AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Hva er det med dere mennesker som mangler fullstendig evne til å si unnskyld? Ser dere ikke at dere sårer? Ser dere ikke at det dere gjør/sier er galt? Ser dere ikke at et unnskyld kan gjøre galt godt igjen? Ser dere at det å unnlate å si unnskyld gjør alt verre enn det allerede var? Anonymous poster hash: 91ded...4ab
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Ser du ikke at det er du som overdriver, og at å si unnskyld innebærer at jeg gir deg "rett"? Ser du ikke at den lille gode perioden vil være over og du trenge en ny unnskyldning snart? Ser du ikke at maset ditt om unnskyldning gjør alt verre enn det allerede er? Anonymous poster hash: f4d04...af1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Å si unnskyld avhenger helt av situasjon. Er man ofte i feider og diskusjoner, lager ramaskrik over de minste ting, så tenker jeg at unnskyldninger mister sin verdi - akkurat som uttrykket "jeg elsker deg", dersom det brukes for ofte. Man sier ikke "Unnskyld så masse" eller "jeg elsker deg masse", med mindre man er språklig døv og har sin egen vri på begrepenes styrke. Det er de største og de meste endelige begrepene, som rommer så intenst mye. Fortjener du et unnskyld fra bunnen av hjertet til en annen, så håper jeg du får det. Om ikke, så er det mye som kan snakkes gjennom og som kanskje vil løsne flere knuter på tråden, enn et "unnskyld". Anonymous poster hash: 11ad6...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå