Gå til innhold

må tørkes flatt!

Vampier

Anbefalte innlegg

har nettopp vasket en vanlig genser i sterke farger i vaskemaskin på 60 grader. rev av vaskelappen da jeg kjøpte den fordi den klødde og stakk meg! men husker at det stod den skulle tørkes flatt. er dette helt nødvendig? tror den var laget av rayon, hva enn det er. er meget fristet til å hive den i tørketrommelen sammen med resten av klæra mine. blir den dritstygg da eller hva skjer? dere vet vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke tatt sjansen. Plagg som skal tørkes flatt tåler som regel ikke tørketrommel (liten digresjon: er det ikke rart at noen er svært nøye med å vaske enkelte klær på 30 grader men ikke har noen betenkeligheter med å slenge dem inn i tørketrommel på 60 grader?). Det har også noe å si for fasongen, det som skal tørkes flatt bør også oppbevares flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Klær som skal tørkes flatt skal tørkes flatt. Det som står på vaskelappen står der for at plagget skal holde seg fint lenge, det står ikke der bare for gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

At et plagg skal tørkes flatt, betyr det at plagget må ligge vannrett på tørkestativet eller kan det henges ut på snora i hagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

At et plagg skal tørkes flatt, betyr det at plagget må ligge vannrett på tørkestativet eller kan det henges ut på snora i hagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest agurk

Altså, flatt er flatt! Legg den vannrett ja! Dersom du har varmekabler i badegulvet legg den på en håndduk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tørketrommel er nok ikke stedet for en genser som må tørkes flatt.

Vanlige gensere som ikke er veldig tunge i våt tilstand tørker jeg på kleshenger etter å ha sentrifugert de. Har et par kleshengere som er oppblåsbare og disse er ypperlig til sånt. Fordi kleshengeren er myk og stor (skjønner?) så beholder genseren fasongen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...