Gå til innhold

kviser på rygg og bryst!

Fremhevede innlegg

Gjest akkurat
Skrevet

Kan en hudpleier fjerne dette?

Jeg er plaget av kviser på rygg og bryst men ikke noe i ansiktet.Noen som har tips og anbefale?

Noen sier at jeg må skrubbe huden mens noen andre mener det vil gjøre saken 10 ganger verre.Noen sier jeg må rense huden mens andre mener at KUN vann bør brukes. Var i syden for 2 mnd siden og da forsvant de men nå kommer at tilbake.Egentlig føler jeg spesielt ryggen min får mye arr av dette.

Jeg er 20 år og spiser ikke kjempesundt akkurat,men ...Må kanskje kutte ut litt snop (fek chips & dipp)

Av og til føler jeg at huden blir ekstra irritert rundt bh stroppene...

Er det noen som kan hjelpe meg?Takknemlig for alle tips jeg kan få... :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Peeling funker her i huset...pluss å bruke såpe på ryggen etter at balsam er vasket ut av håret. (Balsam på ryggen fører til kviser...)

Solarium?

Hudpleier kan nok hjelpe deg med problemet også...(men det koster gjerne litt...)

Clea

Skrevet

Rens huden på bryst og rygg med samme produkter som du bruker til ansiktet. Jeg har ansiktsvask i dusjen som jeg bruker etter at jeg er ferdig med shampo og balsam. Bruk også samme fuktighetskrem som i ansiktet, for lite fuktighet kan ofte føre til utbrudd av kviser (huden forsøker å kompensere og det blir for mye talgproduksjon). Det kan være veldig lurt å ikke spise potetgull (prøv i en periode og se om det hjelper, det gjorde underverker for meg). Om du svetter mye er det også lurt å ikke vente for lenge med å rense huden eller dusje. Tørr og ren hud med nok fuktighet er det beste utgangspunktet for å unngå kviser.

En hudpleier kan sikkert hjelpe deg midlertidig og komme med gode råd om produkter, men du må gjøre en insats selv skal du få et permanent resultat.

Skrevet

Vreng av deg genseren og kom deg ut i sola! Siden kvisene forsvant da du var i syden, vil nok den norske sommersola gjøre samme nytten :wink:

Skrevet

Det går også an å gå til legen, og få medisin/kur for dette. Men det spørst jo kor plaga du er..

Gjest Virvel
Skrevet

Bruker du balsam i håret? Det er en del som reagerer på balsam og får kviser på rygg/bryst. Gjør som Fakse sier, rens huden på ryggen og brystet etter at du har vasket håret, og se om det hjelper. Hvis ikke kan sikkert en hudlege hjelpe deg.

Skrevet
Det går også an å gå til legen' date=' og få medisin/kur for dette. Men det spørst jo kor plaga du er..[/quote']

Man får bare medisiner fra legen om man er verldig sterkt plaga. Det er vel også greit å unngå medisiner i det lengste, og heller prøve enkle midler som vask etter balsam og kutt av potetgull først :)

Skrevet

Joda, for all del!! Tenkte berre å nemne det, slik at akkurat veit at dette er ein mulighet :wink:

Skrevet

Kutte ned på fet mat.

Stress kan fremkalle kviser.

Ta solarium.

Skrevet

Uff, nei dette er ikke noe gøy.

Har det samme problemet selv.

Kvisene mine på ryggen forsvinner også om sommeren.

Men som flere her har sagt, vask ryggen etter balsameringen. Og Behandle ryggen din som ansiktet ditt. Det hjelper faktisk på meg, men jeg har noen arr jeg vil bli kvitt da.

Har planer om å ta laser på de...koster vel 3000 kr ca tror jeg :-x

Skrevet
Har planer om å ta laser på de...koster vel 3000 kr ca tror jeg :-x

Har du kontaktet noen klinikker? Mtp at du har en pris :wink:

Skrevet

Ta solarium.

Solarium virker med en gang, men gjør i lengden problemet værre. Årsaken til det er at solarium tørker ut huden. Dermed tørkes også kvisene ut i første omgang. Men så begynner talgkjertlene å produsere mer talg for å kompensere, og da blir kviseproblemet enda værre. Mange ganger kan mangel på fuktighet være årsaken til kviseproblemer, og det viktigste man kan gjøre for å hjelpe er å finne seg en skikkelig fin og fuktgivende krem som man bruker etter rens.

Skrevet

Solarium virker med en gang, men gjør i lengden problemet værre. Årsaken til det er at solarium tørker ut huden. Dermed tørkes også kvisene ut i første omgang. Men så begynner talgkjertlene å produsere mer talg for å kompensere, og da blir kviseproblemet enda værre. Mange ganger kan mangel på fuktighet være årsaken til kviseproblemer, og det viktigste man kan gjøre for å hjelpe er å finne seg en skikkelig fin og fuktgivende krem som man bruker etter rens.

:enig_animasjon:

Mange hudpleiere advarer mot ekstrem soling, nettopp pga at det tørker ut huden. Huden blir først tilsynelatende bra, men tilstanden vil etterhvert forverres :-(

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg har samme problemet + at jeg har det i ansiktet.

Jeg har ingen gode råd å komme med. Men du har fått mange gode råd.

Kanskje jeg skal prøve noen av de? :-?

Skrevet

Etter at jeg begynte med Diane-pillen har jeg vært mye bedre, har nesten ingenting på rygg og bryst eller ansikt!! :)

Men det er viktig å ikke skrubbe / gni / ta så mye på ryggen eller de andre stedene. Jeg gikk til fysioterapeut en stund for å løse opp noen muskler, og da hadde han visst stimulert talgkjertlene på ryggen samtidig og det var en uønsket bivirkning, for å si det slik.

Ellers er solarium fint, og å gå med klær som ikke er så tette at de klistrer seg mot huden og ikke slipper inn luft.

Skrevet

Jeg tok Yasmin p-piller før og da hadde jeg sånn ca omtrent aldri uren hud (hverken i ansiktet, på brystet eller på ryggen). Etter jeg sluttet tok det først helt av. Kviser over hele meg (overdriver litt nå..). Sliter fortsatt med kvisene, selv om det har stabilisert seg noe. Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig om det, men det har vært litt kjedelig siden jeg ikke kan gå med topper/kjoler med dyp utringning(hverken foran eller bak) på fest.. Blitt mye pologensere på meg. T-skjorter med rund hals går også, men det blir jo frykelig kjedelig da..

Ellers ingen gode råd. Ta p-piller om du tåler det.

Skrevet

Har du kontaktet noen klinikker? Mtp at du har en pris :wink:

Ja, har snakket med en klinikk b.l.a...

Også har jeg sjekket på div nettsider..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...