Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne studerte forrige semester i USA, og der var det vist nok veldig vanlig at mange studenter brukte noe som heter Adderall under de tyngste øktene. De kjøpte et par piller, og det holdt dem igjennom "helvetesuka".

Studentene som brukte det ble vist veldig klare og fokuserte, greide å ta til seg mye mer informasjon enn de vanligvis ville ha greid. Noen søk viser at dette er et ganske utbredt fenomen i div. andre land.

Kan aldri ha hørt om dette her til lands? Noen som er kjent med dette?

Anonymous poster hash: 2db5f...85d
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på utveksling i USA så prøvde jeg det, jeg syntes det var litt skummelt... Men nesten alle som gikk der tolk det og lingende. De sa bare til legen sin at de hadde litt konsentrasjonsvansker og så fikk de resept på alt mulig rart... Sånnt som skjer med et priva helsevesen der legen tjener penger på medisinene han selger...

Anonymous poster hash: 2e579...43e
Skrevet

Det er et preparat som ikke finnes her i landet.

Det nærmeste tilsvarende du kommer i Norge er adhd-medisiner. Dette er legemidler klassifisert som narkotika (A-preparater,som det kalles) og man får dem kun utskrevet på resept etter nøye vurdering og utredning for adhd,og lignende tilstander.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...