Anciol Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 For en uke tilbake så mistet jeg Iphonen min i en damm, men var rask til å fiske den opp igjen, og tørke den med hårføner så snart jeg kom hjem, og nå virker den helt fint:)
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Cool story. Anonymous poster hash: 60b3b...ac3
Gjest Peanut Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 iPhone er mer robust enn mange tror, tror jeg. Jeg har mistet min i bakken tre ganger fra 1 meters høyde og den har vært like fin etterpå. ^^,
Timza Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Ferskvann leder dårlig strøm, så er man heldig så og tørker mobilen ordentlig så går det bra. Mistet min Nokia 3210 (mursteinen) i sjøen midt på natten på en lørdag, og var nede og dykket etter den 12 timer etterpå på søndagen fyllasyk som man kan bli. Fant den på 8 meters dyp. Tok hele mobilen fra hverandre og lot en varmeovn tørke den, samt la kretskortet i sitronsyre i 4 timer. Den mobilen hadde jeg i 2 år etterpå. ^^ 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Ferskvann leder dårlig strøm, så er man heldig så og tørker mobilen ordentlig så går det bra. Mistet min Nokia 3210 (mursteinen) i sjøen midt på natten på en lørdag, og var nede og dykket etter den 12 timer etterpå på søndagen fyllasyk som man kan bli. Fant den på 8 meters dyp. Tok hele mobilen fra hverandre og lot en varmeovn tørke den, samt la kretskortet i sitronsyre i 4 timer. Den mobilen hadde jeg i 2 år etterpå. ^^ Anonymous poster hash: e0805...e4e 4
The Kitten Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Ferskvann leder dårlig strøm, så er man heldig så og tørker mobilen ordentlig så går det bra. Mistet min Nokia 3210 (mursteinen) i sjøen midt på natten på en lørdag, og var nede og dykket etter den 12 timer etterpå på søndagen fyllasyk som man kan bli. Fant den på 8 meters dyp. Tok hele mobilen fra hverandre og lot en varmeovn tørke den, samt la kretskortet i sitronsyre i 4 timer. Den mobilen hadde jeg i 2 år etterpå. ^^ Min gamle Nokia 3310 lå begravet i en snøfonn en hel natt en gang, den virket fremdeles dagen etter. Faktisk virker den utmerket fremdeles. iPhonen min har tålt utallige fall i bakken uten å ta skade av det.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #7 Skrevet 18. mai 2014 Å, der var du heldig ja! Mistet min i do en gang, den virket (la den i ris) men går ikke an å ringe noen eller sende melding. Nettet virker heller ikke. Anonymous poster hash: 91c40...690
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Jeg mistet iphonen min i sjøen, og den døde momentant. Jeg prøvde gjenopplivning ved å tørke den i ovnen, men det fungerte ikke. Har hørt at sjansen for at den ikke blir ødelagt er større i ferskvann enn saltvann? Anonymous poster hash: 5e2c0...558
Lutetium 71 Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Å, der var du heldig ja! Mistet min i do en gang, den virket (la den i ris) men går ikke an å ringe noen eller sende melding. Nettet virker heller ikke. Anonymous poster hash: 91c40...690 Tok du ut batteriet når du tørket den? Jeg mistet iphonen min i sjøen, og den døde momentant. Jeg prøvde gjenopplivning ved å tørke den i ovnen, men det fungerte ikke. Har hørt at sjansen for at den ikke blir ødelagt er større i ferskvann enn saltvann?Anonymous poster hash: 5e2c0...558 All som havner i en væske vil begynne å korrodere. Saltvann er verre enn ferskvann siden det i tillegg leder strøm. Siden det som regel er et batteri festet på elektronikken vil innmaten begynne å korrodere veldig fort om mobilen blir utsatt for sjøvann (det er egentlig en form for elektrolyse som setter igang). Første bud om man mister mobilen i vannet, er å flippe ut batteriet fort som fy. Er det i tillegg sjøvann, må man skylle den i springen også (få bort saltvannet). Deretter tørke.
Løvefrøken Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Mistet min ericsson i eplejuice... det anbefales ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå