Gjest Estrela Skrevet 14. juni 2004 #1 Skrevet 14. juni 2004 Har en sønn på 16 mnd som har utviklet en enormt sterk vilje i det siste. Han vil gjøre alt selv, og hvis det er noe han ikke får (kjeks o.l) eller ikke får lov til (kaste kjøkkenredskaper utover gulvet, rive ned sofaputer, slå av hovedbryteren til fryser/pc osv.) da BRØLER han skikkelig, skriker så det høres ut som halsen hans skal sprekke, og han blir nesten lilla av sinne. Med en gang han får det som han vil, blir han normal på sekundet, og slutter øyeblikkelig å vræle/brøle/skrike. Er dette normalt? I tillegg klenger han veldig, skal pirke borti ALT han ser og ta alt vi holder på med. Er vi på kjøkkenet og lager mat, står han ved bena våre og vræler... Vil antakelig smake. Og han blir sinna og gråter og skriker for absolutt alt og ingenting. Men han kan jo ikke få det som han vil bestandig, da blir det jo ingen grenser i det hele tatt, og han blir en bortskjemt drittunge. Jeg har ferie denne uka, og tenkte å ha ham hjemme sammen med meg, men tror jammen jeg revurderer det etter i dag. Er syk med tett nese, sår hals og litt feber, ergo superkort lunte; og det går ikke godt sammen med å ha ham hjemme nå. Har bare vært kjefting og styr.
mari Skrevet 14. juni 2004 #2 Skrevet 14. juni 2004 det er nok gasnke så vanlig, i hvertfall har vi hatt det problemet her også. Eldste mann har stål vilje og vil gjerne få benytte seg av den ved vær annledning han får. Det blir greiere, og verre, når de begynner å snakke. greiere fordi du kan forkalre hvorfor noen ting er nei, verre fordi viljen blir bare større! Tror det lureste er å være konsekvent, har man sagt nei, så er det nei. Men vær åpen for at det til tider kan være greit å la dem få viljen sin. (bare ikke si nei først for da tror de at man alltid vil forandre menning...) eller så får du ha god bedring, det er aldri morsomt å være hjemme med barn når man er syk :trøste:
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #3 Skrevet 14. juni 2004 Slik er det å få barn. I denne alderen skal de oppdage verden også.
Gjest LoisLane Skrevet 14. juni 2004 #4 Skrevet 14. juni 2004 Dessverre - helt normalt! Forferdelig slitsom tid... Vi er midt oppe i det nå, og veksler mellom å la ham skrike (ofte til han sovner!), eller å lirke litt for å slippe hylinga - særlig ved måltidene. Og du - vær forsiktig med å kalle ungen din hyperaktiv.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #5 Skrevet 14. juni 2004 En tendens til å "misbruke" ordet hyperaktiv.
Gjest Pet Skrevet 14. juni 2004 #6 Skrevet 14. juni 2004 En tendens til å "misbruke" ordet hyperaktiv. Ser ikke at noen har brukt de ordet, jeg.
LilleBille Skrevet 14. juni 2004 #7 Skrevet 14. juni 2004 Å ja da .. du er ikke alene.. Mange av oss med unger med sterk vilje har fått brynt oss på det samme.. (Men det går over... .. du må bare tette ørene en stund.. - men det er ille mens det står på)
Gjest LoisLane Skrevet 14. juni 2004 #8 Skrevet 14. juni 2004 Sorry - jeg forvekslet super og hyper... Lykke til med trassungen din! Det er en mager trøst at det er en fin ting å ha sterk vilje - sånn seinere i livet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå