AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Når du viser fram en rar føflekk til legen, hva gjør legen da? Min lege bare kikket raskt på den å sa at det var ikke noe å bekymre seg for. Følte ikke det var så betryggende...Anonymous poster hash: 76b71...a71
brightness Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Har aldri gått til legen med en rar føflekk, men han har funnet det ut tilfeldigvis når han skulle sjekke noe annet så sa han bare "denne tar vi å fjerner for sikkerhetsskyld". Og then we did.
Gjest frk_Molly Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Min lege gjorde det samme. Kikket fort og sa at det ikke så noe farlig ut. Følte meg egentlig ikke så veldig betrygget..
debattanten Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Samme gjorde min lege, men jeg spurte om henvisning til spesialist/hudlege fordi jeg syns han virket stresset og hadde ikke tid til å sjekke alle.. Jeg er så heldig å ha noen stykker, og flere jeg syns ser rare ut. Måtte vente 4mnd på hudlegetime, skal inn til uken så får jeg se om spesialisten kan betrygge meg mer. Håper ikke jeg har utviklet ondartet kreft i mellomtiden. Endret 15. mai 2014 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Om legene deres sier det ikke er noe, så er det vel sikkert ikke det? Hvor jævlig skal man studere en føflekk da? Det går jo fort å se! Anonymous poster hash: 2efc0...d9c
Jens Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har ganske mange føflekker og sjekker dem en gang i året hos hudlege på Volvat. Da tar hun ett forstørrelsesglassliknende instrument og går over hver føflekk på hele kroppen. De hun ikke liker tar hun. 2
debattanten Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Om legene deres sier det ikke er noe, så er det vel sikkert ikke det? Hvor jævlig skal man studere en føflekk da? Det går jo fort å se! Anonymous poster hash: 2efc0...d9c Legen min tok seg ikke bry til å se ordentlig på de engang.. det er jo vesentlig.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Hvordan ser man at en føflekk er skummel da? Eller legen da.. Hvis det er så forbanna enkelt å se så kan man vel gjøre det selv og da?Anonymous poster hash: 76b71...a71
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Fastlegen min bruker også et forstørrelsesglasslignende instrument når hun sjekker føflekker. Anonymous poster hash: faaa3...024
debattanten Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Hvordan ser man at en føflekk er skummel da? Eller legen da.. Hvis det er så forbanna enkelt å se så kan man vel gjøre det selv og da?Anonymous poster hash: 76b71...a71 Om du føler deg kvalifisert og trygg nok til å se om du har en diagnose som heter hudkreft eller ikke så får jo det være opp til deg. Tror de fleste vil overlate noe så alvorlig til en såkalt ekspert.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Om du føler deg kvalifisert og trygg nok til å se om du har en diagnose som heter hudkreft eller ikke så får jo det være opp til deg. Tror de fleste vil overlate noe så alvorlig til en såkalt ekspert. Jeg føler meg ikke kvalifisert, men om en fastlege, som på ingen måte er spesialist på føflekker kan se o en føflekk er skummel eller ei på to sekunder på en halvmeters avstand så er det vel så enkelt av vi skulle kunne se det selv også...?? Hvis vi bare får beskjed om hvordan er skummel føflekk ser ut.. Anonymous poster hash: 76b71...a71 1
Pomelo Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Kan også sjekkes på apotek. Er vel Boots som har egne dager for dette nå, der man kan sjekke føflekkene sine.. men dersom legen din sa at det ikke var noe å bekymre seg for så har h*n nok rett Hvis ikke kan du gå innom et apotek eller ta kontakt med legen igjen.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Legen har tatt vekk noen, men de som jeg synes har sett skumle ut har stort sett ikke vært føflekker og da er de jo ikke farlige. Anonymous poster hash: e54d4...fb8
Gjest Snow Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Kan også sjekkes på apotek. Er vel Boots som har egne dager for dette nå, der man kan sjekke føflekkene sine.. men dersom legen din sa at det ikke var noe å bekymre seg for så har h*n nok rett Hvis ikke kan du gå innom et apotek eller ta kontakt med legen igjen. Hva hvis man faktisk har kreft i føflekken, kan de se det,og sier de det til deg "denne har kreft"? De er jo ikke leger.
Pomelo Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Hva hvis man faktisk har kreft i føflekken, kan de se det,og sier de det til deg "denne har kreft"? De er jo ikke leger. De henviser deg videre da :-) De tar bilde og sender til hudlege, så får du mer informasjon derfra om det skulle være nødvendig. https://www.boots.no/butikk/s/tips/view.html?articleId=4526900
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå