Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, noen som har vært der, og vil fortelle litt?

Vi skal reise med en fireåring, og hun er ikke så tøff på karuseller og slikt. Det hun gleder seg til, er å hilse på disneyfigurene. Altså disse folkene som har kledd seg ut som ettellerannet (Mikke mus, disneyprinsesser etc). Hun er veldig opptatt av eventyr, prinsesser, dukker, figurer generelt.

Spørsmål:

-Er det alltid masse folk der og lange køer til alt?

-Går det figurer rundt i gatene som barna kan hilse på, eller må man avtale/booke seg inn på avtalte tider på såkalt "meet and greet"?

Endret av angara
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er alltid lange køer. I de værste ukene på sommer'n må du regne med godt over 1 time i kø på enkelte attraksjoner. Planlegg litt sånn at dere har litt å gjøre mens dere står i kø.

Det er figurer som går rundt. Det vrimler alltid av unger rundt. Det er også faste tidspunkt der de sitter på bestemte steder. Der er det kø, kø og mer kø. Det beste er egentlig å booke et resturant-besøk der de har figurer som går rundt. Da sitter du og spiser også går de rundt fra bord til bord.

Skrevet

Jeg anbefaler hotellet rett ved inngangen. Steike dyrt, men jeg syns det var verdt det. Der er figurene inne på hotellet og kan sitte ved siden av deg å spise frokost (personlig syns jeg det var litt creepy, men barn liker det jo)

Skrevet

Takk for svar - ser nå at det går an å spise middag med prinsesser på en restaurant der. Veldig dyrt, men da får man jo sitte ned, spise seg mett og sett prinsesser... Så slipper vi å stresse med det resten av dagen, og stå i kø, og får hvilt oss litt på restauranten.

Hihi, tenk å jobbe som prinsesse på Disneyland! Det må være veldig gøy, for dem som er flinke med barn :)

Skrevet

Husk at det er to parker. Studioparken er nok beregnet på en litt eldre målgruppe enn fireåringer, mens den originale parken passer godt for aboslutt alle aldre :)

Nei, det er ikke alltid lange køer. En gang var jeg der i slutten av juli, og det var bare noen få minutters ventetid på de store attraksjonene (Space Mountain for eksempel). De mest barnevennlige attraksjonene hadde lange køer selv da, så der er det nok alltid kø. Første gang jeg var der stod jeg i kø i over en time for å kjøre Dumbo-karusellen... Det gjør jeg ikke igjen. Koselig nok, men ikke verdt å vente en time på.

Hvis fireåringen ikke er så interessert i karuseller, ville jeg nok droppet å dra henne med på noe sånt. Da er det bedre å gå rundt i parkene og holde utkikk etter de utkledde figurene. De dukker opp med jevne mellomrom, og da er det bare å gå bort til dem for å ta bilder og sånt. Noen ganger må man stå i kø eller vente en stund, mens andre ganger er det fritt frem.

Det er nok av ting å gjøre uten å stå i kø. Det er så pent og koselig der at man bare kan gå rundt og nyte hvor fint det er. Man kan også kjøpe ting å spise, gå i butikkene, og selvfølgelig se paradene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...