Gå til innhold

overspising,sultfølelse og fettinntak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før spiste jeg altfor lite fett. Masse lettprodukter og ikke olje, dressing, nøtter, fet fisk o.l. Slet masse med overspising for jeg hadde sug hele tiden. Sliter med bulimi og lagde en kostliste på 2000 kalorier som jeg fulgte slavisk. Men sprakk gang på gang grunnet sug etter sukker og fett. Leste lity om at et altfor lavt fettinntak gir sultfølelse. Jeg fikk i meg 20 g fett daglig. Nå har jeg endret kostholdet mitt og spiser mye mer fett. 40% av energiinntaket mitt kommer fra fett og jeg kjenner ikke noe sug lenger. Er mett mellom måltidene og har overhodet ikke noe behov for å overspise masse sjokolade, kjeks, bakevarer og smågodt. Jeg har aldri følt at bulimien handler om noe psykisk og fikk det etter en heftig slankekur. Kan det hende at bulimi rett og slett skyldes feilernæring og altfor lavt fettinntak?

Anonymous poster hash: 5dacf...9ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før spiste jeg altfor lite fett. Masse lettprodukter og ikke olje, dressing, nøtter, fet fisk o.l. Slet masse med overspising for jeg hadde sug hele tiden. Sliter med bulimi og lagde en kostliste på 2000 kalorier som jeg fulgte slavisk. Men sprakk gang på gang grunnet sug etter sukker og fett. Leste lity om at et altfor lavt fettinntak gir sultfølelse. Jeg fikk i meg 20 g fett daglig. Nå har jeg endret kostholdet mitt og spiser mye mer fett. 40% av energiinntaket mitt kommer fra fett og jeg kjenner ikke noe sug lenger. Er mett mellom måltidene og har overhodet ikke noe behov for å overspise masse sjokolade, kjeks, bakevarer og smågodt. Jeg har aldri følt at bulimien handler om noe psykisk og fikk det etter en heftig slankekur. Kan det hende at bulimi rett og slett skyldes feilernæring og altfor lavt fettinntak?

Anonymous poster hash: 5dacf...9ce

Ja. Riktig kosthold har mye å si. Men det kan også være rent psykisk; noen overspiser for å "glemme" følelsene sine en periode, og "renser seg" ved å kaste opp etterpå. Mens det for andre kan skyldes feil og/eller underernæring. Eller en kombinasjon, selvsagt. Flott at du har funnet løsningen for deg. :)

Anonymous poster hash: bbd0a...906

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...