jeg må betale 12 000 kroner innen 35. mai, og jeg har virkelig ikke disse pengene. Hva faen skal jeg gjøre?

Kan jeg ta kontakt med banken? For jeg har ikke noe jobb. Kan NAV hjelpe meg? Slik at de betaler summen så betaler jeg de litt og lilt hver måned nå som jeg har fått meg jobb? Gir bank slike lån til studenter? For betaler jeg ikke dette ned nå går det til inkasso. Foreldrene mine har ikke råd til å betale heller. Jeg er virkelig fortvilet.

Anonymous poster hash: 040f7...e16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe som heter 35. mai så den regninga kan du bare se bort i fra.

Anonymous poster hash: 78665...958
  • Liker 11
Skrevet

Kredittkort?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe som heter 35. mai så den regninga kan du bare se bort i fra.

Anonymous poster hash: 78665...958

Jeg skrev feil. mente 30*

AnonymBruker
Skrevet

Kredittkort?

Kredittkortgrensa mi er på 5000 ... og jeg har allerede brukt de opp. Jeg aner virkelig ikke hva som skjer nå.

Gjest Malanthor
Skrevet

Du kan jo prøve sosialen.

Alternativt kredittlån eller kredittkort. :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve sosialen.

Alternativt kredittlån eller kredittkort. :laugh:

Men vil banken gi meg de pengene? For jeg er jo student og har ikke hatt en jobb og fast inntekt på et år nå.

Gjest Malanthor
Skrevet

Men vil banken gi meg de pengene? For jeg er jo student og har ikke hatt en jobb og fast inntekt på et år nå.

Kredittlån burde da ikke være så vanskerlig og få, ihvertfall ikke en mindre sum.

Kan ikke foreldrene dine ta opp et lite lån da. Så lenge du betaler tilbake er det jo ikke noe stress.

• Liker 1
Skrevet

For det første lurer jeg på hvorfor du ikke hadde tenkt på dette før? Det kom vel ikke helt ut av det blå at du måtte betale den resterende summen til skolen?

Men jeg forstår jo at gjort er gjort og at du har brukt opp pengene på andre ting. Det første jeg ville gjort var å ta kontakt med skolen og høre om det er mulig å dele opp betalingen i flere mindre avdrag?

Er det noen i familien utenom foreldre du kan spørre om lån? Evt et par tusen fra flere personer?

Har du noe du kan selge på for eksempel finn.no?

Forbrukslån eller kredittkort er det siste jeg ville gått for, men det er jo en mulighet hvis det er absolutt helt krise. Dog er jeg usikker på om du får det siden du er student, men det kan du sjekke opp.

• Liker 5
Skrevet

Kredittkortgrensa mi er på 5000 ... og jeg har allerede brukt de opp. Jeg aner virkelig ikke hva som skjer nå.

oppjuster grensen da vel, du får sikkert mer enn 5000 om du spør... eller skaff deg et ekstra kredittkort. 12000 er jo ikke noe problem å skulle betale tilbake hvis du har full jobb fra nå av?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk om forskudd på bursdagspenger om du har bursdag i nær framtid

Selg noe du ikke trenger, tilby leksehjelp til ungdommer om det er et fag eller to du briljerer i.

Anonymous poster hash: 6b2c1...b04
  • Liker 1
Skrevet

Hei jeg har også vært i slik situasjon som deg. Det var for 2 år siden ds gikk jeg på sonans i kristiansand. Jeg måtte betale 35.000 kroner. Og når jeg snakket med rektor så sa han at jeg kan betale 3000 kroner hver mnd. Og slik betalte jeg alt innen et år. Snakk med skolen de vil sikkert finne en løsning. Og du har en del som du skal betale jeg hadde ingen ting

• Liker 2
Skrevet

Ring og hør om du kan få betale litt og litt.

AnonymBruker
Skrevet

Søk om forskudd på bursdagspenger om du har bursdag i nær framtid

Selg noe du ikke trenger, tilby leksehjelp til ungdommer om det er et fag eller to du briljerer i.

Søk om forskudd på bursdagspenger.... uff. :flau: Jeg mente selvsagt at du kan spørre om å få penger i stedet for gave til bursdagen hvid su snart har fødselsdag. Jeg fikk det bare til å høres så fryktelig formelt ut i forrige innlegg. Jeg bør korrekturlese før jeg poster.

Skrevet

Hva kjøpte du for pengene da? Er det noe som er mulig å returnere og få pengene tilbake?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første lurer jeg på hvorfor du ikke hadde tenkt på dette før? Det kom vel ikke helt ut av det blå at du måtte betale den resterende summen til skolen?

Men jeg forstår jo at gjort er gjort og at du har brukt opp pengene på andre ting. Det første jeg ville gjort var å ta kontakt med skolen og høre om det er mulig å dele opp betalingen i flere mindre avdrag?

Er det noen i familien utenom foreldre du kan spørre om lån? Evt et par tusen fra flere personer?

Har du noe du kan selge på for eksempel finn.no?

Forbrukslån eller kredittkort er det siste jeg ville gått for, men det er jo en mulighet hvis det er absolutt helt krise. Dog er jeg usikker på om du får det siden du er student, men det kan du sjekke opp.

Jeg har ikke brukt det på tull. Mamma og pappa er splittet, og jeg har ikke kontakt med min far. Vi er alene i Norge og ingen ejg egentlig kan spørre. Men jeg skal ta kontakt med banken.

oppjuster grensen da vel, du får sikkert mer enn 5000 om du spør... eller skaff deg et ekstra kredittkort. 12000 er jo ikke noe problem å skulle betale tilbake hvis du har full jobb fra nå av?

Jeg har ikke full jobb fra nå. Fikk jobben for 2 dager siden. Og er ekstrahjelp, men regner med at jeg jobber en del i sommer.

Hei jeg har også vært i slik situasjon som deg. Det var for 2 år siden ds gikk jeg på sonans i kristiansand. Jeg måtte betale 35.000 kroner. Og når jeg snakket med rektor så sa han at jeg kan betale 3000 kroner hver mnd. Og slik betalte jeg alt innen et år. Snakk med skolen de vil sikkert finne en løsning. Og du har en del som du skal betale jeg hadde ingen ting

Tusen takk! Jeg har allerede delt opp betalingen. Men om jeg ikke betalte innen fristen så måtte jeg betale ned alt på en gang. Så jeg vet ikke hvor snille de å skolen er.

AnonymBruker
Skrevet

Søk om forskudd på bursdagspenger.... uff. :flau: Jeg mente selvsagt at du kan spørre om å få penger i stedet for gave til bursdagen hvid su snart har fødselsdag. Jeg fikk det bare til å høres så fryktelig formelt ut i forrige innlegg. Jeg bør korrekturlese før jeg poster.

Haha, hvordan visste du det? Jeg har faktisk bursdag neste uke. Men jeg skal ikke feire dagen min. Har ikke råd til det. Og har eksamener.

Hva kjøpte du for pengene da? Er det noe som er mulig å returnere og få pengene tilbake?

Nei

Skrevet

Jeg har ikke full jobb fra nå. Fikk jobben for 2 dager siden. Og er ekstrahjelp, men regner med at jeg jobber en del i sommer.

Men hvis du har en jobb nå så er det jo ikke sååå vanskelig å skulle betale ned de 12000 etterpå? Jeg ville oppjustert kredittrammen min om jeg var deg....

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du har en jobb nå så er det jo ikke sååå vanskelig å skulle betale ned de 12000 etterpå? Jeg ville oppjustert kredittrammen min om jeg var deg....

Nei, det er jo forsåvidt ikke det! Det er en mulighet. Men hvordan gjør jeg det? Og vil banken i det hele tatt la meg som er en student?

Skrevet

Nei, det er jo forsåvidt ikke det! Det er en mulighet. Men hvordan gjør jeg det? Og vil banken i det hele tatt la meg som er en student?

Jeg fikk det da jeg studerte, og hadde jobb ved siden av... Men jeg kan jo ikke si noe sikkert jeg ER jo ikke banken ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...