AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Lang historie kort; Til vanlig forventer min kjæreste og samboer (som ikke har jobb) at mine penger skal gå til mat, rep av bil og div andre "felles ting". Det er sjeldent jeg finner pengene til å unne meg selv noe, sett bort ifra snus. (1boks i uka ca) Det rare er at når han har fått penger av NAV går de pengene utelukkende på han selv! Han kan kjøpe ny telefon, ting til pc, spill osv, men JEG får så vidt kjøpe meg ny bukse når alle de andre er så tynnslitte i skrittet at de frynser seg opp. Dere ser hvor jeg vil hen "jeg må gjøre alt" "han er dum" bla bla.. Men det er ikke dit jeg vil, jeg vil vite om det er feil å reagere eller om "han har rett" I går var vi ute og etter at han spurte svarte jeg at; ja jeg snuser, men jeg prøver å slutte. Så ble han sur, noe jeg forstår - og anklaget meg for å ha gått bak ryggen hans pga det. Jeg trodde han viste det da det ikke er lenge siden han fant det for godt å rydde i veska mi. Snusboksen stod pent og pynta ved siden av lommeboka og mobilladeren ved siden av der igjen. (Det var kun snusboksen som lå i veska fra før) Så, siden i går har han ikke snakket med meg og nå dro han uten å si et ord. I går også bestemte jeg meg for å dra å trene i stedefor å sitte på sengekanten med den dårlige stemninga. "Kos deg da..." Var det eneste han sa. What to do? Jeg skal snart ut selv, skal bare se om han kommer hjem eller gir lyd fra seg først. Anonymous poster hash: 42088...d3c
Strikkemamma Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Skjønner ikke helt hva som er problemstillingen. Det faktum at dine penger skal gå til alt, eller at han fant ut at du snuser? 5
Red-Ruby Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Trenger du virkelig å bli fortalt at du ikke skal finne deg i å forsørge noen og at du bare skal få kjeft tilbake? Nei,det er ikke ok. Ha en penge samtale med han. Det er ubehagelig, men det er sånn voksne folk gjør. 7
Gjest M1A Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Skjønner ikke helt hva som er problemstillingen. Det faktum at dine penger skal gå til alt, eller at han fant ut at du snuser? Eller at han gikk uten å si noe? Aner ikke... 1
Gjest Nightwich Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Det blir ikke riktig at du skal betale alt det nødvendige og han reagerer voldsomt på litt snus syns jeg. En boks i uka er ikke mye ! 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Var det faktum at han fant ut at jeg snuser. "Vet du selv hva som er feil da?..." - ja, at jeg har jugd til deg. "Ja... Kan ikke fatte at du har gått bak ryggen min på den måten" Skal også sies at han selv er en løgner, men det er et kapittel i seg selv. Anonymous poster hash: 42088...d3c
Gjest Genic Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Hvordan kan det ha seg at samboeren din ikke vet at du snuser? Smugsnuser du?
Red-Ruby Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Var det faktum at han fant ut at jeg snuser. "Vet du selv hva som er feil da?..." - ja, at jeg har jugd til deg. "Ja... Kan ikke fatte at du har gått bak ryggen min på den måten" Skal også sies at han selv er en løgner, men det er et kapittel i seg selv.Anonymous poster hash: 42088...d3c Hvorfor dro du inn det andre? det andre er forresten mye verre. Har du hørt om uttrykket "det handler ikke om oppvasken?" Det går ut på når et par begynner å krangle kjempe mye om oppvasken,men det er ikke problemet. Problemet er at de er sinte pga noe annet som de ikke tør å ta opp,da er det lettere å være sint på oppvasken. Eller snus i ditt tilfelle. Uansett ,så trenger dere en god lang samtale. 6
Euphemia Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Hvorfor er du i et forhold der dere begge lyver til hverandre? 1
Gjest M1A Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Men hvordan har du løyet om snusen? Du skriver jo at du innrømmet at du snuser? Har du sagt før at du har sluttet eller ikke snuser? Dette høres mer ut som et kommunikasjonsproblem eller noe sånt ut fra informasjonen som er gitt for min del.
