Gå til innhold

Streng mor, ikke så streng far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mor har mest med barnet å gjøre og er den strengeste. Far er ikke så mye med barnet og er ikke fullt så streng.

Barnet roper på far når mor er litt streng. Er det vanlig? Mor får litt vondt når hun roper på far, men vask og tannpuss før legging må til, selv om hun ikke vil.

Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 0b982...706

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Men ikke så heldig. Mor og far bør være enige om barneoppdragelsen, selv om det kan bety at ingen av dem blir fornøyde. Sette seg ned en kveld eller barnløs helg og legge lista der lista skal ligge (kanskje må mor bli mindre streng og far må ha mer med barnet å gjøre?) og fremstå som samkjørte ovenfor barnet (de trenger ikke være enige seg imellom).

Anonymous poster hash: 8e136...977
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være vanlig?

Synes innlegget ditt virker litt.. stakkarslig, beklager :P

Litt sånn: "Er det vanlig å spise når man er sulten?":..

Men men..

Anonymous poster hash: a0a8f...6d1
  • Liker 1
Skrevet

? Selvfølgelig er det vanlig. Hadde du ikke foreldre selv? Selv der foreldrene er like "strenge", er det da vanlig å ønske den andre når den ene er "streng". Ja, det er vanlig at tannpuss og stell må til. Ja, det er vanlig at den som har barnet mest rett og slett MÅ være strengest. Det er vanlig at det er lettere for den ene å være litt slapp, når ting vanligvis blir fulgt opp av den andre. Osv.

Min minste roper tilslutt på søskenet sitt, når det ikke nytter med pappa og begge foreldrene er bestemte på at nå skal det pusses tenner. Hun kan også rope "Hjelp meg NOEN!" når hun syns jeg er for urimelig.

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Men ikke så heldig. Mor og far bør være enige om barneoppdragelsen, selv om det kan bety at ingen av dem blir fornøyde. Sette seg ned en kveld eller barnløs helg og legge lista der lista skal ligge (kanskje må mor bli mindre streng og far må ha mer med barnet å gjøre?) og fremstå som samkjørte ovenfor barnet (de trenger ikke være enige seg imellom).

Anonymous poster hash: 8e136...977

Vi har de samme hovedlinjene i oppdragelsen. Jeg er kanskje litt mer detaljert. Helsemessige grunner til at far ikke er så mye med, vanskelig å gjøre noe med akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være vanlig?

Synes innlegget ditt virker litt.. stakkarslig, beklager :P

Litt sånn: "Er det vanlig å spise når man er sulten?":..

Men men..

Hvordan kan jeg vite at det er vanlig, jeg har bare et barn.

AnonymBruker
Skrevet

? Selvfølgelig er det vanlig. Hadde du ikke foreldre selv? Selv der foreldrene er like "strenge", er det da vanlig å ønske den andre når den ene er "streng". Ja, det er vanlig at tannpuss og stell må til. Ja, det er vanlig at den som har barnet mest rett og slett MÅ være strengest. Det er vanlig at det er lettere for den ene å være litt slapp, når ting vanligvis blir fulgt opp av den andre. Osv.

Min minste roper tilslutt på søskenet sitt, når det ikke nytter med pappa og begge foreldrene er bestemte på at nå skal det pusses tenner. Hun kan også rope "Hjelp meg NOEN!" når hun syns jeg er for urimelig.

Fint å vite :) Jeg hadde foreldre jo, men de bodde ikke sammen, så jeg hadde ingen å rope på i så tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg vite at det er vanlig, jeg har bare et barn.

Det er sånt de fleste bare klarer å resonnere seg frem til med logisk sans?

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo til og med svaret i ditt eget innlegg: Du er streng, faren er ikke så streng - da blir det jo naturlig for ungen å henvende seg til far når mor er streng (logisk).

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånt de fleste bare klarer å resonnere seg frem til med logisk sans?

Ok. Neste gang, ikke vær så nedlatende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...