Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke tilbake så mistet jeg Iphonen min i en damm, men var rask til å fiske den opp igjen, og tørke den med hårføner så snart jeg kom hjem, og nå virker den helt fint:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Cool story.

Anonymous poster hash: 60b3b...ac3

Gjest Peanut
Skrevet

iPhone er mer robust enn mange tror, tror jeg. Jeg har mistet min i bakken tre ganger fra 1 meters høyde og den har vært like fin etterpå. ^^,

Skrevet

Ferskvann leder dårlig strøm, så er man heldig så og tørker mobilen ordentlig så går det bra.

Mistet min Nokia 3210 (mursteinen) i sjøen midt på natten på en lørdag, og var nede og dykket etter den 12 timer etterpå på søndagen fyllasyk som man kan bli. Fant den på 8 meters dyp. Tok hele mobilen fra hverandre og lot en varmeovn tørke den, samt la kretskortet i sitronsyre i 4 timer. Den mobilen hadde jeg i 2 år etterpå. ^^

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ferskvann leder dårlig strøm, så er man heldig så og tørker mobilen ordentlig så går det bra.

Mistet min Nokia 3210 (mursteinen) i sjøen midt på natten på en lørdag, og var nede og dykket etter den 12 timer etterpå på søndagen fyllasyk som man kan bli. Fant den på 8 meters dyp. Tok hele mobilen fra hverandre og lot en varmeovn tørke den, samt la kretskortet i sitronsyre i 4 timer. Den mobilen hadde jeg i 2 år etterpå. ^^

indestructible-nokia-new-phone.png

Anonymous poster hash: e0805...e4e

• Liker 4
Skrevet

Min gamle Nokia 3310 lå begravet i en snøfonn en hel natt en gang, den virket fremdeles dagen etter. Faktisk virker den utmerket fremdeles.

iPhonen min har tålt utallige fall i bakken uten å ta skade av det.

AnonymBruker
Skrevet

Å, der var du heldig ja! Mistet min i do en gang, den virket (la den i ris) men går ikke an å ringe noen eller sende melding. Nettet virker heller ikke.

Anonymous poster hash: 91c40...690
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet iphonen min i sjøen, og den døde momentant. Jeg prøvde gjenopplivning ved å tørke den i ovnen, men det fungerte ikke.

Har hørt at sjansen for at den ikke blir ødelagt er større i ferskvann enn saltvann?

Anonymous poster hash: 5e2c0...558

Skrevet

Å, der var du heldig ja! Mistet min i do en gang, den virket (la den i ris) men går ikke an å ringe noen eller sende melding. Nettet virker heller ikke.

Anonymous poster hash: 91c40...690

Tok du ut batteriet når du tørket den?

Jeg mistet iphonen min i sjøen, og den døde momentant. Jeg prøvde gjenopplivning ved å tørke den i ovnen, men det fungerte ikke.

Har hørt at sjansen for at den ikke blir ødelagt er større i ferskvann enn saltvann?

Anonymous poster hash: 5e2c0...558

All som havner i en væske vil begynne å korrodere. Saltvann er verre enn ferskvann siden det i tillegg leder strøm. Siden det som regel er et batteri festet på elektronikken vil innmaten begynne å korrodere veldig fort om mobilen blir utsatt for sjøvann (det er egentlig en form for elektrolyse som setter igang).

Første bud om man mister mobilen i vannet, er å flippe ut batteriet fort som fy. Er det i tillegg sjøvann, må man skylle den i springen også (få bort saltvannet). Deretter tørke.

Skrevet

Mistet min ericsson i eplejuice... det anbefales ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...