Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år som mange tidligere år ser jeg at folk drar opp flaggdebattene i statusene sine på Facebook. Om det skal være ok å veive med utenlandske flagg på 17. Mai. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er så mye diskusjon rundt dette da jeg aldri har sett noen veive med for eksempel et pakistansk flagg på 17. Mai. Så jeg lurer på om noen i det hele tatt har sett det? Ellers føler jeg det er å kaste stein i glasshus bare for å provosere med disse debattene. Hva mener dere og har dere i det hele tatt sett noen utenlandske flagg på 17.mai?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg har ikke sett noen utenlanske flagg jeg heller. Jeg kommer fra en liten plass, så er kanskje ikke så rart. Er jo unødvendig å diskutere noe som ikke oppstår, men jeg vet ikke.. Kanskje det skjer.

Jeg mener nå uansett at 17. mai kun er for Norge. Vi feirer Norge, ingen andre land.

Skrevet

Ja, jeg er enig. Når jeg har spurt disse menneskene om de har sett det selv, så sier de jo nei. Så jeg syntes det er så tragisk å være så "undertrykkende" mot utlendinger uten å ha grunn til det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er OVERHODE ikke greit. Om noen våger seg å gjøre noe sånt på 17. mai kommer de til å få enormt mange stygge blikk.

Anonymous poster hash: 3f123...ef3
  • Liker 4
Gjest extra
Skrevet

I år som mange tidligere år ser jeg at folk drar opp flaggdebattene i statusene sine på Facebook. Om det skal være ok å veive med utenlandske flagg på 17. Mai. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er så mye diskusjon rundt dette da jeg aldri har sett noen veive med for eksempel et pakistansk flagg på 17. Mai. Så jeg lurer på om noen i det hele tatt har sett det? Ellers føler jeg det er å kaste stein i glasshus bare for å provosere med disse debattene. Hva mener dere og har dere i det hele tatt sett noen utenlandske flagg på 17.mai?

Dette er som regel "konstruerte" saker for å skape blest rundt fremmedfrykten.

• Liker 8
Skrevet

Dette er som regel "konstruerte" saker for å skape blest rundt fremmedfrykten.

Ja, det er sånn jeg tenker og!
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller aldri sett det. Og om jeg hadde sett det hadde syns at det var litt sært. Veive med et annet land sitt flagg? Det er Norges nasjonaldag, og Norge som skal være i fokus. Vil man feire Pakistan, Tyrkia, Spania eller hva faen, ja da får de veive med de flagga på deres nasjonaldag..

Anonymous poster hash: 0a021...92f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Aldri sett det, men hadde ikke likt det om jeg hadde sett det heller. De kan flagge til de blir blå på sin egen nasjonaldag.

Endret av Blådiamant
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her i byen er det mange flagg fra andre nasjoner. Vi har spesielt en skole som er svært flerkulturell og de gjør en greie ut av det! Syns ikke egentlig at det gjør noe at barn går med flagg fra andre nasjoner, men syns det er litt rart å skulle feire sin egen nasjon når de bor i Norge og det er Norges nasjonaldag. Men å la meg provosere av det gjør jeg ikke! ;)

Anonymous poster hash: 35c9b...912
  • Liker 3
Gjest extra
Skrevet (endret)

Jeg har heller aldri sett det. Og om jeg hadde sett det hadde syns at det var litt sært. Veive med et annet land sitt flagg? Det er Norges nasjonaldag, og Norge som skal være i fokus. Vil man feire Pakistan, Tyrkia, Spania eller hva faen, ja da får de veive med de flagga på deres nasjonaldag..

Anonymous poster hash: 0a021...92f

Ikke hiss deg opp. Som flere skriver så har det stort sett ikke vært en problemstilling. Og helt ærlig; hvis dette tullet ikke stopper i de kommende årene, så kommer jeg til å bruke flagg fra for eks. for Tyrkia på nasjonaldagen av ren trass. Det får da være grenser på hvor mye drittkommentarer en skal finne seg i dersom en anser seg selv som en godt integrert samfunnsborger, og følger normene og de kulturelle skikkene.

De skikkelig rasistene så vel aller helst at innvandrere holdt seg inne på nasjonaldagen. Eller at samtlige gikk med blikkene nede og unnskyldte seg for sin eksistens. I en tråd her på KG hadde en innvandrerkvinne bedt om tips når det gjaldt bunader. Hun fikk mange rare svar tilbake.

Så ro deg ned, ingen har tenkt å ta over din nasjonaldag. Det vil alltid komme forslag som kan virke urimelige, men det er like mange forskjellige meninger som det er mennesker.

Endret av extra
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett det, men hadde jeg sett det hadde jeg stusset veldig. Men det sier mer enn de som faktisk tør å møte opp med et sånt flagg..

Anonymous poster hash: c2230...26b

AnonymBruker
Skrevet

Samme tråd fra ifjor eller forfjor, søk opp den =) masse svar der...

Anonymous poster hash: dcddb...134
  • Liker 1
Gjest KeyserSoze
Skrevet

Har sett et par svenske flagg men that's it. Det har ikke plaget meg heller

Gjest Pheel
Skrevet

Sett ganske mange svenske flagg, dritteit. Er jo ikke den svenske nasjonaldagen og skjønner virkelig ikke greia.

• Liker 4
Skrevet

Har aldri sett det, men er enig i at andre flagg ikke er greit i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett noen gå med deres flagg fra hjemlandet. Det virker som de ikke har fulgt med på skolen, og at de ikke vet hvorfor vi feirer 17. mai. Blir bare forbanna når jeg ser annet enn norske flagg på NORGES dag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett utenlandske flagg på 17. mai, og syns ve egentlig ikke det er greit. Samisk flagg syns jeg er greit ettersom samer er og har alltid vært en del av Norge.

Anonymous poster hash: b22a9...877
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sett utenlandske flagg på 17. mai. Det bryr meg egentlig ikke, altså har jeg ikke noe i mot det, men jeg må si at jeg ikke helt skjønner vitsen. Andre land har da som regel sine egne nasjonaldager.

Anonymous poster hash: befe8...1cb
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært koselig det, om de hadde feiret sin egen nasjonaldag. På riktig dato, vel å merke. 17. mai får de pent finne seg i at er Norges dag.

Flere dager av denne typen

http://www.dagbladet.no/2014/04/12/nyheter/minoriteter/turbandagen/32795435/

kunne vi gjerne hatt. Jeg husker jeg forvillet meg ned på Aker brygge en dag, og der sto det indere og delte ut mango. :spise: kjempekoselig!

Anonymous poster hash: 38f91...4c5
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk heller ikke sett utenlandske flagg her jeg er fra, utenom i flaggtoget sammen med FN flagget

Anonymous poster hash: 7ea35...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...