Leehyori Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Lang historie kort; Til vanlig forventer min kjæreste og samboer (som ikke har jobb) at mine penger skal gå til mat, rep av bil og div andre "felles ting". Det er sjeldent jeg finner pengene til å unne meg selv noe, sett bort ifra snus. (1boks i uka ca) Det rare er at når han har fått penger av NAV går de pengene utelukkende på han selv! Han kan kjøpe ny telefon, ting til pc, spill osv, men JEG får så vidt kjøpe meg ny bukse når alle de andre er så tynnslitte i skrittet at de frynser seg opp. Dere ser hvor jeg vil hen "jeg må gjøre alt" "han er dum" bla bla.. Men det er ikke dit jeg vil, jeg vil vite om det er feil å reagere eller om "han har rett" I går var vi ute og etter at han spurte svarte jeg at; ja jeg snuser, men jeg prøver å slutte. Så ble han sur, noe jeg forstår - og anklaget meg for å ha gått bak ryggen hans pga det. Jeg trodde han viste det da det ikke er lenge siden han fant det for godt å rydde i veska mi. Snusboksen stod pent og pynta ved siden av lommeboka og mobilladeren ved siden av der igjen. (Det var kun snusboksen som lå i veska fra før) Så, siden i går har han ikke snakket med meg og nå dro han uten å si et ord. I går også bestemte jeg meg for å dra å trene i stedefor å sitte på sengekanten med den dårlige stemninga. "Kos deg da..." Var det eneste han sa. What to do? Jeg skal snart ut selv, skal bare se om han kommer hjem eller gir lyd fra seg først.Anonymous poster hash: 42088...d3c Ok, det med at alle pengene han får fra nav og kun bruker på seg selv er feil, uansett om han har jobb eller ikke så bør det deles 50-50, selvfølgelig hvis alle regningene tilsammen tilsvarer feks. 20k og han får kun 5k fra nav så bør han hvertfall betale 2-3k, og du 17-18k... Dere må hjelpe hverandre, dere er samboere og bør se hverandre som familie. Det med at du slutter å snuse, kast boksen, ikke kjøp snus, ikke noe bare denne boksen også ferdig, det funker ikke. Menn syns damer som snuser er ekkelt, det med at du har holdt det skjult ødelegger tilliten han har til deg.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Hvorfor dro du inn det andre? det andre er forresten mye verre. Har du hørt om uttrykket "det handler ikke om oppvasken?" Det går ut på når et par begynner å krangle kjempe mye om oppvasken,men det er ikke problemet. Problemet er at de er sinte pga noe annet som de ikke tør å ta opp,da er det lettere å være sint på oppvasken. Eller snus i ditt tilfelle. Uansett ,så trenger dere en god lang samtale. Jeg har tilbudt å snakke, men han "orker ikke" å snakke.. Jeg har også prøvd å snakke om økonomi også, men da skal han ha det til at jeg går til angrep på han. Han er vanskelig å ha med å gjøre til tider. Når vi trenger å snakke orker han ikke og vil heller sove resten av dagen og natta (som i går, han la seg kl 16). Jeg sa jeg skulle slutte og klarte det, men så skjedde det mye på en gang og snusen var tilbake som et beroligende middel. (Dårlig unnskyldning for å starte igjen jeg vet.) noe han viste og jeg har heller valgt å ikke snuse i hans nærhet fordi jeg vet han ikke liker det. Så jeg har ikke direkte jugd heller. Anonymous poster hash: 42088...d3c 1
Red-Ruby Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Veldig vanskelig å være i forhold med en du ikke kan snakke med .Kommer ikke på noe du kan gjøre for å gjøre den situasjonen bedre..beklager.
FalconPunch Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Blir så oppgitt og lei meg. Sendte melding og lurte på hvor han var og fikk til svar at han var på butikken. Så kom han hjem og har ikke sett på meg en gang. Kommer han inn i rommet stirrer han ned i gulvet til han har passert meg.. Han sitter på pc'n og driver med noe koding av noe slag mens han spiser mat (kun kjøpt til seg selv) og drikker sjokolademelk. Vet ikke om jeg tør å dra ut i frykt for å gjøre situasjonen verre.. TSAnonymous poster hash: 42088...d3c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Hva gir han til forholdet? Han høres ikke akkurat ut som et catch. Anonymous poster hash: f6a8a...3bb 9
Gjest Snuppi Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Blir så oppgitt og lei meg. Sendte melding og lurte på hvor han var og fikk til svar at han var på butikken. Så kom han hjem og har ikke sett på meg en gang. Kommer han inn i rommet stirrer han ned i gulvet til han har passert meg.. Han sitter på pc'n og driver med noe koding av noe slag mens han spiser mat (kun kjøpt til seg selv) og drikker sjokolademelk. Vet ikke om jeg tør å dra ut i frykt for å gjøre situasjonen verre.. TSAnonymous poster hash: 42088...d3c Du blir manipulert av en taper! Han høres ut som en bortskjemt tenåring utifra det som du beskriver her.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Han ble lite glad når jeg sa jeg skulle ut og han gikk rett på "hvem skal du møte?" Greia.. Jeg svarte som sant er at jeg skal ikke møte noen, jeg skal gå og titte i butikker. Hvor jeg fikk som svar "hva da liksom" og et "hvorfor valgte du ikke bare xxxxx-senteret? Det er nærmere.." Hvor jeg da sier at nei, fordi de ikke hadde det jeg så etter på det senteret han snakket om.. Han kjørte meg og forklarte ganske grundig at han er sur. Han kjørte aggressivt også. Blæh.Anonymous poster hash: 42088...d3c
zingeling Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har tilbudt å snakke, men han "orker ikke" å snakke.. Jeg har også prøvd å snakke om økonomi også, men da skal han ha det til at jeg går til angrep på han. Han er vanskelig å ha med å gjøre til tider. Når vi trenger å snakke orker han ikke og vil heller sove resten av dagen og natta (som i går, han la seg kl 16). Jeg sa jeg skulle slutte og klarte det, men så skjedde det mye på en gang og snusen var tilbake som et beroligende middel. (Dårlig unnskyldning for å starte igjen jeg vet.) noe han viste og jeg har heller valgt å ikke snuse i hans nærhet fordi jeg vet han ikke liker det. Så jeg har ikke direkte jugd heller.Anonymous poster hash: 42088...d3c Drit i snusen!! Du bestemmer over dine egne penger og hva du velger å gjøre med de. Som en sa her...det handler virkelig ikke om snusen. Glem den. Du har ikke feil og du må ikke stå til regnskap for hvordan og hva du bruker penger til. Hvordan han har det og hvorfor må han selv finne ut av. Begynn å snakk åpent til hverandre. Unngår han å snakke sammen,vel så må du virkelig finne ut om det er sånn du gidder å ha det.. Han har sikkert noen fine sider som gjør at du vil være sammen med han. Dette er hverdagen,det er de det er flest av. Finn ut hvordan din hverdag skal være frem i tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 For en dooshbag. Dump han, og finn en som jobber. Anonymous poster hash: 4a8da...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå