Gå til innhold

Godt voksne (gamle) damer tror de vet alt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med det? Hvorfor tror damer over 30 at de av selvfølgelighet er smartere enn en 20 åring f.eks?

Er selv 34 år, og har venninner som alltid greier å trekke frem at jenter på 20,21 osv er dumme og uerfarne. Også ukjente damer over 30 gir meg dette inntrykket.

Selv er jeg imponert over hvor mange yngre jenter som er smarte, kreative og erfarte når det kommer til jobb, utdanning og familieliv.

Når ei på 22 år har giftet seg, fått barn og rukket å bli utdannet 3årig på høyskole/universitet, blir jeg imponert! Hvorfor blir mange gamle kjærringer så sint og angripende mot dette? Mange slenger ut at hun da er ung, dum, ikke utviklet til ansvar for barn osv.. Det er jo bare sjalusi! Til dere damer over 30 som enten er uføre, jobber uten utdannelse, er barneløse og/ eller ikke har kjæreste/mann: Dere kan vell ikke kritisere ei på 22 som har oppnådd alt dette? Da er det kun sjalusi.

Og bli eldre gir deg ikke flere hjerneceller. Måtte si dette til mine venninner i 30åra en dag. Dere "unge" som jeg prater om - dere er de som imponerer meg! Og husk at når dere oppnår noe tidlig i livet, vil 10+ år eldre sure grinebitere angripe dere. Kun sjalusi.

Anonymous poster hash: 6713b...dd0

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Er selv 34 år, og har venninner som alltid greier å trekke frem at jenter på 20,21 osv er dumme og uerfarne.

Det må være spesielt i din vennegjeng. Voksne damer generelt er ikke sinte eller sjalu på 22 åringer som er gift og har barn.

Jeg hadde ikke noe ønske om mann og barn da jeg var 22...

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Det må være spesielt i din vennegjeng. Voksne damer generelt er ikke sinte eller sjalu på 22 åringer som er gift og har barn.

Jeg hadde ikke noe ønske om mann og barn da jeg var 22...

Jeg har heller aldri møtt noen av disse, vet ikke hvor du finner dem hen? Hvis du er 22 og har opplevd alt dette og er lykkelig, så fint for deg! Jeg var langt fra klar til å bli mor da (men det følte jeg ikke jeg var da jeg ble mor noen år senere heller;-)).

Anonymous poster hash: 487a1...08a

• Liker 3
Skrevet

Med den tittelen var jeg sikker på at tråden handla om noens foreldre eller besteforeldre på 60-80 som var skikkelig bedrevitende. :fnise:

Jeg blir også imponert når folk i begynnelsen av tjueåra har klart masse på kort tid, og ser ikke helt hvordan de skal være noe dummere enn meg bare fordi jeg har bikka tredve. Vennene dine bør begynne å se litt lenger enn eget perspektiv. Enig i at det høres ut som sjalusi.

• Liker 7
Skrevet

Rart innlegg. ER du virkelig over 30?

For det første, man er ikke "gammel" når man er over 30!

For det andre, å være i et forhold er ikke målestokken på modenhet (noe vi får bevis på hele tiden her inne..).

Og for det tredje; helt uavhengig av hjerneceller har en som er over tretti som regel mer livserfaring enn en i begynnelsen av 20-årene, les: de allerfleste modnes med alderen og blir dermed (ennå) klokere etterhvert! (Det gelder selvfølgelig ikke alle.)

Jeg selv kjenner ingen over 30 som har de holdningene du beskriver og opplevde det ikke heller når jeg selv var 20+ så jeg tror du må være i en usedvanlig umoden venninnegjeng. Eller så er du muligens hårsår og tolker alt på verste måte - i og med at "ukjente damer gir det inntrykket og"..

• Liker 29
Gjest celine
Skrevet

:skratte: Hehe, gamle damer på over 30 år!! :skratte:

En ting disse gæmlisene har, som de unge ikke har, er erfaring! Noen ganger kan det være greit å kunne vurdere ting litt kjappere, basert på denne erfaringen.

Personlig kjenner jeg ingen som har fordømmende holdninger overfor unge mennesker, men det er nå meg da ;)

• Liker 7
Skrevet

Hva er greia med det? Hvorfor tror damer over 30 at de av selvfølgelighet er smartere enn en 20 åring f.eks?

Er selv 34 år, og har venninner som alltid greier å trekke frem at jenter på 20,21 osv er dumme og uerfarne. Også ukjente damer over 30 gir meg dette inntrykket.

Selv er jeg imponert over hvor mange yngre jenter som er smarte, kreative og erfarte når det kommer til jobb, utdanning og familieliv.

Når ei på 22 år har giftet seg, fått barn og rukket å bli utdannet 3årig på høyskole/universitet, blir jeg imponert! Hvorfor blir mange gamle kjærringer så sint og angripende mot dette? Mange slenger ut at hun da er ung, dum, ikke utviklet til ansvar for barn osv.. Det er jo bare sjalusi! Til dere damer over 30 som enten er uføre, jobber uten utdannelse, er barneløse og/ eller ikke har kjæreste/mann: Dere kan vell ikke kritisere ei på 22 som har oppnådd alt dette? Da er det kun sjalusi.

Og bli eldre gir deg ikke flere hjerneceller. Måtte si dette til mine venninner i 30åra en dag. Dere "unge" som jeg prater om - dere er de som imponerer meg! Og husk at når dere oppnår noe tidlig i livet, vil 10+ år eldre sure grinebitere angripe dere. Kun sjalusi.

Til å være bare 22 har du vært riktig så flink, ja.

• Liker 5
Gjest Kvinneline
Skrevet

Gurimalla! For ei som begynner å se 30 tallet var dette litt skummelt :fnise: Er det nå jeg får rabatt igjen på bussen?

• Liker 7
Skrevet

Gurimalla! For ei som begynner å se 30 tallet var dette litt skummelt :fnise: Er det nå jeg får rabatt igjen på bussen?

Hadde ikke sagt nei til pensjonistrabatter :-) Skal vi gå sammen til parken for å mate endene, og hytte med stokken mot "ungdommen nå til dags"? :-)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 og vet godt at jeg har modnes mye og lært ufattelig mye de siste 12 årene. Jeg var ikke dum, men litt uerfaren og "veslevoksen".

Og selvfølgelig er det imponerende når unge mennesker får til mye :) Ungene mine har flere venner med mye yngre foreldre og de er jevnt over like gode foreldre som oss litt eldre.

Men det betyr jo innebar jeg ikke av og til kan tenke at enklte valg eller uttalelser kan være litt overilte og umodne. Og jeg lurer av og til på hva som haster så skrekkelig for enkelte.

Anonymous poster hash: 9a174...879

• Liker 2
Gjest Sprettballen
Skrevet

Hm. hva skal jeg si da, som opplever å bli belært av en ung kvinne i begynnelsen av 20-åra.

Siste eksempel var da hun presenterte noe om barns søvnbehov som en allmenngyldig sannhet.

Jeg sa at dette ikke stemte for mine barn, og da himlet hun med øynene mot meg og svarte "men dine barn er jo store daaaa". Det var tydelig at hun mente at jeg var dummere enn dummest.

Jeg mistet egentlig litt munn og mæle, før jeg klarte å svare tilbake "og du tror virkelig at de ble født slik? Du tror ikke at mine store barn engang har vært små?".

Da fikk jeg en lekse som jeg sent vil glemme, for jeg måtte ikke tro at jeg var noe bedre enn henne selv om jeg var eldre enn henne.

Men dette er en ung kvinne, ikke alle unge kvinner!

Ellers signerer jeg Kattugla og Celines innlegg! Personlig kjenner jeg ingen "gamle damer" som har en slik nedlatende og fordømmende holdning til unge mennesker slik trådstarter beskriver.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sett blir de som gifter seg og får barn tidlig i 20-årene oftere skilt og aleneforeldre, fordi de mangler livserfaring. Dette bør man ta med i betraktning når man ikke kan vente med å produsere barn....

Hilsen ei på 45, som har 4 års høyere utdanning, og fikk barn i en alder av 31.

Anonymous poster hash: 0c4b1...6e6

• Liker 5
Skrevet

Denne gamle damen tar stokken sin å rusler ut av denne tråden.....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om man er 22, er gift og har barn er man dum etter MIN mening!

Det er ikke fordi jeg er sjalu, for jeg har alt det der jeg også, men det er fordi hjernen din ikke engang er ferdig utviklet før du er 23 og det som utvikler seg sist er det som er avgjørende for at du bl.a. tar de rette valgene og ser konsekvenser. Er vel kanskje også derfor så mange unge mødre er alenemødre?

Da jeg var 22 var jeg heldigvis opptatt av helt andre ting enn bæsjebleier og amming. Jeg reiste, studerte, festet og "testet" ut både jobber, menn og div. Derfor kunne jeg også være ganske sikker på at jeg tok det riktige valget når det gjaldt både utdanning, jobb, mann og tidspunkt for barn.

Jeg mener også at de aller fleste er smartere når de kommer i 30-åra. Man lærer nemmelig nye ting hele tiden og erfaring er ikke noe å kimse av.

Anonymous poster hash: 251b5...241
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg 22 selv, men å hatt flere kull med barn allerede nå høres ut som et levende mareritt. Å pule på seg flere unger i en alder av 22 er ikke beundringsverdig i mine øyne.

Anonymous poster hash: da362...147
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

hjernen din ikke engang er ferdig utviklet før du er 23

25 år.

Anonymous poster hash: c5cef...21f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og bli eldre gir deg ikke flere hjerneceller. Måtte si dette til mine venninner i 30åra en dag. Dere "unge" som jeg prater om - dere er de som imponerer meg! Og husk at når dere oppnår noe tidlig i livet, vil 10+ år eldre sure grinebitere angripe dere. Kun sjalusi.Anonymous poster hash: 6713b...dd0

Dette innlegget er jo bevis godt nok på at en kvinne i 30-årene (har mine tvil) ikke nødvendigvis er smartere enn en 22-åring.

Anonymous poster hash: 82ff1...c07

• Liker 3
Skrevet

en 34 åring er ikke nødvendigvis smartere. men man vokser på erfaringer og en på 34 har som regel mer erfaring enn en på 22

• Liker 2
Skrevet

og tro meg TS, jeg er IKKE sjalu på 22 åringer som har barn,mann,hus og stasjonsvogn. jeg får pusteproblemer av tanken

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Vel, som den gamle dama eg er veit eg i alle fall at det blir litt for lettvint å seie at det er sjalusi kvar gong nokon uttalar seg kritisk mot noko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...