AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Da 4-åringen ble angrepet av naboens hund, kom huskatta til unnsetning og hindret en katastrofe. Gutten ble bitt og fikk stygge sår, men uten kattas heltemodige innsats hadde utfallet blitt mye verre. http://www.dbtv.no/3566891823001#Her_redder_huskatta_4-%C3%A5ringen_fra_nabohundens_aggressive_bitt Et appropos til dette, lurer på hva dere som mener at det aldri er hunden skyld når den går til angrep sier til dette? Siden det alltid er den som blir angrepet sin feil, hva gjorde gutten feil her? Hvilke dempende signaler var det han ikke forstod? Anonymous poster hash: 08d45...75f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Snille pus! Håper den bikkja blir avlivet. Anonymous poster hash: 176b3...662 6
Frisørdama Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Fantastisk katt <3 håper hun får det beste hun vet å spise hver dag resten av sitt liv. Hunden skulle avlives leste jeg på nett. Det jeg reagerte på var at moren løp fra barnet på slutten av filmen? Hadde det vært meg hadde jeg tatt ungen under armen, hadde ikke tatt øynene fra et øyeblikk. For en forferdelig opplevelse. Det er iallefall på ingen måte barnets skyld! 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Fantastisk katt <3 håper hun får det beste hun vet å spise hver dag resten av sitt liv. Hunden skulle avlives leste jeg på nett. Det jeg reagerte på var at moren løp fra barnet på slutten av filmen? Hadde det vært meg hadde jeg tatt ungen under armen, hadde ikke tatt øynene fra et øyeblikk. For en forferdelig opplevelse. Det er iallefall på ingen måte barnets skyld! Skal være forsiktig å dømme noen i den situasjon. Ingen aner hvordan de reagerer når de blir utsatt for slikt. For en herlig katt! Anonymous poster hash: 08d45...75f 4
Capricorn Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Flinke pusen. Glad i familien sin han Jeg hadde en katt som kjeppjaget hunder. Ingen skulle inn på hans tomt! Det gjaldt både katter og naboens enorme blandingshund som alltid tok halen mellom beina og løp hjem 3
Timza Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Fantastisk katt <3 håper hun får det beste hun vet å spise hver dag resten av sitt liv. Hunden skulle avlives leste jeg på nett. Det jeg reagerte på var at moren løp fra barnet på slutten av filmen? Hadde det vært meg hadde jeg tatt ungen under armen, hadde ikke tatt øynene fra et øyeblikk. For en forferdelig opplevelse. Det er iallefall på ingen måte barnets skyld! Han som har lagt ut filmen svarer på dette i kommentarene på youtube. Morra løp til siden ettersom bikkja også bet eieren på utsiden av bildet. 2
King in the North Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Katter er så fascinerende til tider! Epic cat is epic 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Forbanna tøff katt det der. Anonymous poster hash: e5817...f03 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Den pusen må være verdens tøffeste og kuleste katt!! Digger den måtte gi min egen pus en ekstra kos etterpå ❤Anonymous poster hash: 7f5d8...bf6 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Da 4-åringen ble angrepet av naboens hund, kom huskatta til unnsetning og hindret en katastrofe. Gutten ble bitt og fikk stygge sår, men uten kattas heltemodige innsats hadde utfallet blitt mye verre. http://www.dbtv.no/3566891823001#Her_redder_huskatta_4-%C3%A5ringen_fra_nabohundens_aggressive_bitt Et appropos til dette, lurer på hva dere som mener at det aldri er hunden skyld når den går til angrep sier til dette? Siden det alltid er den som blir angrepet sin feil, hva gjorde gutten feil her? Hvilke dempende signaler var det han ikke forstod? Anonymous poster hash: 08d45...75f Man kan aldri vite utifra et klipp om hva som har skjedd i forkant. Derimot ser det ut til at hunden går i jaktmodus med en gang den ser/sanser ungen. Ungen gjorde ingenting galt på klippet, ikke viste den en atferd som kunne trigge hunden til å angripe heller. Hunden bør bli avlivet da det vitner om en veldig ustabil og syk individ som har bedre av å slippe og for å forhindre at noe slikt skjer igjen. Derimot er det alt for mange saker der hunder utelukkende får skylda. Det er svært få hunder som går helt uprovosert til angrep som den her. Derfor stoler jeg aldri utelukkende på avisoverskrifter. Det ligger gjerne mye mer bak som ikke kommer frem. Anonymous poster hash: 56d82...b90 7
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Jeg gikk inn på linken via Facebook. Den personen som hadde delt linken, hadde skrevet noe som "drittbikkje" eller noe slikt. Så min første innskytelse var å tenke at denne personen overdrev og at det ikke var hunden sin feil. Men der bomma jeg big time. Det var et veldig umotivert angrep på den guttungen og hunden må absolutt avlives. Og det den katten gjorde, imponerte meg voldsomt. For en råkul katt! 5
Shira Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Da 4-åringen ble angrepet av naboens hund, kom huskatta til unnsetning og hindret en katastrofe. Gutten ble bitt og fikk stygge sår, men uten kattas heltemodige innsats hadde utfallet blitt mye verre. http://www.dbtv.no/3566891823001#Her_redder_huskatta_4-%C3%A5ringen_fra_nabohundens_aggressive_bitt Et appropos til dette, lurer på hva dere som mener at det aldri er hunden skyld når den går til angrep sier til dette? Siden det alltid er den som blir angrepet sin feil, hva gjorde gutten feil her? Hvilke dempende signaler var det han ikke forstod? Anonymous poster hash: 08d45...75f Selvfølgelig er det ikke hunden sin feil. Det er hundens eier som ikke klarer å trene han ordentlig. 1
Shira Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Snille pus! Håper den bikkja blir avlivet. Anonymous poster hash: 176b3...662 Blir helt oppgitt av mennesker noen ganger. 2
Brunhilde Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Blir helt oppgitt av mennesker noen ganger. Det blir jeg også, og denne gangen ble jeg oppgitt over deg. 14
Shira Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Det blir jeg også, og denne gangen ble jeg oppgitt over deg. Du blir vel det. Me so saaad. 1
Frisørdama Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Men Shira, du vet at noen ganger finnes det feil på psyken på dyr som gjør at det ikke er verken eier eller offer sin skyld at dyret angriper. .? Og er det en psykisk syk og aggressiv hund så må den faktisk avlives for både den sin del og alle andre den kan komme til å angripe sin del.... 13
Tarsan97 Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Hunder er jo griser med lange haler da. Smiskende sikklende lite tiltalende dyr. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 Blir helt oppgitt av mennesker noen ganger. Fordi? Bikkja er mannevond, den gikk til angrep på en forsvarsløs guttunge som ikke hadde gjort noe for å provosere. Bikkja har ikke livets rett, og den skal heldigvis avlives om halvannen uke. Det er fullt mulig at bikkjer er feilkoblet i hodet, og da kan verken eier eller noen andre gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 176b3...662 4
Capricorn Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Hunder er jo griser med lange haler da. Smiskende sikklende lite tiltalende dyr. Så det er altså noe galt med alle hunder OG griser? Du kan umulig ha gjort deg kjent med hunder. Eller dyr generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå