Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er vikar. Han jobber mandag til fredag. Timetallet varierer. Noen dager bare 2 timer andre opp til 11-12 timer dagen.

Skal han ha overtidsbetaling etter 7.5 timer? Eller må han oppi 37.5 timer pr uke før han har rett på overtid?

Eller annet?

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det står ingenting om samme regler gjelder når en er vikar.

Hva skjer med at folk bruker energien sin på å klage på andres innlegg/ spm istedenfor å svare eller ikke svare på spørsmålet. DU trenger ikke å svare meg om DU syns jeg burde lete i Google jungelen selv

Endret av småsei
Skrevet

Det står ingenting om samme regler gjelder når en er vikar.

Hva skjer med at folk bruker energien sin på å klage på andres innlegg/ spm istedenfor å svare eller ikke svare på spørsmålet. DU trenger ikke å svare meg om DU syns jeg burde lete i Google jungelen selv

Det samme gjelder vikarer. For pålagt arbeidstid utover 9 timer pr dag eller 40 timer pr uke (med mindre det er lavere etter tariffavtale virksomheten er bundet av) har han rett på minst 40 % overtidsbetaling.

• Liker 2
Skrevet

Det samme gjelder vikarer. For pålagt arbeidstid utover 9 timer pr dag eller 40 timer pr uke (med mindre det er lavere etter tariffavtale virksomheten er bundet av) har han rett på minst 40 % overtidsbetaling.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...