AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Snakket litt med en på jobben som hadde vært til Paris med ekskonen da de fortsatt var sammen. Han mimret litt om turen og la til i en bisetning at det var litt trist at han ikke kunne se på/ha de bildene nå når han var gift på nytt. Hvordan er "reglene" når det gjelder bilder fra tidligere forhold? Er nylig blitt singel etter 7,5 år med min første kjæreste, så har ikke noen brudd tidligere å referere til.Vi har vært mye ute å reist og har mange flotte bilder fra alle turene våre. Skjønner jo at en eventuellt ny partner ikke synes det er noe stas, men det er jo en del av livet mitt. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 3d128...19e
brightness Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har beholdt bilder med mine ekser. De er jo deler av livet mitt, det har vært kjekke opplevelser og minner. Det er jo der like mye om jeg har bilder av det eller ikke. Har aldri vist de til kjæresten min, men han vet jo at jeg har de.
Teethgrinding Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Slett bilder av eksen, behold naturfotografier. Enkelt og greit.
Timza Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Bilder der du og eksen stort sett er hoved objektet i bildet tar du vekk, samt beholder resten der bakgrunnen f.eks er stilig å fremdeles ha.
Gjest Geit Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Jeg tar vare på bilder fra opplevelser og reiser, selv om det er bilder med både meg og eksen på. Jeg har derimot ikke bilder av oss to sammen, fra noen sammenheng, stående fremme eller hengende på veggen. Disse bildene, som representerer ting jeg har opplevd, kommer jeg ikke til å kvitte meg med selv om jeg blir sammen med noen andre, men som sagt, de står heller ikke fremme. Jeg kan ikke se skaden i å ha bilder av meg og eksen. 1
ZANET Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Behold bildene, men la nåværende kjæreste slippe å bli minnet på at de eksisterer. Å kaste eller brenne bilder virker litt hysterisk, hvis det var gode minner og man har et avslappet forhold til eksen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Jeg ville beholdt bildene, dersom en ny kjæreste reagerte hadde jeg tenkt at han uansett ikke kan fjerne det faktum at vi begge har en fortid, selv om jeg hadde kvittet meg med "bevisene" på det. Men man trenger kanskje ikke insistere på å henge de opp, eller bla igjennom de foran kjæresten. Anonymous poster hash: fbf3a...c0f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Syns det er merkelig med de som sier at det bare er å slette bildene/kvitte seg med bevisene. Om man f.eks har barn sammen (og spesielt om barnet var med på turen) syns jeg man skal beholde bildene. Jeg syns ikke det er greit å forklare ungen hvorfor vi ikke har noen bilder av mamma f.eks! Og det burde ikke være annerledes om det blir slutt uten at man har barn. Vedkommende på bildet er uansett en del av din fortid, bilder eller ikke. Man trenger imidlertid ikke å minne den nye på fortiden eller tvinge vedkommende til å se bildene. Vil du ta frem bildene for å mimre om en god opplevelse du hadde så kan du jo fint gjøre det når du er alene hjemme. Anonymous poster hash: 681be...29e
hr.pinnsvin Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Ta ned alle bilder fra vegg og billedrammer, kopier digitale bilder fra pc og tlf og legg de på en minnepenn/hd.Legg alt i en eske eller konvolutt og pakk de vekk.Dette hjelper både i bruddfasen og det kan være fint å ha minnene til senere i livet. Å ha de fremme er respekløst, å brenne de er hysterisk.
Gjest Blyanten Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har slettet alle bilder av mine ekser fra pc, men har de på minnebrikker et eller annet sted.
Meline37 Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Jeg har en god del bilder av meg og eksen. Hele oppveksten til barna på film, der eksen og eksens familie er med. Jeg kan jo ikke kaste det, for det er jo minner av barna..... Jeg har bilder av meg og han sammen, og jeg har latt vær å kaste de. For det var livet mitt i mange år, og selv om han ikke vil ha meg lenger, så bare lar jeg de ligge fint i en skuff på cder. Går ikke rundt å ser på de til dagen. Jeg har også bilder av en annen eks, men han har jeg ikke barn med. Jeg er usikker på om jeg skal kaste dette. For det var også en del av livet mitt der og da. Han var den første jeg har inngått et forhold med etter far til mine barn. Så da var det vanskelig å kaste det, siden jeg klarte å komme meg videre. Det er jo et bevis på at jeg kan klare det igjen Men vil mulig kaste det med tiden. Jeg er fremdeles ikke helt over alle kjærlighetssorger jeg har hatt. Jeg har lite lyst å inngå noe nytt pga det. Jeg føler at kjærligheten er så usikker. Plutselig er de der, og så går de, og så sitter jeg igjen etter å ha investert masse tid og krefter med en fyr som egentlig ville ha en annen. Så jeg har tatt en god pause ifra det, tiltross for at jeg burde skynde meg pga alder;) . Men bildene fra all tid jeg hadde spesiellt med barnas far, skal jeg ikke bare kaste, for det var så mye tid. Og der var det barn i bildet og. Endret 15. mai 2014 av Meline37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå